nathaliesh
New member
כשלקוחות מבקשים דברים שמזיקים להם מקצועית
עד כה בשירות לקוחות לא כ"כ יצא לי להתקל בתופעה, אבל עכשיו כשאני מתנהלת מול לקוחות יותר מהבחינה המקצועית ופחות מהבחינה השירותית, אני נתקלת בזה והרבה. לקוחות ששוכרים את המשרד שלנו ע"מ שיצבע עבורם משימה מוגדרת ואז מערימים קשיים בביצוע המשימה ע"י בקשות שפוגעות בהם מקצועית.
סתם כדוגמא - לקוח שרוצה לאשר כל מילה מהחומר. לגיטימי. הבעיה היחידה - לוקח לו המון זמן לאשר. לכן חומר עולה מאוד לאט לאתר שלו, מה שמשפיע על קידום האתר. הלקוח לא מוכן לוותר על אישור החומר או אישורו בדיעבד (ואפשר להבין את זה מבחינת הלקוח כאוטוריטה מקצועית בתחומו), אבל מכיוון שהוא לא מתפנה לכך הבקשה הזאת שהיא מאוד מובנת בעצם פוגעת בו.
ברור שבסופו של דבר זאת החלטה של הלקוח, אבל כבר נתקלתי במקרים שבהם נאמר ללקוח שאם לא יתנהל בצורה מסוימת (או יתן לנו להתנהל בצורה מסוימת) אז אנחנו לא מעוניינים לעבוד איתו, מפני שזה משפיע גם על השם המקצועי שלנו (שאנחנו כביכול לא עומדים בתוצאות בגלל דברים שלא תלויים בנו אלא בו).
נתקלתם בעבר? איך התמודדתם עם זה?
עד כה בשירות לקוחות לא כ"כ יצא לי להתקל בתופעה, אבל עכשיו כשאני מתנהלת מול לקוחות יותר מהבחינה המקצועית ופחות מהבחינה השירותית, אני נתקלת בזה והרבה. לקוחות ששוכרים את המשרד שלנו ע"מ שיצבע עבורם משימה מוגדרת ואז מערימים קשיים בביצוע המשימה ע"י בקשות שפוגעות בהם מקצועית.
סתם כדוגמא - לקוח שרוצה לאשר כל מילה מהחומר. לגיטימי. הבעיה היחידה - לוקח לו המון זמן לאשר. לכן חומר עולה מאוד לאט לאתר שלו, מה שמשפיע על קידום האתר. הלקוח לא מוכן לוותר על אישור החומר או אישורו בדיעבד (ואפשר להבין את זה מבחינת הלקוח כאוטוריטה מקצועית בתחומו), אבל מכיוון שהוא לא מתפנה לכך הבקשה הזאת שהיא מאוד מובנת בעצם פוגעת בו.
ברור שבסופו של דבר זאת החלטה של הלקוח, אבל כבר נתקלתי במקרים שבהם נאמר ללקוח שאם לא יתנהל בצורה מסוימת (או יתן לנו להתנהל בצורה מסוימת) אז אנחנו לא מעוניינים לעבוד איתו, מפני שזה משפיע גם על השם המקצועי שלנו (שאנחנו כביכול לא עומדים בתוצאות בגלל דברים שלא תלויים בנו אלא בו).
נתקלתם בעבר? איך התמודדתם עם זה?