כמובן שיש חשיבות גדולה לשאלה
מי כתב את הספר, אם כי הכל תלוי בפרטים הקטנים. בתחום כמו פיסיקה, למשל, לא הייתי ממליץ על ספרי מדע פופולריים שנכתבו על ידי אנשים שאינם פיסיקאים, וגם על חלק מהספרים שנכתבו על ידי פיסיקאים, הייתי מגדירם כמפשטים באופן מטעה. בתחומי הפסיכולוגיה, יש אנשים ללא השכלה פורמלית שמכירים היטב את המחקרים הכי חדשניים בתחומי העיסוק של ספרם, ובד"כ גם הספרים שלהם מכילים הפניות למקורות מחקריים רבים. והכי חשוב, לקרוא ולהבין כי אנשים מביעים במידה רבה את דעתם האישית, ולפעמים מערבבים עובדות עם דעות, וצריך לקרוא את דבריהם בצורה ביקורתית. צריך להיזהר מאנשים בעלי אג'נדה ברורה, כלומר מטרתם לשכנע אותך שדעה א' היא הדעה הנכונה. בד"כ ספרים אלו, מכילים רק מידע בכיוון אחד. זה לא אומר שאין טעם לקרוא את דבריהם, אבל חשוב לקרוא בעיון גם דברי ביקורת מצד מומחים, ולהיות מודעים לכך שאנחנו מקבלים מהם דברים דרך מסננים עבים. הרבה פעמים חצי אמת, מציגה תמונה יותר מסולפת מאשר שקר. חלק קשה מאוד בקריאת ספרות כזאת, היא זכירת המקורות, והדיוק בזכרון. אנחנו לומדים הרבה, אבל לא תמיד זוכרים את הפרטים הקטנים, אך החשובים, וגם לא תמיד את המקור שממנו למדנו. מאוד חשוב אם למדנו משהו מקריאה בעיתון, או מספר לימוד אוניברסיטאי נפוץ בשימוש. או שאולי סבתא סיפרה לנו את זה בילדותנו, אנחנו גם לא תמיד זוכרים נכון, ונוהגים לשבש את הזכרון, באופן שיתאים לתפישת העולם שלנו.