כצפוי ממשלת השחיתות והסיאוב של נתניהו אישרה את שוד הגז הגדול

כצפוי ממשלת השחיתות והסיאוב של נתניהו אישרה את שוד הגז הגדול

עכשיו זה רשמי: הממשלה אישרה את מתווה הגז; דרעי הצביע בעד
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3667011,00.html

רק השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצביע נגד המתווה - ככל הנראה משום שלא השתכנע שהוא דואג לביטחון האנרגטי של ישראל. 17 שרים תמכו במתווה, עשרה מהם "הצביעו מרחוק". דרעי הודיע שלא יפעיל את סעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים

הממשלה אישרה לפני זמן קצר (א') את מתווה הגז בנוסחו המתוקן. שר הכלכלה אריה דרעי, שלא יפעיל את סעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים, הצביע בעד, ועל פי גורמים בישיבה אף הביע תמיכה מפורשת במתווה. רק השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצביע נגד המתווה - ככל הנראה משום שלא השתכנע שהמתווה דואג לביטחון האנרגטי של ישראל.

17 שרים תמכו במתווה, עשרה מהם "הצביעו מרחוק. שלושה שרים לא השתתפו בהצבעה - שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט ושר הרווחה חיים כץ. שר הפנים סילבן שלום היה בתחילת הדיון אך עזב אותו. שר התחבורה ישראל כץ נעדר מההצבעה לאחר שעבר ניתוח לקיצור קיבה שלשום.


במהלך הישיבה הרבה דרעי לשאול שאלות, ולבסוף הצביע בעד המתווה ולפי גורמים שהשתתפו בישיבה - בתמיכה נלהבת. מלשכתו נמסר כי "השר דרעי הצביע בעד המתווה כבר בקבינט לפני כחודשיים וכעת המתווה שופר ולכן הצביע בעד". השר ציין כי זה הרע במיעוטו שהצוות הבינמשרדי השיג, לאחר חמש שנים של אי עשייה מוחלטת. לגבי הפעלת סעיף 52, שמאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים, נמסר: "דרעי הודיע לפני חודשיים לקבינט שאינו מתכוון להפעיל את הסעיף בפעם הראשונה מאז חקיקתו ואין לו מה להוסיף מעבר לכך".

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל אמר כי "כמה סמלי שדווקא בראש חודש אלול שהוא חודש הרחמים והסליחות, מאשרת ממשלת עלי-ביבי את מתווה הגז. שיידע כל שר שהצביע בעד המתווה שלא תהיה לו מחילה ולא תתקבל סליחתו על מעשיו. כל ההצגה וכל התפאורה היא רק לכבודו של השר אריה דרעי - הוא כמובן נלחם כאריה כדי שיפול לבסוף ולא בכבוד על סעיף 52".

"אישור מתווה הגז מקדם את האיום הכלכלי הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית, תאגיד ענק שיהיה חזק ממנה ויוכל בקלות לקנות פה רגולטורים, פוליטיקאים וסוכני מידע", מסר ח"כ מיקי רונזטל, "הפוליטיקאים ואנשי השלטון זקוקים לכסף כדי להיבחר ואילו תאגיד הגז המפלצתי זקוק להחלטות שמעניקות לו יתרונות כמו אלה שניתנו לו ב'מתווה הגז', שמנציח את כוחו המופרז".
 
למעלה