כרטיס EAD הגיע... וטיפים להתנהלות מול USCIS
תקציר הפרקים הקודמים.
3 חודשים לאחר אישור ה-EAD ולאחר בקשת expedite, פניות לחבר קונגרס ונציב תלונות הציבור, הכרטיס הונפק ונשלח - כשבועיים לפני שפג תוקף הכרטיס הנוכחי. למרות שהעיכוב נגרם מבעיה עם התמונות בסופו של דבר הם השתמשו בתמונות המקוריות.
למי שהבקשה שלו נתקעת, יש כמה דברים שאפשר לנסות:
לשני האחרונים עדיף לפנות לאחר ששימוש בכלים ש-USCIS נותנים לא השיג את התוצאה הרצויה.
טיפים נוספים:
תקציר הפרקים הקודמים.
3 חודשים לאחר אישור ה-EAD ולאחר בקשת expedite, פניות לחבר קונגרס ונציב תלונות הציבור, הכרטיס הונפק ונשלח - כשבועיים לפני שפג תוקף הכרטיס הנוכחי. למרות שהעיכוב נגרם מבעיה עם התמונות בסופו של דבר הם השתמשו בתמונות המקוריות.
למי שהבקשה שלו נתקעת, יש כמה דברים שאפשר לנסות:
- להגיש case inquiry / service request דרך אתר USCIS או דרך מרכז השירות הטלפוני.
- לקבוע פגישה דרך InfoPass ולבקש expedite request על בסיס financial loss. רלוונטי גם למי שיש לו הצעת עבודה ביד ולא יכול להתחיל לעבוד בגלל ש-EAD לא אושר.
- לפנות לקונגרסמן. אפשר לחפש מי מייצג אתכם לפי מיקוד באתר של בית הנבחרים (house.gov). צריך להתקשר או להגיע למשרד ולבקש לדבר עם מי שמטפל בענייני הגירה.
- לפנות ל-CIS Ombudsman דרך טופס באתר של USCIS.
לשני האחרונים עדיף לפנות לאחר ששימוש בכלים ש-USCIS נותנים לא השיג את התוצאה הרצויה.
טיפים נוספים:
- לנציגים הראשונים שעונים במוקד השירות אין גישה לתיק. אם הם לא מציעים בעצמם אפשר לבקש לדבר עם Level 2 officer שלו יש גישה לתיק.
- לפחות בחודש האחרון, כדי לא להמתין יותר מדי היה עדיף להתקשר ב8:00 EST. בשעות אחרות ביום אפשר לחכות גם יותר משעה ל-L2 officer.
- ניתן להירשם ל-myUSCIS כדי לבדוק את מצב התיק, בעיקר אם יש תשובה ל-request/inquiry (המידע לא מופיע ב-case tracker הרגיל, צריך להירשם). כאשר מופיע עדכון על תשובה חדשה אפשר להתקשר ולבקש שיקריאו את התשובה בטלפון, במקום לחכות למכתב (שלפעמים נשלח שבועות אחרי מתן התשובה).
- ניתן להירשם ל-USPS Informed Delivery כדי לקבל הודעות על דברי דואר שנשלחים אליכם. חסך שיחה ל-USCIS כדי לברר מה מספר המעקב של הכרטיס.