כשהאותיות מתבלבלות והזמן דוחק....
שלום לכם, יונה כתבתי בעבר בפורום ל"ל , על קשיים בכתיבה וקושי בשפה הזרה שלא הופיע ברכישת השפת אם. העלינו ביחד עם מאיה את ההשערה שמדובר בלקוי ADD , בפורום ADHD , סתרו טענה זו, מאחר והתפקודים האחרים הקשורים ללמידה נמצאו תקינים. רק להזכירך, נמצא באבחון האחרון כי הערוץ השמיעתי תקין ומעולה וכן הערוץ השמיעתי בדירתי מעולה ביותר, אך לעומת זאת הערוץ החזותי ירוד, קוארדינציה ויזומוטורית ירודה וקשיי תכנון והתארגנות וכן קשיים גרפומוטוריים. כעת לקראת הפסיכומטרי במועד הקרוב (דצמבר), נמצא פער עצום בין היכולת המילולית והיכולת הכמותית (שתורגלה בכיתה) לבין היכולת שבאה לידי ביטוי באנגלית. בעיקר בכשרי קריאה, ובכשרי אוצר מילים. עיקר הקושי הוא מתבטא בעייפות הקריאה לאחר מס' דקות של קריאה, הקריאה היא איטית וזיכרון אוצר המילים ירוד (למשל אני אזכור מילים רק לאותויום או לאותה פסקה בלבד!!) ואני אזכור כי פגשתי את המילים אך לא אדע את פירושם .. קשיים אלו ניתן לאפיין גם באוכלוסיה הרגילה... והשאלה היא מה כדאי (אם בכלל לעשות עד הבחינה, או לגשת אליה כעת ללא התאמות ולהגיש אבחונים למועד יולי... בתיכון ניסתי הקראת שאלון וזה לא עזר לי..מבחינת הציון אלא מבחינת הביטחון ומיקוד הקשב לקטע הנקרא ע"י המורה בקלטת....אך רמת הבנת הנשמע היא לא יותר גבוהה מרנת הידע בהבנת הנקרא..... וזה מעצבן ומתסכל שאני מתמודד עם משפט ולא מבין אתמשעות רוב המילים.. אך אכן סקטע שבו נדרשתי לשליפה מתוך הקשר הצלחתי.... אוף נמאס לי.... ואם עכשיו קשה...מה יהיה באקדמיה... האם ההקראה בכלל מתאימה לי? מה מתאים לי לעזאזל? ______________________________________________________________________ אילו מערכת החינוך הייתה קשובה כל העת ולא רק כשהתלמיד מפריע לה, אולי מכתב זה לא היה נכתב, רק בתיכון פגשתי מורים רגישים....
שלום לכם, יונה כתבתי בעבר בפורום ל"ל , על קשיים בכתיבה וקושי בשפה הזרה שלא הופיע ברכישת השפת אם. העלינו ביחד עם מאיה את ההשערה שמדובר בלקוי ADD , בפורום ADHD , סתרו טענה זו, מאחר והתפקודים האחרים הקשורים ללמידה נמצאו תקינים. רק להזכירך, נמצא באבחון האחרון כי הערוץ השמיעתי תקין ומעולה וכן הערוץ השמיעתי בדירתי מעולה ביותר, אך לעומת זאת הערוץ החזותי ירוד, קוארדינציה ויזומוטורית ירודה וקשיי תכנון והתארגנות וכן קשיים גרפומוטוריים. כעת לקראת הפסיכומטרי במועד הקרוב (דצמבר), נמצא פער עצום בין היכולת המילולית והיכולת הכמותית (שתורגלה בכיתה) לבין היכולת שבאה לידי ביטוי באנגלית. בעיקר בכשרי קריאה, ובכשרי אוצר מילים. עיקר הקושי הוא מתבטא בעייפות הקריאה לאחר מס' דקות של קריאה, הקריאה היא איטית וזיכרון אוצר המילים ירוד (למשל אני אזכור מילים רק לאותויום או לאותה פסקה בלבד!!) ואני אזכור כי פגשתי את המילים אך לא אדע את פירושם .. קשיים אלו ניתן לאפיין גם באוכלוסיה הרגילה... והשאלה היא מה כדאי (אם בכלל לעשות עד הבחינה, או לגשת אליה כעת ללא התאמות ולהגיש אבחונים למועד יולי... בתיכון ניסתי הקראת שאלון וזה לא עזר לי..מבחינת הציון אלא מבחינת הביטחון ומיקוד הקשב לקטע הנקרא ע"י המורה בקלטת....אך רמת הבנת הנשמע היא לא יותר גבוהה מרנת הידע בהבנת הנקרא..... וזה מעצבן ומתסכל שאני מתמודד עם משפט ולא מבין אתמשעות רוב המילים.. אך אכן סקטע שבו נדרשתי לשליפה מתוך הקשר הצלחתי.... אוף נמאס לי.... ואם עכשיו קשה...מה יהיה באקדמיה... האם ההקראה בכלל מתאימה לי? מה מתאים לי לעזאזל? ______________________________________________________________________ אילו מערכת החינוך הייתה קשובה כל העת ולא רק כשהתלמיד מפריע לה, אולי מכתב זה לא היה נכתב, רק בתיכון פגשתי מורים רגישים....