כשל בתכנון מעבר תת קרקעי

כשל בתכנון מעבר תת קרקעי

בן 74 מת מהיפותרמיה לאחר שנמצא במכוניתו ששקעה במנהרה שהוצפה בחיפה. מתוך פרסום ב- YNET

כפי הנראה לא כל המתכננים מודעים לעובדה, שמים מצטברים בנקודות הנמוכות שבשטח ואין ספק שמעבר תת קרקעי עשוי לפול בקטגוריה זו.
מעבר תת קרקעי מטובע - חייב לכלול אמצעי שאיבה מתוכו בעת שטפון. השאיבה מופעלת אוטומטית, כאשר מפלס המים עולה מעל גובה מסויים.
לחילופין וגם זול יותר, ניתן להפעיל מחסום אוטומטי, שימנע כניסת רכבים אל תוך מלכודת המוות.

הדבר נובע מהעובדה שמתכנני הכבישים ו/או האדריכלים ו/או הארכיטכטים, אינם נעזרים במתכנני ניקוז וסומכים על עצמם. כאשר לא לכולם הידע המספיק.
 

ש מים

New member
מסכים בחלקיות...

אני לא מכיר את פרטי המקרה (בעיקר בכל הנוגע למיקום האירוע), אבל אני נוטה לחשוב שמדובר בתוואי "עתיק" (לדעתי מתקופת שנות ה-50, או קרוב לתקופה), מהזמנים בהם כל התכנון והבינוי נעשה בגישת "אלבישך שלמת בטון ומלט", והרשויות לא טרחו להתייעץ או להקשיב למהנדסי ניקוז ותשתית. יחד עם זה, מנסיוני במספר תכניות בניין-עיר (תב"עות) בשנים האחרונות, נתקלתי במקרים כאלה גם בימינו... (אולי עם "נסיבות מקלות", אבל בהחלט כפי שכתבת).
 
למעלה