כשלים במנועי רוטקס שתי פעימות 582

כשלים במנועי רוטקס שתי פעימות 582

שלום, אני קורא בפורומים בחו"ל על כשלים מרובים בעיקר ב cranckshaft. כבעל כלי חדש יחסית (55 שעות) הייתי שמח לשמוע על נסיונם של אחרים בארץ ודרכים למניעת בעיות במנוע זה. תודה מראש חיים
 

shai g

New member
55 שעות זה כבר מספיק...

המנוע שלי כשל ב 60 שעות, למרות שהיה שמור ומטופל בקפידה. לפי מה שהבנתי בעקבות הטיפול (החלפה) של המנוע שלי, אמנם יש כמה דברים שחשוב לעשות (פירוט בהמשך), שיקטינו את הסיכוי לתקלה באשמתך אולם לא ימנעו תקלות בשל ייצור פגום (כמו במקרה שלי). דברים שקל וחשוב לעשות: 1) טיפול "קטן" וטיפול "גדול" בזמן 2) למנוע חדירת לחות וחול למנוע (דרך פילטר לא נקי או לא סגור טוב) 3) לוודא 2% צריכת שמן כל הזמן סעיף 2 - ע"י כיסוי הפילטר בין הטיסות. רצוי בבד. סעיף 3 - לא להתעצל. אחרי כל טיסה למלא חזרה את מיכל הדלק, למלא במשורה את מיכל השמן, לרשום כמויות מדוייקות ולחשב אחוזים. שיהיה בהצלחה, והעיקר שיהיה במזל....
 
ביטול משאבת המינון לשמן...

ההמלצות ששי נתן לך נכונות מאד. הייתי מוסיף המלצה נוספת, ביטול משאבת המינון לשמן. פשוט לערבב שמן עם הדלק בג'ריקן לפני התידלוק. כך אתה בטוח שיש לך לפחות 2% שמן בדלק כל הזמן ולא סומך על המשאבה שיכולה פתאם להתקלקל/להסתם (אולי בפילטר השמן הקטן) גם אם רשמת את הצריכות במשך 100 שעות ברציפות. אני מודע לכך שכנראה הויכוח האם לפרק את משאבת המינון או לא, לא יסתיים לעולם ויש, המצדדים דווקא בהשארת המשאבה ויש כמוני, שדווקא מעדיפים את השימון מראש בתוך הדלק. לסיכום, הייתי מציע לך להתייעץ עם אפלבוים באומני, לפני שאתה עושה איזו פעולה דרמטית בנושא. בברכה בני נדלר
 

johsh1

New member
כשל במנוע 2 פעימות

זה מנוע פשוט שאמור לעבוד מאות שעות ללא שום בעיה. על מנת שזה יקרה צריך לשמור על כמה דברים בסיסיים: 1. לערבב דלק/שמן לבד, 2.5% - 4% ולעשות זאת עם שמן סינטטי מלא שמיועד לכך (השמן היקר ביותר) כמו CASTEROL TTS, MOTUL 600 או 3W. 2. לדאוג שפילטר האויר יהיה נקי ותקין. 3. לנקות, מדי פעם, את פתח היציאה מהצילינדר למערכת הפליטה מפיח. 4. לדאוג שהמנוע לא יתחמם יותר מדי (דופק את השימון) על ידי חימום מינימלי על הקרקע ומינימום זמם של "פול גז" באויר.
 
למעלה