כשלקוחות מבקשים דברים שמזיקים להם מקצועית

nathaliesh

New member
כשלקוחות מבקשים דברים שמזיקים להם מקצועית

עד כה בשירות לקוחות לא כ"כ יצא לי להתקל בתופעה, אבל עכשיו כשאני מתנהלת מול לקוחות יותר מהבחינה המקצועית ופחות מהבחינה השירותית, אני נתקלת בזה והרבה. לקוחות ששוכרים את המשרד שלנו ע"מ שיצבע עבורם משימה מוגדרת ואז מערימים קשיים בביצוע המשימה ע"י בקשות שפוגעות בהם מקצועית.

סתם כדוגמא - לקוח שרוצה לאשר כל מילה מהחומר. לגיטימי. הבעיה היחידה - לוקח לו המון זמן לאשר. לכן חומר עולה מאוד לאט לאתר שלו, מה שמשפיע על קידום האתר. הלקוח לא מוכן לוותר על אישור החומר או אישורו בדיעבד (ואפשר להבין את זה מבחינת הלקוח כאוטוריטה מקצועית בתחומו), אבל מכיוון שהוא לא מתפנה לכך הבקשה הזאת שהיא מאוד מובנת בעצם פוגעת בו.

ברור שבסופו של דבר זאת החלטה של הלקוח, אבל כבר נתקלתי במקרים שבהם נאמר ללקוח שאם לא יתנהל בצורה מסוימת (או יתן לנו להתנהל בצורה מסוימת) אז אנחנו לא מעוניינים לעבוד איתו, מפני שזה משפיע גם על השם המקצועי שלנו (שאנחנו כביכול לא עומדים בתוצאות בגלל דברים שלא תלויים בנו אלא בו).


נתקלתם בעבר? איך התמודדתם עם זה?
 

lilo4

New member
נתקלתי בזה פעם אחת

או לפחות פעם אחת שאני זוכרת. בתקופה שעבדתי בסוכנות נסיעות היינו בקשר עם איזה לקוח שביקש שניתן לו הצעת מחיר על מסלול טיסה מסוים שמשלב כמה יעדים. התחלנו לבדוק את המחירים ולבנות הצעת מחיר, ואז כל יום בערך הוא שלח לנו כמה בקשות חדשות כדי שנבדוק אפשרויות אחרות. בסוף במקום שכל התהליך ייקח שבוע, הוא לקח כמעט חודש בגלל שהלקוח כל הזמן שינה את הבקשות שלו.
הבעיה הייתה שהוא ביקש דברים שקשה לבצע, וגם שהוא כל הזמן שינה את דעתו והיה לחוץ בזמן. בסופו של דבר קיבלנו מייל תלונה חריף על זה שהוא מחכה כבר המון זמן להצעות מחיר והכול מתעכב, והוא לא מקבל מענה.
אני ניסיתי להרגיע אותו ולהסביר לו שהסיטואציה מאוד מורכבת מהצד שלנו, זה לא כ"כ עזר. זה היה ממש לפני שעזבתי אז אין לי מושג מה קרה עם זה אחרי זה
 

nathaliesh

New member
זה בדיוק העניין

בסה"כ הבקשה שאת מתארת של הלקוח, לבדוק מסלולים כאלה וכאלה או בקשה כזאת או אחרת, היא בקשה לגיטימית ביותר, אבל היא סותרת את המטרה שלו - לקבל תשובה מהירה.
 

lilo4

New member
אכן

אני ניסיתי להסביר ללקוח שאין לי בעיה למצוא בשבילו גם 50 מסלולים, אבל זה אומר שייקח לי נצח לקבל הצעות מחיר על כל הדברים האלה, ואם הם לחוצים בזמן כדאי שייסגרו על מסלול [כמובן שזה היה בשפה עדינה].

עכשיו גם אני חושבת על אבא שלי, הוא מעצב גרפי ונתקל בזה כל הזמן, לקוחות שמבקשים ממנו סגנון עיצוב או כל מיני דברים אחרים שלא מתאימים ולא נראים טוב. לפעמים אחרי הסברים הם מבינים שזה לא רעיון טוב ויורדים ממנו, אבל היו כמה מקרים שאבא שלי פשוט סירב לקבל עבודה כי הוא לא רצה את השם שלו על משהו שנראה רע ולא מקצועי מבחינה עיצובית. וזו אכן דילמה... עד כמה הלקוח "ראש בקיר", עד כמה אפשר להתגמש ואם אין ברירה אם אפשר לסרב לקחת עבודה
 
הו, נקודה רגישה במיוחד

אמנם אצלי מדובר בתלמידים ולא לקוחות אבל באופן קבוע הם מעוניינים לעשות דברים שנראים להם הגיוניים אבל רחוקים מלהיטיב עימם

תלמידים שמרגישים לא מוכנים ומחליטים לגשת על דעת עצמם למועד מאוחר יותר, תלמידים שלא עושים שיעורי בית בקצב שניתן להם בכיתה, תלמידים שדורשים לדלג על חומר או מידע רק כי נראה להם שהם שולטים בו או לחלופין כאלו שמחליטים לעשות לעצמם "מיקוד" ולסנן חומר רק כי הנושא נראה להם קטן.

הפתרון שלי הוא להסביר את הרציונל שעומד מאחורי מה שאני מלמדת, דורשת ועושה -אני עושה זאת באופן שוטף עבור רוב הדברים ונקודתית עם אותם תלמידים עבור נקודות ספציפיות. למרות זאת, ישנם מקרים בהם אני לא יכולה לשתות (אפשר להביא את הסוס אל השוקת וכיוצ"ב)

לדוגמא כרגע יש לי תלמידה שמסרבת לעשות סימולציות בתנאי סימולציה אלא פותרת אותן כפרקים בודדים. זה הנסיון שלה להתמודד עם הלחץ הרב והחרדה שהיא מרגישה לפני הבחינה. הבעיה היא שבמקרה הזה כל הלחץ והחרדה יתרכזו ביום הבחינה עצמו דבר שמאוד יפגע בה. לא משנה כמה פעמים הוכחתי לה את המצב והסברתי לה אותו, שכנעתי וניסיתי להבין, התלמידה בשלה - במקרה כזה אין לי ספק שהפגיעה תהיה מאוד משמעותית, מצד שני - אין לי את היכולת לשנות את זה.
 

nathaliesh

New member
חידדת נקודה משמעותית

ההתנהלות הזאת נובעת לרוב משתי סיבות - חוסר הבנה שלה הסבר ראציונלי עוזר וחוסר ביטחון/רצון לשלוט/סתם שגעת וגחמה - שלה שום הסבר בעולם לא יעזור וכיוון שהם הלקוח - יפגעו בעצמם בצורה שאין לך דרך לעצור (אבל כמובן תחטפי עליה בחוסר שביעות הרצון שלהם)
 
הבעיה היא שאי אפשר לצאת מזה בצורה טובה

אם תלחמי בכוח - הלקוח לא יהיה מרוצה
אם תעשי מה שהלקוח רוצה - גם אז הלקוח לא יהיה מרוצה כי זה יכשל.
 
למעלה