דובי לבנון
New member
כשמנוע כבה בסרק../images/Emo10.gif
אתמול טסנו, תמיר רון ואנוכי, מהרצליה לראש פינה וחזרה בצסנה 172. כרגיל אצלנו טסנו במרשה חריג מחוץ לנתיבים, ניווט נמוך. תמיר הטיס הלוך ואני חזור. בדיקות מנוע לפני המראה מהרצליה עברו בהצלחה רגילה. בראש פנה תמיר הדגים לי איך נוחתים בארה"ב (הוא חזר זה עתה מטיסות מלהיבות ב צסנה 172 החדשה) עם כח עד לנגיעה. עם הנגיעה העביר לסרק - והמנוע כבה מיד, המדחף נעצר. לפני ההמראה מראש פינה אחרי 3 שעות (בינתיים אכלנו אצל "פינה בראש" המומלצת מאד ותכננו ניווט נמוך דרך הגליל העליון) בדקתי המנוע ביסודיות, והמתנתי אחרי הורדה לסרק. המנוע כבה אחרי 5 שניות. התנעתי מחדש והורדתי סל"ד בהדרגה כדי למצוא את הנקודה בה מתחיל הגמגום - זה היה ב900 והחלטתי להמריא אך לא לטוס בשום מצב עם פחות מ-1500. גישה לנחיתה למסלול 29 בהרצליה עשיתי עם קצת עודף אנרגיה כדי להבטיח נחיתה גם אם המנוע נדם, ושמרתי על 1500 סל"ד. עם חצית הגדר סגרתי לסרק והתחלתי שבירת גלישה כרגיל. המנוע נדם מיד והמדחף עצר. התופעה המיידית היא שהגה הגובה פחות יעיל מכרגיל והנגיעה היתה שטוחה מכפי ש"פקדתי" עם ההגה. עשינו קנגורו עדין ופינינו ב-2/3 מסלול. פתחנו תקלה בספר (בטח יעשו ניקוי מאייד). מסקנות שלי: 1) בבדיקת מנוע לפני המראה, אחרי משיכה לסרק, להמתין 5 שניות לפני שמעלים סל"ד. אחרת לא ניתן לגלות תופעה כזו. 2) אם מנוע כבה בסרק, תהיו מוכנים לזה שההגאים פחות יעילים ממה שאתם מכירים מהתרגולים. פרופלור מסתובב, אפילו בסרק, מוסיף זרימה על ההגאים ומרגישים את ההבדל. עם מדחף עצור יש "פחות הגה"
אתמול טסנו, תמיר רון ואנוכי, מהרצליה לראש פינה וחזרה בצסנה 172. כרגיל אצלנו טסנו במרשה חריג מחוץ לנתיבים, ניווט נמוך. תמיר הטיס הלוך ואני חזור. בדיקות מנוע לפני המראה מהרצליה עברו בהצלחה רגילה. בראש פנה תמיר הדגים לי איך נוחתים בארה"ב (הוא חזר זה עתה מטיסות מלהיבות ב צסנה 172 החדשה) עם כח עד לנגיעה. עם הנגיעה העביר לסרק - והמנוע כבה מיד, המדחף נעצר. לפני ההמראה מראש פינה אחרי 3 שעות (בינתיים אכלנו אצל "פינה בראש" המומלצת מאד ותכננו ניווט נמוך דרך הגליל העליון) בדקתי המנוע ביסודיות, והמתנתי אחרי הורדה לסרק. המנוע כבה אחרי 5 שניות. התנעתי מחדש והורדתי סל"ד בהדרגה כדי למצוא את הנקודה בה מתחיל הגמגום - זה היה ב900 והחלטתי להמריא אך לא לטוס בשום מצב עם פחות מ-1500. גישה לנחיתה למסלול 29 בהרצליה עשיתי עם קצת עודף אנרגיה כדי להבטיח נחיתה גם אם המנוע נדם, ושמרתי על 1500 סל"ד. עם חצית הגדר סגרתי לסרק והתחלתי שבירת גלישה כרגיל. המנוע נדם מיד והמדחף עצר. התופעה המיידית היא שהגה הגובה פחות יעיל מכרגיל והנגיעה היתה שטוחה מכפי ש"פקדתי" עם ההגה. עשינו קנגורו עדין ופינינו ב-2/3 מסלול. פתחנו תקלה בספר (בטח יעשו ניקוי מאייד). מסקנות שלי: 1) בבדיקת מנוע לפני המראה, אחרי משיכה לסרק, להמתין 5 שניות לפני שמעלים סל"ד. אחרת לא ניתן לגלות תופעה כזו. 2) אם מנוע כבה בסרק, תהיו מוכנים לזה שההגאים פחות יעילים ממה שאתם מכירים מהתרגולים. פרופלור מסתובב, אפילו בסרק, מוסיף זרימה על ההגאים ומרגישים את ההבדל. עם מדחף עצור יש "פחות הגה"