כשהטבע מתכלה

yaakii

New member
כשהטבע מתכלה../images/Emo203.gif

כאן הטכנולוגיה האנושית התפתחה כ"כ הרבה ,אך עדיין לא הגיעו להמצאה כזו שתאפשר פיתוח עם שימוש משאבים מצומצם ביותר. אני חושב שזו צריכה להיות המטרה הראשונית כיום, ולא להמשיך ולנסות לפתח טכנולוגיות חדשות שמביאות לביזבוז נוסף של משאבים. במידה ואכן יגמרו המשאבים-יש דרך אחרת להשיג אותם? מתחת לאדמה/לים/בכוכבים אחרים/דרך אחרת.
 

שזלונג

New member
תראה, זה תלוי,

כי מדוע פגיעה בסביבה היא דבר לא רצוי? הרי מה אכפת לנו לפגוע בבעלי חיים? הם ערמה של פרוטונים, נויטרונים ואלקטרונים, אחרי הכל. העניין מאוד פשוט: מה שאנחנו עושים לסביבה, ישפיע אחר כך עלינו. תכרות יערות- אתה תהרוס בסוף את האקלים, וסופות יכו בכל רחבי העולם, ויהרגו אוכלוסייה אנושית. כלומר, יש לנו אינטרס לא לכרות יערות. לכל אחד יש אינטרס לחיות בסביבה איכותית, ולכן אפשר לפעול בהתאם. אין באמת דבר כזה "פגיעה בסביבה". פגיעה זה מושג אנושי, הוא לא קיים במציאות. קיימת השפעה על הסביבה, זה כן. זה משמעותי לנו כיוון שאנחנו לא נהיה מרוצים ממה שהשפעה מסוימת שלנו על הסביבה, תגרום בסוף לנו. אין דבר כזה "השפעה רעה" ו"השפעה טובה". הכל שקול, אבל מבחינתנו יש רע ויש טוב, כי השאלה הסופית היא מה יגרום לנו להרגיש טוב. הרגשה טובה היא כל שיש לנו בעולם כזה, ולכן אני ממליץ לא לשקוע בפילוסופיה. היא מובליה אותי לדיכאון בלבד. וזה גם מה שמוביל אותי לסיים את ההודעה ההזויה הזו. (אם כי נכונה).
 

yaakii

New member
מסתבר שלרוב בני האדם אכפת

אחרת לא היו כל המדינות מחוקקות חוקים שונים בנוגע להתעללות בבעלי-חיים.
 

שזלונג

New member
אל תבין אותי לא נכון, אני

לא בעד התעללות בבעלי חיים. אני נגד זה. השאלה היא מה אנחנו מגדירים כפגיעה בסביבה. אם היית טורח לקרוא את ההודעה שלי, היית מבין שהצעתי את הרעיון הבא: אין טעם להגדיר מה פירוש פגיעה בסביבה. כדי להתמודד עם העובדה שאין באמת דבר כזה "פגיעה". אנחנו אלו שמגדירים דברים כטובים או רעים. אין זה כך במציאות. במציאות אין דבר כזה רע או טוב. ולכן גם אין דבר כזה פגיעה. מה שכן חשוב, זה שאם מעשה שלנו יכול לגרום לנו להרגיש רע- זו סיבה מספיק טובה לא לעשות אותו. לדוגמא, ההתחממות הגלובלית, אם תמשיך להתפתח בקצב הנוכחי, לבסוף תגרום למותם של מיליוני בני אדם. זה יגרום לנו להרגיש רע. (לחלקנו לפחות). ולכן יש צורך לטפל בנושא. נכון שאפשר להסביר את זה גם כי אנחנו לא רוצים לפגוע בסביבה, אבל כפי שכתבתי קודם, אין דבר כזה פגיעה בסביבה.
 

yaakii

New member
טרוח טרחתי לקוראה.

אנחנו לא רוצים לפגוע בסביבה כי: המוסריות, המצפון שיש לבני האדם מורה כך ו/או כי הפגיעה בסביבה תפגע בנו בעתיד.
 

שזלונג

New member
כל הקטע הוא שהתחושה שלנו שקיימת "פגיעה" היא

וטעית, אין דבר כזה פגיעה.
 
למעלה