"כשיצחקי צעק על המנוע"- הסיפור
בהמשך שנכתב מבטאון חיל האוויר על הבאתו של ההארווארד לארץ , מסופר בכתבה על הבאתו של מטוס הראפיד לארץ הקודש. חשבתי שיהיה נחמד להביא את הקטע לקוראי הפורום . להלן הקטע : " שרידי הראפיד נמצאו בצפון אנגליה קרוב לגבול סקוטלנד, בהאנגר מימי מלחמת העולם ה 2 . היו שם כמה מכונאים משועממים,מחוסרי עבודה ואוסף חלקים. אחרי משא ומתן מפרך הסכימו המכונאים להרכיב מהחלקים,שדומה היה שלא יתחברו לשום דבר ,מטוס ראפיד לתפארת . הם עצמם לא האמינו שהמשימה אפשרית , לכן , אולי נקבו במחיר המגוחך של אלפיים לש"ט לביצוע העבודה, לאחר שנה סיימו את העבודה . הראפיד היה מוכן לטיסה. אבל אז התחרטו האנגלים על העיסקה. "אנחנו לא נוותר על דבר כזה , פאר מלחמת השחרור" אמר יצחקי, ולבסוף הצליח לשכנע את האנגלים לעמוד בהתחייבותם. יצחקי יצא להביא את המטוס יחד עם מכונאי באמצע החורף. אמצעי הניווט היחיד במטוס היה מצפן אוניות ישן. יצחקי הצטייד במצפן משכולל קצת יותר ובמפות מפורטות. הוא טס טיסה של "ניווט מגע" בגובה נמוך , והזדהה על כבישים ,מסילו ברזל, ותחנות דלק. " שום דבר אינו נורמלי במטוס הזה "משחזר-מספר יצחקי "המטוס כולו מעץ. אתה שם-רגל אין מעצור. אתה מושך ידית-נכנס שמן,ואז יש מעצור. עם יד ימין אתה עובד על המיצערות ,יד שמאל על הבלמים ,והסטיק בין הרגליים. הכסא כמו אסלת בית שימוש ,וההגה כמו של טרקטור. פתחתי מנועים בשעה טובה אבל המטוס לא מרים זנב . באמצע ההמראה אני מריח בנזין . חשבתי ,שהמטוס עולה באש . לעצור את המטוס כבר לא יכולתי.ניתקנו. עשינו הקפה נמוכה ורחבה ומסתבר שמיכל גומי מלא בנזין שהעלנו על המטוס נסדק ו300 ליטר בזנין נשפכו החוצה". הטיסה בראפיד הייתה ארוכה . 40 שעות ,וחניות ביניים רבות . בדרך לקורפו בגובה 7 מעל הים ,החל מנוע ימין להשתעל ומייד חדל לעבוד . המטוס החל מאבד גובה יצחקי התבונן בו וניסה לדבר אל ליבו "אתה חושב לעשות בושות ?עברנו את כל הדרך עד לכאן וזהו זה? איפה אני אמצא עוד ראפיד? יצחקי כבר הורה למכונאי שיתכונן לזרוק ציוד עודף את מיכל הדלק. בגובה 2 החל המטוס לשמור גובה . היה זה 30 דקות של טיסה על מנוע אחד . יצחקי שוב ניסה בדרכי נועם. הוא דיבר אל מצפונו של מנוע ימין וזה ,ראו פלא השתכנע. מנוע ימין החל לפעול, זה היה הרגע לשחרר את חברו השמאלי ,שנשא בעול במשך 50 דקות תמימות " עכשיו אתה המנוול,תתחיל לעבוד" צווח יצחקי על מנוע שמאל כשהגיעו לגובה 5. שוב פסק מנוע ימין מלפעול , ושוב טס הראפיד על מנוע שמאל בלבד . וכך הגיעו יצחקי והמכונאי לקורפו, מדדים לסירוגין על שני מנועים קאפריזיים".
בהמשך שנכתב מבטאון חיל האוויר על הבאתו של ההארווארד לארץ , מסופר בכתבה על הבאתו של מטוס הראפיד לארץ הקודש. חשבתי שיהיה נחמד להביא את הקטע לקוראי הפורום . להלן הקטע : " שרידי הראפיד נמצאו בצפון אנגליה קרוב לגבול סקוטלנד, בהאנגר מימי מלחמת העולם ה 2 . היו שם כמה מכונאים משועממים,מחוסרי עבודה ואוסף חלקים. אחרי משא ומתן מפרך הסכימו המכונאים להרכיב מהחלקים,שדומה היה שלא יתחברו לשום דבר ,מטוס ראפיד לתפארת . הם עצמם לא האמינו שהמשימה אפשרית , לכן , אולי נקבו במחיר המגוחך של אלפיים לש"ט לביצוע העבודה, לאחר שנה סיימו את העבודה . הראפיד היה מוכן לטיסה. אבל אז התחרטו האנגלים על העיסקה. "אנחנו לא נוותר על דבר כזה , פאר מלחמת השחרור" אמר יצחקי, ולבסוף הצליח לשכנע את האנגלים לעמוד בהתחייבותם. יצחקי יצא להביא את המטוס יחד עם מכונאי באמצע החורף. אמצעי הניווט היחיד במטוס היה מצפן אוניות ישן. יצחקי הצטייד במצפן משכולל קצת יותר ובמפות מפורטות. הוא טס טיסה של "ניווט מגע" בגובה נמוך , והזדהה על כבישים ,מסילו ברזל, ותחנות דלק. " שום דבר אינו נורמלי במטוס הזה "משחזר-מספר יצחקי "המטוס כולו מעץ. אתה שם-רגל אין מעצור. אתה מושך ידית-נכנס שמן,ואז יש מעצור. עם יד ימין אתה עובד על המיצערות ,יד שמאל על הבלמים ,והסטיק בין הרגליים. הכסא כמו אסלת בית שימוש ,וההגה כמו של טרקטור. פתחתי מנועים בשעה טובה אבל המטוס לא מרים זנב . באמצע ההמראה אני מריח בנזין . חשבתי ,שהמטוס עולה באש . לעצור את המטוס כבר לא יכולתי.ניתקנו. עשינו הקפה נמוכה ורחבה ומסתבר שמיכל גומי מלא בנזין שהעלנו על המטוס נסדק ו300 ליטר בזנין נשפכו החוצה". הטיסה בראפיד הייתה ארוכה . 40 שעות ,וחניות ביניים רבות . בדרך לקורפו בגובה 7 מעל הים ,החל מנוע ימין להשתעל ומייד חדל לעבוד . המטוס החל מאבד גובה יצחקי התבונן בו וניסה לדבר אל ליבו "אתה חושב לעשות בושות ?עברנו את כל הדרך עד לכאן וזהו זה? איפה אני אמצא עוד ראפיד? יצחקי כבר הורה למכונאי שיתכונן לזרוק ציוד עודף את מיכל הדלק. בגובה 2 החל המטוס לשמור גובה . היה זה 30 דקות של טיסה על מנוע אחד . יצחקי שוב ניסה בדרכי נועם. הוא דיבר אל מצפונו של מנוע ימין וזה ,ראו פלא השתכנע. מנוע ימין החל לפעול, זה היה הרגע לשחרר את חברו השמאלי ,שנשא בעול במשך 50 דקות תמימות " עכשיו אתה המנוול,תתחיל לעבוד" צווח יצחקי על מנוע שמאל כשהגיעו לגובה 5. שוב פסק מנוע ימין מלפעול , ושוב טס הראפיד על מנוע שמאל בלבד . וכך הגיעו יצחקי והמכונאי לקורפו, מדדים לסירוגין על שני מנועים קאפריזיים".