כשמגיע אז מגיע

  • פותח הנושא frige
  • פורסם בתאריך

frige

New member
כשמגיע אז מגיע

גם מחמאות אני יודעת לתת. אז המחמאה הגדולה הזו היא לחינוך. אתמול היינו עם הגן של הראל בגן חמד"ת (חינוך מדעי אמנותי), זהו גן העשרה, השנה במסגרת שנות ה-60 למדינת ישראל, מתמקדים בעליות ארצה וב-60 שנה לישראל. הגנים הולכים (נוסעים) לשם 5 פעמים בשנה ופעם אחת עם ההורים והסבים/סבתות ומי שרוצה. אז הלכתי אתמול עם הראל וינון ואמא שלי והיה ממש ממש ממש ממש כיף ויפה. נהנינו מכל רגע. הסבירו שם בצורה ממש יפה ואומנותית מה הילדים עושים שם בגן במהלך השנה. שרנו שירים של פעם מתקופת העליות והיה ממש נפלא. באמת נהנתי מכל רגע, יש שם גם חדרים עם כל מיני דברים ענתיקה מפעם, נזכרתי ממש בבית הסבים והסבתות שלי. ממש יכולתי להריח את מרק העוף עם האיטריות שסבתא שלי עשתה כשראיתי שם את המסננת בדיוק כמו שהיתה לסבתא שלי. היו שם גם עששיות. מכונות כתיבה עתיקות (שגם למדנו בבית ספר פעם בכאלה). את הקרש עם הגיגית לכבס (מישהו פעם קיטר פה על כביסות??
). את הכדים של החלב, איך אני זוכרת שהייתי הולכת עם סבא שלי וסבתא שלי לרפת לקחת חלב בכדים האלה (הם גרו במושב בית שערים). אקורדאונים מפעם, המון דברים יפים ומרגשים. יש שם גם חדר שבו עשו מדגם של ספינה וכל גן בוחר שם של ספינת עולים. יש שם גם מקום להתחפש לעולים חדשים מכל העדות. בקיצור, היה ערב מהנה ונוסטלגי. ממש ממש נהננו. הילדים שיתפו פעולה כל כך יפה. רק חבל שחצי מהגן לא טרח להגיע. באמת חבל. אז רוצה להחמיא כאן לאלי ברדה ולמערכת החינוך במגדל העמק, על היוזמה הזו, על הגן חמד"ת הזה ועל מה שזה נותן לילדים שלנו. כל הכבוד. מכל ה
שרית פריג' (דביר). אמא של הראל מגן אלה, גננת - אתי בללטי.
 

dafgol

New member
מצטרפת למחמאות ../images/Emo45.gif

ברי וחבריו מבלים בחמד"ת באופן קבוע, בר תמיד מתלהב ונהנה שם. כשמגיע באמת מגיע - כל הכבוד
 

S r 35

New member
מצטרפת למחמאות ומוסיפה ש...

זה לא משהו ייחודי לברדה או למגדל העמק. למרות שהיוזמה ברוכה מאוד, היא קיימת גם במקומות אחרים. אצלנו קוראים לזה גן מילו"א (לא זכורות לי כרגע ראשי התיבות) העיקרון דומה מאוד: הילדים נוסעים לשם כמה פעמים בשנה ונהנים מאוד מאוד.
בחיפה, ילדי הגנים נהנים גם מ"סל תרבות" - במסגרתו הם כבר הלכו להצגה אחת באודיטוריום והם מקבלים עוד שלוש הצגות בגן. גם זה פרוייקט שאני מניחה, אינו ייחודי לחיפה, אני מאמינה שגם במגדל-העמק ובמקומות אחרים הוא קיים.
 

frige

New member
כן, גם במגדל העמק זה קיים

ובזמננו באמת קראו לזה גן מילו"א.
 

frige

New member
בכלל...

בזמנו כשעשיתם פה שירשור לראש העיר גם כתבתי זאת. אני מאוד מאוד מרוצה מהחינוך בגנים במגדל העמק. מצוות הגננות והסייעות הנפלא. מרגע שהראל התחיל ללכת למעון ( גיל שנתיים) ועד היום גן חובה אני יותר ממרוצה ממה שהוא קיבל. מהחום והאהבה והתכנים שהוא קיבל במעון מצפה (של מגדל אור ברחוב מצפה בפנינת העמק). מהשפה העשירה, החינוך, התכנים והחום והאהבה שהוא קיבל בגן אגוז (גם בפנינת העמק). וכיום בגן אלה, הצוות, התכנים, החינוך, האיכפתיות. אלעד ואיתי ממשיכים, הם בגיל שנתיים ו-4 חודשים נכנסו למעון שבו היה הראל, אני יותר ממרוצה. השנה רשמתי אותם גם כן לגן אגוז. באמת, בקשר לחינוך בגנים במגדל העמק, במה שאנחנו נתקלנו, בגנים שאנחנו היינו, רק טובות אני מדברת.
 

S r 35

New member
איזה יופי ../images/Emo13.gif שמחה לשמוע ../images/Emo45.gif

 

frige

New member
ברור, תראי

לא כל דבר קונים או לא קונים בכסף. זה שבמגדל העמק זול לי בהרבה להכניס את הילדים לגנים, הרבה יותר זול מבתל עדשים למשל, עדיין לא אומר שאם החינוך לא היה טוב זה עדיין היה שווה. בהחלט שווה לי הנסיעות האלה (שאבא שלי עושה) הלוך חזור ושהם יהיו במגדל העמק. כמובן בגלל הכסף שזה חוסך לנו, אבל נוכחתי לדעת שהחינוך הוא בהחלט ברמה (אני עוקבת גם פה אצלנו).
 
אני מסכימה מאד למרות שחדשה עדיין אבל,,,

גם הבן שלי בבה"ס מוקף בעזרה/תמיכה/בחוג/בחונך דבר שיכולתי רק לחלום עליו ואולי עם הרבה מרפקים בחולון,ואני מניחה שגםבמספר גנים,
 
למעלה