כשאזרח מנסה לגלות אזרחות טובה

כשאזרח מנסה לגלות אזרחות טובה


הבוקר מתקשרת אלי שותפתי לדירה, ומספרת בעצבים שכשהיא עלתה לאוטובוס בבוקר, היא ראתה ברחוב שלידינו ברז כיבוי אש שפועל ו"משפיך" זרם חזק של מים. היא התקשרה מיד למוקד 106 של העירייה (עיריית ירושלים), אבל ברגע שהמוקדנית שמעה את המילה "ברז" היא מיד אמרה לה שהכתובת לזה היא הגיחון, והעבירה אותה מיד אליהם. כאן התחיל זמן המתנה ארוך, שהסתיים בניתוק השיחה. אחרי זה היא ניסתה שוב, הפרוצדורה חזרה באותו אופן, וגם כשענו לה בגיחון, לא ענו לעניין.

במקרה, זמן קצר אחרי שהיא התקשרה וסיפה לי את זה (ושאלה אותי מה לפי דעתי אפשר לעשות אבל לא היו לי תשובות) עברתי באותו רחוב בעצמי, וראיתי שהברז עדיין זורם. התקשרתי למוקד 106 בעצמי, הקפדתי לאמר למוקדנית שאני רוצה לדווח על "מפגע סביבתי" ולא רק על ברז כדי שלפחות זה יישמע כמו משהו שמחייב הקשבה, אבל בסופו של דבר, כשהגענו לזה שמדובר בברז, היא מירה מיד להעביר אותי לגיחון. ניסיתי לעצור אותה לרגע ולהוציא ממנה עוד תשובות, אבל היא הייתה נחושה להעביר את זה לגיחון - זו כנראה פרוצדורה, אבל כנראה שבעירייה יודעים שתפקידים להעביר שיחות כאלה לגיחון, אבל בגיחון לא יודעים מה לעשות איתן. אחרי המתנה - גם כאן השיחה נותקה.

כמובן שהעניין פה הוא לא הברז, אלא התגובה שמקבל אזרח שמנסה להגדיל ראש, לגלות אזרחות טובה ולהתריע על מפגע. אם היחס שהוא מקבל הוא טרטור ומבוי סתום - איזה מסר זה מעביר לאזרחים?
 

netab02

New member
אתה מופתע?

אני כבר מזמן הבנתי שאנשים שאכפת להם הם נדירים.
אני אישית מצאתי את עצמי כל כך הרבה פעמים מתוסכלת, כשהייתי זקוקה לשירות כלשהו ובסוף השיחה נותקה. לפעמים נדמה לי שהם עושים את זה כדי שתתיאש מהם ותפסיק לנסות לקבל שירות.
 
לא. ממש לא.

אבל זה בדיוק העניין - האזרח בא לגלות אכפתיות לצרכי הציבור, והרשויות שמות לו רגל.
 

netab02

New member
הבנתי אותך

אתה בעצם אומר שהם ירו לעצמם ברגליים. כלומר סוג של.
 
במקרה שמעתי

שבגיחון מחפשים עכשיו אנשי סיסטם לשדרג את עצמם ולהביא אותם למאה העשרים ואחת.

כלומר, שבעוד כמה חודשים, אחרי שכבר לא יהיו מים, אפשר יהיה להתקשר וכו'
 
למעלה