כרחוק מזרח ממערב: למה בעיר קטנה כמו יבנה יש שתי תחנות רכבת?

כשלוגי

Active member
שתי התחנות ביבנה מרוחקות משכונות המגורים בעיר, כשהתחנה המערבית היא העמוסה מבין השתיים ■ למרות קיומן של שתי התחנות, בעיר ובסביבתה ניכרת התלות במכונית פרטית, כאשר בשעת צהריים מאוחרת אוטובוס הנוסע ביניהן נותר ריק

 

Ccyclist

Well-known member
שתי התחנות ביבנה מרוחקות משכונות המגורים בעיר, כשהתחנה המערבית היא העמוסה מבין השתיים ■ למרות קיומן של שתי התחנות, בעיר ובסביבתה ניכרת התלות במכונית פרטית, כאשר בשעת צהריים מאוחרת אוטובוס הנוסע ביניהן נותר ריק


איזו כותרת מטופשת סחאפת אלבאלד נתנו לכתבה. כאילו שמדובר בשאלה של צדק חלוקתי. התשובה ברורה - יש שתי מסילות שונות ולכן יש ליבנה תחנה על כל אחת מהן. במדינות מפותחות זה לא יוצא דופן. גם ה"תלונה" שאין חיבור מסילתי בין התחנות מנותקת מהמציאות. אם תפתחו מפת רכבת פרברית כלשהי תראו שהסתעפויות כאלו מאד נפוצות כשהקו הראשי מתפצל לענפים.

לדעתי הביקורת על קשיי חיבוריות באוטובוסים מוצדקת. אי אפשר לקיים תיאום מושלם ולכן הפתרון ההגיוני בכל עיר עם תחנת רכבת היא להריץ שירות תדיר במסלול ישיר מהתחנה או הציר שלה. ביבנה, שבה שתי תחנות רכבת - ההצדקה לכך כפולה. אם האוטובוס נוסע בתדירות של כל 10 דקות אז כל איחור לרכבת הוא באחריות הנוסעים והם יכולים לתזמן את עצמם לנסיעה מוקדמת יותר. כשמנסים לעשות תזמון מדוייק בקו חצי שעתי - פספוס של 5 דקות פירושו עונש של חצי שעה המתנה. לא פלא שהכתבה מדגישה שישנה תלות ברכב הפרטי להגיע לתחנות המרוחקות "בקצה המחנה"
 
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
שתי התחנות ביבנה מרוחקות משכונות המגורים בעיר, כשהתחנה המערבית היא העמוסה מבין השתיים ■ למרות קיומן של שתי התחנות, בעיר ובסביבתה ניכרת התלות במכונית פרטית, כאשר בשעת צהריים מאוחרת אוטובוס הנוסע ביניהן נותר ריק

קודם כל כל הכתבות הדמגוגיות האלו בתחום התחב״צ בדה מארקר לא ממליץ לקרוא בכלל.

ביבנה יש שתי תחנות מאילוץ של תשתיות עקב כך שיש שתי מסילות שונות שעוברות דרך העיר.
 

ortodox

Member
שתי התחנות ביבנה מרוחקות משכונות המגורים בעיר, כשהתחנה המערבית היא העמוסה מבין השתיים ■ למרות קיומן של שתי התחנות, בעיר ובסביבתה ניכרת התלות במכונית פרטית, כאשר בשעת צהריים מאוחרת אוטובוס הנוסע ביניהן נותר ריק

קווי האוטובוס ותדירותם מעולים, תזמון התדירות שלהם עם לוח הזמנים של הרכבת הרבה פחות מוצלח והכאוס בתחנה של יבנה מערב של האוטובוסים מעצבן. מרבית הנוסעים עוסקים שם בשיטוטים בין האוטובוסים המפוזרים ללא שיטה וסדר לחפש את הקו "שלהם". וגם נכון שהאוטובוסים משרתים בעיקר את נוסעי הרכבות ולכן כה קריטי התאום בין לוחות הזמנים של הרכבת והאוטובוס.
 
לפי דעתי, עם שתי תחנות הרכבת שיש לנו ביבנה, אפשר לעשות סדר בקווי האוטובוס.

תראו, יש לנו כמה קווים כמו 177, 178, 182 שבעצם מיותרים לגמרי בגלל שיש רכבות ושירות תדיר של אוטובוסים מהתחנה המרכזית לאזור המרכז.

לגבי קווים 50 ו-213 - אפשר לקצר אותם שיצאו ישר מהתחנה המרכזית ובמקום לתגבר את קו 2. ובמקום כל הפיזור הגבוה של קווים 48, 49, 50, 50א, 51 - בואו נעשה מסלול אחד פשוט בתוך יבנה: מהתחנה המרכזית, דרך שדרות ירושלים, דואני, ז'בוטינסקי, חטיבת גבעתי, גיבורי החייל, חזרה לדואני, שדרות העצמאות על כביש 42, ומשם על 410 לכיוון רחובות ובמוקם לתגבר את הקווים העירוניים שלא בתדירות משהו.
גם את קו 212 אפשר לקצר בתוך יבנה.
מה שכן חשוב לתגבר זה את הקווים הבין-עירוניים - את 447 לירושלים, 313 לרמלה, ו-330 לנתב"ג, כי השירות משם לערים אחרות לא משהו.

מה דעתכם על זה?
1000134847.jpg 1000134848.jpg 1000134851.jpg
 

connex

Active member
לפי דעתי, עם שתי תחנות הרכבת שיש לנו ביבנה, אפשר לעשות סדר בקווי האוטובוס.

תראו, יש לנו כמה קווים כמו 177, 178, 182 שבעצם מיותרים לגמרי בגלל שיש רכבות ושירות תדיר של אוטובוסים מהתחנה המרכזית לאזור המרכז.

לגבי קווים 50 ו-213 - אפשר לקצר אותם שיצאו ישר מהתחנה המרכזית ובמקום לתגבר את קו 2. ובמקום כל הפיזור הגבוה של קווים 48, 49, 50, 50א, 51 - בואו נעשה מסלול אחד פשוט בתוך יבנה: מהתחנה המרכזית, דרך שדרות ירושלים, דואני, ז'בוטינסקי, חטיבת גבעתי, גיבורי החייל, חזרה לדואני, שדרות העצמאות על כביש 42, ומשם על 410 לכיוון רחובות ובמוקם לתגבר את הקווים העירוניים שלא בתדירות משהו.
גם את קו 212 אפשר לקצר בתוך יבנה.
מה שכן חשוב לתגבר זה את הקווים הבין-עירוניים - את 447 לירושלים, 313 לרמלה, ו-330 לנתב"ג, כי השירות משם לערים אחרות לא משהו.

מה דעתכם על זה?
צפה בקובץ המצורף 123262 צפה בקובץ המצורף 123263 צפה בקובץ המצורף 123264
ממש לא לבטל את 177,178 ו181 ו182. את הקווים לראשל"צ הייתי משאיר כמו שהם. אין קו אחר שמגיע לאיקיאה ובנוסף התדירות של 313 ו330 לאזור מזרח העיר די נמוכה. 177 זה הקו היחיד שמקשר בין יבנה לרכבת מרכז. גם בו לא הייתי רוצה לגעת. ובלי 178 כל אלו שצריכים להגיע באוטובוס אמורים להסתמך על 369 שיוצא מבאר שבע או 340 מכנות שגם הוא לא תדיר. אם מבטלים את הקווים שציינת אז מה שנשאר זה רק לנסוע לתל אביב או ראשל"צ עם 369 ,340 ו353 או ברכבת. את 313 ו330 בכלל לדעתי צריך לפצל. קו מאשדוד לרמלה דרך כביש 4, צומת בית דגן וכניסה לרמלה מרחוב הרצל, קו מיבנה לרמלה דרך ראשל״צ במסלול הקיים של 313 , קו מאשדוד לנתב"ג ללא כניסה ליבנה וראשל"צ כאשר בתדירות הקיימת יסיים בנתב"ג והקו יורחב כך שבשאר הנסיעות יסיים בחניון הנתיב המהיר, קו מיבנה לנתב"ג דרך נס ציונה וראשון לציון
 
השואה בין הקווים
קו 177

ממוצע: 11 נוסעים
שיא: 30 נוסעים

קו 178
ממוצע: 7
שיא: 32

קווים 181 ו182 ממש מתחננים שיבטלו אותו
ממוצע 7
שיא 11-12
בקיצור צריך להשאיר את 177 ו178 רק בשעות השיא בשאר השעות לבטל ושאלה מתי הפעם האחרונה שאתה נסעת לאיקאה נוסעים פעם בלא יודע מתי קו אוטובוס לא אומרים לשרת עסק אחד בלבד

ממש לא לבטל את 177,178 ו181 ו182. את הקווים לראשל"צ הייתי משאיר כמו שהם. אין קו אחר שמגיע לאיקיאה ובנוסף התדירות של 313 ו330 לאזור מזרח העיר די נמוכה. 177 זה הקו היחיד שמקשר בין יבנה לרכבת מרכז. גם בו לא הייתי רוצה לגעת. ובלי 178 כל אלו שצריכים להגיע באוטובוס אמורים להסתמך על 369 שיוצא מבאר שבע או 340 מכנות שגם הוא לא תדיר. אם מבטלים את הקווים שציינת אז מה שנשאר זה רק לנסוע לתל אביב או ראשל"צ עם 369 ,340 ו353 או ברכבת. את 313 ו330 בכלל לדעתי צריך לפצל. קו מאשדוד לרמלה דרך כביש 4, צומת בית דגן וכניסה לרמלה מרחוב הרצל, קו מיבנה לרמלה דרך ראשל״צ במסלול הקיים של 313 , קו מאשדוד לנתב"ג ללא כניסה ליבנה וראשל"צ כאשר בתדירות הקיימת יסיים בנתב"ג והקו יורחב כך שבשאר הנסיעות יסיים בחניון הנתיב המהיר, קו מיבנה לנתב"ג דרך נס ציונה וראשון לציון
 
ממש לא לבטל את 177,178 ו181 ו182. את הקווים לראשל"צ הייתי משאיר כמו שהם. אין קו אחר שמגיע לאיקיאה ובנוסף התדירות של 313 ו330 לאזור מזרח העיר די נמוכה. 177 זה הקו היחיד שמקשר בין יבנה לרכבת מרכז. גם בו לא הייתי רוצה לגעת. ובלי 178 כל אלו שצריכים להגיע באוטובוס אמורים להסתמך על 369 שיוצא מבאר שבע או 340 מכנות שגם הוא לא תדיר. אם מבטלים את הקווים שציינת אז מה שנשאר זה רק לנסוע לתל אביב או ראשל"צ עם 369 ,340 ו353 או ברכבת. את 313 ו330 בכלל לדעתי צריך לפצל. קו מאשדוד לרמלה דרך כביש 4, צומת בית דגן וכניסה לרמלה מרחוב הרצל, קו מיבנה לרמלה דרך ראשל״צ במסלול הקיים של 313 , קו מאשדוד לנתב"ג ללא כניסה ליבנה וראשל"צ כאשר בתדירות הקיימת יסיים בנתב"ג והקו יורחב כך שבשאר הנסיעות יסיים בחניון הנתיב המהיר, קו מיבנה לנתב"ג דרך נס ציונה וראשון לציון
בנוסף אפשר להקים תחנה במחלף יבנה ולהוסיף עצירות לקווים 280, 281, 300
 
בנוסף אפשר להקים תחנה במחלף יבנה ולהוסיף עצירות לקווים 280, 281, 300
הזכרת את התחנה במחלף יבנה. אזכיר בדרך אגב שפניתי למשרד התחבורה מספר פעמים להוספת תחנה לקווים מסויימים במחלף זה (בקווים שאין בהם הצדקה להיכנס לתחנה מרכזית), והם מתעלמים פעם אחר פעם. יתכן שזה בגלל הרמזור הבעייתי שם? (מדובר ברמזור בעייתי כי זה הרמזור שמוביל לכביש של בסיס פלמחים בלבד)
 

EHP12

Well-known member
לפי דעתי, עם שתי תחנות הרכבת שיש לנו ביבנה, אפשר לעשות סדר בקווי האוטובוס.

תראו, יש לנו כמה קווים כמו 177, 178, 182 שבעצם מיותרים לגמרי בגלל שיש רכבות ושירות תדיר של אוטובוסים מהתחנה המרכזית לאזור המרכז.

לגבי קווים 50 ו-213 - אפשר לקצר אותם שיצאו ישר מהתחנה המרכזית ובמקום לתגבר את קו 2. ובמקום כל הפיזור הגבוה של קווים 48, 49, 50, 50א, 51 - בואו נעשה מסלול אחד פשוט בתוך יבנה: מהתחנה המרכזית, דרך שדרות ירושלים, דואני, ז'בוטינסקי, חטיבת גבעתי, גיבורי החייל, חזרה לדואני, שדרות העצמאות על כביש 42, ומשם על 410 לכיוון רחובות ובמוקם לתגבר את הקווים העירוניים שלא בתדירות משהו.
גם את קו 212 אפשר לקצר בתוך יבנה.
מה שכן חשוב לתגבר זה את הקווים הבין-עירוניים - את 447 לירושלים, 313 לרמלה, ו-330 לנתב"ג, כי השירות משם לערים אחרות לא משהו.

מה דעתכם על זה?
177 מאוד מוצלח כקו שעות שיא בלבד. את 178 יש מאוד לדלל ומשאיר את נסיעות שעות השיא שלו בלבד, וכך גם לגבי 182.
מסכים שאת 313 צריך לתגבר, וניתן לקחת קילומטרים מאוטובוסים של 312 ו-320 שנוסעים ריקים.
 
177 מאוד מוצלח כקו שעות שיא בלבד. את 178 יש מאוד לדלל ומשאיר את נסיעות שעות השיא שלו בלבד, וכך גם לגבי 182.
מסכים שאת 313 צריך לתגבר, וניתן לקחת קילומטרים מאוטובוסים של 312 ו-320 שנוסעים ריקים.
לפי מר קו בקו 177 לא כזה מוצלח, נסיעה ממוצע נוסעים כ 11 נוסעים ובשיא 30 זה כלום
 

EHP12

Well-known member
לפי מר קו בקו 177 לא כזה מוצלח, נסיעה ממוצע נוסעים כ 11 נוסעים ובשיא 30 זה כלום
30 זה לא כלום. זה די מלא. אנחנו לא רוצים שיהיה אוטובוס צפוף. זה ממוצע כי יש את הנסיעות החלשות ״נגד הכיוון״ שמורידות. אבל הנסיעות עם יותר מ-12 נוסעים יש להשאיר. ולהוריד את הנסיעות עם פחות מ-10 נוסעים.
 
תקנו אותי אם אני טועה, אבל ממה שרואים ב MOOVIT ביבנה יש אומנם 5 קווי אוטובוס פנימיים שמתחילים ומסתיימים בתחנות הרכבת אבל התדירות שלהם לא גבוהה והמסלול מפותל. במקרה כזה ההעדפה לרכב הפרטי ברורה. גם נסיעה קצרה יותר וגם סיכון נמוך לפספס את הרכבת.
אם נשווה לכרמיאל שהיא עיר בסדר גודל דומה, עם תחנת רכבת אחת, כל הקווים העירוניים (6 קווים) עוברים בתחנת הרכבת, לכל אחד מהקווים תדירות של כל 15-20 דק'. חלק מהקווים נוסעים על הציר הראשי שעובר דרך כל העיר ואז מתפצלים לשכונות ו 2 קווים עושים מסלול משלים לציר הראשי דרך השכונות ומצטלבים בכמה תחנות עם הקווים העורקיים.

התוצאה, בציר הראשי מקבלים תדירות גבוהה מאוד של אוטובוס כל כמה דק' שמגיע לכיוון הרכבת/לכיוון העיר ובשכונות בדרך כלל אפשר לבחור ב אחד מ2 קווים, ששניהם מגיעים לרכבת.
אגב מאז פתיחת הרכבת, השירות העירוני בעיר פועל עד 00:00 בלילה.
 
נערך לאחרונה ב:

connex

Active member
שתי התחנות ביבנה מרוחקות משכונות המגורים בעיר, כשהתחנה המערבית היא העמוסה מבין השתיים ■ למרות קיומן של שתי התחנות, בעיר ובסביבתה ניכרת התלות במכונית פרטית, כאשר בשעת צהריים מאוחרת אוטובוס הנוסע ביניהן נותר ריק

עושים השוואה בין מספר הנוסעים בכל תחנה. איך בדיוק יהיו יותר נוסעים בקו המזרחי אם הרכבת מאשקלון ואשדוד לרחובות פועלת בתדירות של פעם בשעה לעומת תדירות כפולה בקו האיילון? אני לא חושב שצריך להיות קו שמחבר בין שתי התחנות שייסע במסלול מהיר. בסופו של דבר אלו נקודות קצה של הקווים העירוניים. כן הייתי מוסיף קו תדיר יותר מתחנת רכבת יבנה מזרח לתל אביב לצדו של 353 הלא ממש תדיר (בעבר היה גם 310 או 311 לא זוכר מי ביניהם שגם עבר שם)
 
קו 182 אין לדללו. הוא כבר מספיק עם תדירות נמוכה, ונותן קישור הרבה יותר טוב מהרכבת לקניון הזהב/חונים קונים ושאר אזורי מסחר ותעסוקה בראשלצ מערב. כשאתה יורד ברכבת משה דיין ורוצה להגיע לאזורים של קו 182, אתה תלוי בלעדית בקו 21 עם סיבוב ארוך ולא יעיל. קו 182 מצויין כי ניתן להגיע באמצעותו לא רק מיבנה לאזורי תעסוקה אלו אלא מכל הארץ: קו 369 התדיר מאוד מגיע מערי הדרום לתחנה מרכזית יבנה, ומשם ניתן להחליף למשל לקניון הזהב. אותו דבר לגבי קו 355 מאשקלון לתחנה מרכזית יבנה (אם כי לגבי אשקלון הרכבת יותר אטרקטיבית). כשאני רוצה להגיע מקרית גת או קרית מלאכי לקניון הזהב, הדרך הכי נורמלית זה באמצעות קו 182 (כי רכבת קרית גת לא מחוברת למסילת ראשון לציון, לפחות לא לפני יציאתה לפועל של קו ראשון לציון ירושלים מעויין שורק).
 

EHP12

Well-known member
קו 182 אין לדללו. הוא כבר מספיק עם תדירות נמוכה, ונותן קישור הרבה יותר טוב מהרכבת לקניון הזהב/חונים קונים ושאר אזורי מסחר ותעסוקה בראשלצ מערב. כשאתה יורד ברכבת משה דיין ורוצה להגיע לאזורים של קו 182, אתה תלוי בלעדית בקו 21 עם סיבוב ארוך ולא יעיל. קו 182 מצויין כי ניתן להגיע באמצעותו לא רק מיבנה לאזורי תעסוקה אלו אלא מכל הארץ: קו 369 התדיר מאוד מגיע מערי הדרום לתחנה מרכזית יבנה, ומשם ניתן להחליף למשל לקניון הזהב. אותו דבר לגבי קו 355 מאשקלון לתחנה מרכזית יבנה (אם כי לגבי אשקלון הרכבת יותר אטרקטיבית). כשאני רוצה להגיע מקרית גת או קרית מלאכי לקניון הזהב, הדרך הכי נורמלית זה באמצעות קו 182 (כי רכבת קרית גת לא מחוברת למסילת ראשון לציון, לפחות לא לפני יציאתה לפועל של קו ראשון לציון ירושלים מעויין שורק).
מה הבעיה לנסוע עם 367 ו-371 עד למרכז ראשון ומשם שירות עירוני מאוד תדיר לקניון הזהב?
 
למעלה