כשל מנוע לאחר המראה

mayafit

New member
כשל מנוע לאחר המראה

דובר בזה רבות בעבר.
מצרף מאמר נוסף בנושא עם המלצה נחרצת של המחבר.
אשמח לשמוע דעה של מדריכים ומנוסים אחרים.
(אולי זה גם יעורר מעט את הפורום)
 

mayafit

New member
אני מניח שביצועי

פייפר שונים מהמטוסים שמרביתנו טסים עליהם.
לא הייתי ממליץ לנסות את זה בצסנה.
 

שאולי46

New member
ברור,

מן הסתם למטוסים בעלי משקל נמוך יותר מססנה, מהירות הזדקרות נמוכה יותר ויכולות תמרון טובות יותר במהירות נמוכה, אמור להיות קל יותר לבצע 180 בגובה נמוך כזה.
 
לא בהכרח משקל יותר נמוך. פייפר לא יותר קל מססנה

ישנם נתונים כמו "עומס כנף", "יעילות אווירו-דינאמית" וכד, המשפיעים על אובדן הגובה במהירויות נמוכות.
אבל, בעיקר, וזו אולי, הנקודה החשובה, יכולת הטסה ומיומנות של הטייס.

טייס מנוסה יודע להפיק מהמטוס את מיטב הביצועים בתנאים שונים.

ואני חוזר וממליץ על מה שכבר נאמר פעמים רבות לפני: בכשל מנוע בהמראה - נסיון נחיתה בתוך גיזרה מוגבלת שרוחבה תלוי בגובה בו כשל המנוע. ככל שהגובה גבוהה יותר - הגזרה יכולה להיות רחבה יותר.
 

mayafit

New member


אכן כך
 

rafibo

New member
רק לשם השוואה, בדאונים...

גם דאון עלול לחוות "אבדן כח" בגובה נמוך במהלך המראה. הגורם הנפוץ לכך הוא התנתקות לא רצונית, או קריעה, של הכבל המחבר את הדאון למטוס.
בדאונים סטנדרטים ניתן לחזור באופן בטוח אל המסלול בפניה של 180 מעלות (ולנחות עליו בניגוד לכיוון ההמראה) אם הגובה בו ניתק הכבל גדול מ- 200ft מעל המסלול. אם גובה הניתוק הוא מעל 350ft מעל המסלול ניתן לבצע הקפה שלמה מקוצרת (כלומר פניה של 360 מעלות) ולנחות על המסלול בכיוון ההמראה (בהנחה, כמובן, שהמסלול ארוך מספיק). במקומות רבים נהוג, שהמטוס הגורר מתחיל לסטות הצידה מציר מסלול (ימינה או שמאלה) בגובה נמוך יחסית, כך שבמקרה של ניתוק חירום פניה של 180 מעלות בכיוון הנגדי ממצבת את הדאון בדיוק מול המסלול, והוא אינו צריך לבצע תמרון נוסף (Tear Drop).
הפרוצדורות הללו אינן תאורטיות, וכל חניך מתרגל אותן באופן מעשי במהלך ההכשרה שלו לקראת רשיון דואה.

רפי
 

שאולי46

New member
הייתי בטוח עד ששאלת

לפני רכישת המטוס האחרון הוצע לי ע"י חבר ותיק בענף לרכוש CARBON CUB.
נאמר לי שמדובר במז"מ מצוין מבלי להרחיב. הלכנו על מטוס אחר, כך שלא בדקתי לעומק.
כעת כששאלת בדקתי ומצאתי שהמטוס מגיע בגרסאות שונות גם במשקל כולל של 2000 ליברות.
בכל מקרה הסתקרנתי ואני מנסה לבדוק. בהתאם אעדכן.
 

שאולי46

New member
אריאל

זה המענה שקיבלתי מג'ייסון סניד לשאלתי האם מדובר ב- LSA:
Yes it meets the requirements.. but I just fly it experimental and I get a normal medical
 
למעלה