כשנותן השירות נוזף בך. ובגדול.

כשנותן השירות נוזף בך. ובגדול.

אתמול קרה לי מקרה שאני לא יודעת איך להגדיר אותו:

במסגרת העבודה אנחנו נוסעים במוניות לא מעט ושולחים אנשים במוניות לאזורים שונים. יש לנו נהגים קבועים שעובדים איתם - אחד להסעות גדולות (10 אנשים וצפונה) ואחד להסעות קטנות, מונית רגילה. במקרים שנדרשות "השלמות" או שהנהג הקבוע שלנו לא זמין, אנחנו מזמינים ספיישלים רגילים בתשלום. אתמול הוצאנו הסעה גדולה ונאמר לי שתידרש השלמה. הנהג הקבוע לא היה זמין אז התקשרתי להזמין ספיישל מתחנה אקראית. אמרתי שאני אזדקק לו בטווח של כ-20 דקות ואמרו לי שאין שום בעיה. איך שסיימתי את השיחה פנתה אלי קולגה ואמרה לי שאין צורך במונית הנוספת כי מסתבר שאחד האנשים הגיע עם רכב ויוכל להסיע איתו אחרים ובקיצור - אין צורך. התקשרתי מייד לתחנת המוניות לבטל את המונית. לפי נתוני השיחות - עברה קצת יותר מדקה מאז ההזמנה (אולי שתיים). המענה שקיבלתי היה "למדתי מזה לקח ויותר אני לא אשלח לך מוניות"


מסתבר שזה לא היה הסוף - לאחר מכן זכיתי לשיחה מנייד לא מוכר, שמי שהיה בצידו השני של הקו פצח בגידופים ובטענות על התנהגות לא נאותה מצידי. כששאלתי עם מי אני מדברת הדובר הזדהה כנהג המונית ששלחו לי, שטען שהוא כבר יצא אלי וכבר נסע מרחק משמעותי ושזה לא יפה להזמין מונית ולבטל ברגע האחרון (אני מזכירה שביטלתי בערך 2 דקות אחרי ההזמנה, וזה כשמראש ציינתי שאני מבקשת את המונית ל-20 דקות לאחר מכן). כל סיום משפט הוא אמר בארסיות "תודה רבה לך!" ו-המשיך עם הגידופים. שאלתי בשביל מה הוא התקשר והוא פשוט המשיך והמשיך לגדף. בסוף אמרתי לו שהוא יודע את הכתובת בה אני נמצאת והוא מוזמן לבוא ולהרביץ לי ואז סיימתי את השיחה כשהוא עדיין מגדף ברקע.

אני מניחה שיכול להיות שלקח למוקדנית זמן להודיע לו שלא יבוא ולכן הוא כבר יצא, אבל אני כאמור מיהרתי לבטל את ההזמנה בפרק זמן שגם אם הוא יצא, אלא אם הוא נסע על 220 קמ"ש עם התעלמות מרמזורים אין מצב שנסע יותר מכמה מטרים. גם אם הייתי מודיעה מאוחר מיותר, אני לא מבינה מה הקטע הזה נתן לו, ואני גם לא מבינה את המוקדנית עם האמירה שלה, זה לא שהמונית הגיעה ולא המתנתי, זה לא שביטלתי אחרי פרק זמן ממושך. נכון שהדלק יקר בימינו אבל - פרופורציות? וזה לא שהיא עושה לי טובה שהיא שולחת לי מונית, להבא באמת לא נפנה אליהם והם יהיו אלו שיפסידו (אנחנו מזמינים לא מעט מוניות כפי שציינתי בהתחלה).
 
קרה לי פעם משהו אחר

בעבודה הקודמת, הזמנתי עבור אחת המנהלות אוכל.
זו הייתה מסעדה שהח'ברה מהעבודה היו אוכלים אצלה קבוע, והיו עושים עלינו רווח של כמעט 5000 ש"ח בחודש.
והם אחרו ביותר משעה וחצי, עד שלבסוף היא נאלצה ללכת מבלי שקבלה את האוכל.
התקשרתי למסעדה מספר פעמים. בפעם האחרונה ביקשתי שכבר יבטלו את המנה, יזכו את החשבון, וישלחו פיצוי על חשבונם. המנהל התחיל לקלל אותי ולקרוא לי "פקידה מטומטמת", בתגובה עניתי לו, שאפשר לקרוא לי הרבה דברים, מטומטמת אני לא. ושאם זו התייחסותו, אז ברגע זה הוא הפסיד אותנו כלקוחות.
התקשרתי למנהלת חברת כרטיסי האוכל, והודעתי לה שאני מבקשת להוריד את המסעדה הזו מרשימת המסעדות המורשות של החברה שלנו לכרטיסי אוכל.
סיפרתי לה מה היה, ואמרתי לה שאם בעל המסעדה מדבר אלי ככה, הוא כנראה מרוויח עשרות אלפי שקלים, אם הוא יכול להפסיד חברה שמכניסה לו בממוצע 5000 ש"ח בחודש.

אחרי חצי שעה, הוא הופיע אצלי עם פיצוי, עם התנצלות ועם שוברים למסעדה...
 

lilo4

New member
חצופים


אני יכולה להבין למה הם התעצבנו כשביטלת, אבל בכל זאת- יש דרך להגיד דברים, ולקלל זו בטח לא הדרך. אבל שיהיה להם לבריאות, אם הם חושבים שככה הם יצליחו להתפרנס ולשמור על לקוחות...

בתקופת המלון היו המון סיפורי מוניות הזויים, בעיקר בכל מה שקשור להסעות שלנו הביתה. אני זוכרת שכמה פעמים נהגי המוניות כעסו עלינו בגלל שהם היו צריכים להסיע אנשים שגרים באזורים רחוקים אחד מהשני. כל פעם מחדש היינו צריכים להסביר שלא עלינו צריכים לכעוס, אלא על הקב"ט שהזמין את המוניות, ובת'כלס גם אנחנו סובלים מזה כי הנסיעה תהיה ארוכה ומציקה גם בשבילנו.
בגלל זה עבדנו בעיקר מול תחנה אחת ספציפית, הסדרנים כבר הכירו את המלון ואנחנו הכרנו אותם, וידענו שאם אנחנו מזמינים מונית לאורח הנהג יגיע וגם יכנס ללובי כדי ללוות את האורח, ולא יהיה עם זה בלגן.
 
קרה גם לי עם מוניות

הזמנתי מונית לשישי בערב גדי להגיע לעבודה ב9 וחצי בערב
21:25 מתקשרת אלי המוקדנית "פיבי הנהג למטה תרדי"
אני:" הזמנתי ל21:30 אני עוד לא מוכנה"
וכאן היא החלה לנזוף בי שאני לא מתכננת את הזמן שלי נכון וכו' וכו' והיא דאגה שהנהג לא יגיע מאוחר
אבל למה? ביקשתי ב21:30
יצאתי באותו יום מזועזעת
 

nathaliesh

New member


חייבת לומר לך - יצאת גדולה עם ניתוק השיחה בהזמנה שיבוא וירביץ לך. מסירה את כובעי הוירטואלי בפנייך.

לגבי נותן השירות - הבעייתיות כאן נובעת מזה שבארץ נהגים ולא רק נהגי מוניות לא באמת תופסים את עצמם כנותני שירות. זה לא שתחנות מוניות מעבירות סדנאות ומספקות להם כלים להעניק שירות איכותי לנוסעים... אז אנחנו נשארים עם הבן אדם הספציפי, נחמד, מנומס, שירותי ותופס את עובדתו ככזאת, או לא. ברוב המקרים לא.

אגב, להזכירך, עד לא נורא מזמן גם התחבורה הציבורית הייתה כזאת. יאמר לזכות הקברניטים שדווקא בשנים האחרונות יש נסיונות להתחיל לשנות את התרבות הזאת, גם אם יש עוד המון-המון מה לשפר אפשר לראות שלפחות זה קצת במודעות שלהם.
 

lilo4

New member
מקרה שקרה לי היום

יצאתי מהלימודים ועליתי על האוטובוס בדרך הביתה. הנהג עצר באחת התחנות כדי להעלות נוסעים, ואז הוציא טלפון סלולרי והתחיל לדבר. נשארנו בתחנה כמעט 10 דקות, לא מבינים מה קורה ולמה אנחנו לא נוסעים.
מסתבר שילדה קטנה, בת 7 בערך, עלתה על האוטובוס לבד ופספסה את התחנה שלה. בשלב דיי מאוחר כנראה היא שמה לב, וכשהנהג הבין שזה מה שקרה הוא ניסה למצוא פיתרון, ולדאוג שהאוטובוס לכיוון ההפוך יחכה בתחנה בצד השני, כדי שהילדה תוכל לעלות עליו וכדי שהנהג ידאג שהיא תרד בתחנה המתאימה. כשהאוטובוס השני הגיע הנהג ביקש שמישהו מהנוסעים ילווה את הילדה לאוטובוס השני כדי שלא תחצה לבד, וגם ווידא שהיא עולה על האוטובוס והכול בסדר.
 

nathaliesh

New member
איזה יופי

זה נהג שהוא בן אדם. אין ספק. השאלה היא אם גם יש "נוהל" למצבים כאלה. זאת כבר תפיסת שירות.
 

lilo4

New member
אם יש נוהל?

לא חושבת.
זה קו שמגיע בסוף לתחנה מרכזית, הוא יכול היה להגיד לה שתחכה שיגיע עד לתחנה המרכזית ושם שתעלה על האוטובוס הבא שיצא. אבל הוא רצה שתגיע הביתה כמה שיותר מהר, והוא רצה לוודא שהיא עולה על האוטובוס. באמת כל הכבוד לו, זו הייתה לוגיסטיקה לא פשוטה כנראה
 
אני בכלל לא מבינה איך אתם נותנים

למישהו בכלל ( בנוסף לזה שהם צריכים אתכם ולא ההיפך ) לתת להם יכולת לדבר איתכם ו" לצעוק " כאילו - אתם חייבים להם משהו..

בנוסף לגבי קוואלה- בנאדם שהיה מכנה אותי בשם גנאי לא הייתי ממשיכה איתו שום יחסי עבודה , אפלטוני וכו' , מישהו שאין לו את הכבוד המנימלי לתת בפעם הראשונה לא ייתן בפעם השנייה
 

nathaliesh

New member
מה זה "נותנים"?

אין לך דרך לשלוט על בן אדם אחר אם הוא מחליט לצעוק, לנזוף או וואטאבר. האופציה היחידה שיש לך היא להפסיק את הדיאלוג, שזה בדיוק מה שמרצי עשתה.
 

lilo4

New member
הלוואי וזה היה תלוי בנו...

הרי אין לנו שליטה על הצד השני. במצבים כאלה שמבקשים שירות ממישהו עוד אפשר לנתק את התקשורת. במצבים הפוכים כשצריכים לתת שירות והלקוח משתולל, זה כבר הרבה יותר בעייתי...
 
למעלה