כרטוס כרטיס טיסה ללא אישור הנוסע

GooGooDoll8

New member
כרטוס כרטיס טיסה ללא אישור הנוסע

שלום רב,
רציתי לשאול האם כרטוס ללא אישור הנוסע מהווה עילה לתביעה? לפני חג הפסח הזמנתי כרטיסי טיסה מאתר מסוים של סוכנות נסיעות, ויומיים לאחר מכן הכרטיסים כבר היו אצלי במייל לאחר כרטוס. אמנם כנראה היו במשך חצי יום ניסיונות מצד החברה ליצירת קשר טלפוני אך לא התאפשר לי לענות באותו הזמן ומשלא קיבלו מענה החליטו לכרטס אותם על דעת עצמם. כאשר רציתי לעשות שינוי בכרטיסים (בשל סיבה לא צפויה, שהתבררה רק לאחר צאת חג הפסח) גיליתי שאין אפשרות לשנות אותם. לאחר יומיים (בחריגה של יומיים מהחוק להגנת הצרכן- כלומר 16 ימים לאחר הכרטוס) החלטתי שאני רוצה לבטל את ההזמנה. בשיחה עימם הם טענו שהם קיבלו את אישורי לכרטס את הכרטיסים ואף יידעו אותי שלאחר הכרטוס לא ניתן לשנות או לבטל אותם ושיש את כל השיחות מוקלטות. כפי שציינתי- שיחה כזאת לא התקיימה ולא נבראה. כמובן שבמידה והייתה מתקיימת כזאת שיחה הייתי מבטלת את העסקה שכן חוקים דרקוניים כאלו אינם מתאימים לי. כרגע הם צריכים להחזיר לי תשובה האם הם מסכימים לבטל את העסקה, אך רציתי לדעת האם במידה והם לא מסכימים לבטל אותה (שכך אני סבורה שיהיה שכן גיליתי, מאוחר מדי לצערי, שנגד החברה הזאת מתנהלות המון תביעות קטנות ושיש תלונות רבות עליה) ישנה סיבה מוצדקת לפתוח בהליכים נגדם.
תודה רבה
 
הכלל הבסיסי הוא שאסור להם לעשות עסקאות

ללא אישורך.

קודם כל הייתי שולח להם מכתב דחוף שאומר שאם הם טוענים שיש הקלטות - שיישמרו אותם, כי את מתכוונת להגיש תביעה לבית המשפט, ואם הם לא יישמרו את ההקלטות הרי שהם יימצאו מעלימים ראיות. לדעתי זה ישר ידליק להם נורה שאת רצינית.

מעבר לזה, אם זה היה עסקה של מכר מרחוק (מה שנראה), אז את רשאית לבטל את ההסכם עד 14 ימי עסקים "מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם".

אני מבין שלא קיבלת מסמך שמפרט את כל הפרטים האמורים בסעיף, ולכן את רשאית לבטל את ההסכם גם אחרי 14 יום. ככה אני רואה את זה בכל מקרה.

לא בטוח שבימ"ש תמיד מסכים איתי, אבל יש לך על מה להתבסס.
 
למעלה