כששמעתי שיחה בה ביקשו לפטר אותי

aladam

New member
כששמעתי שיחה בה ביקשו לפטר אותי

שלום וברכה. היני סטודנטית שעובדת במשרה מלאה כראש צוות בחברה גדולה. במהלך העבודה נוצו ביני לבין המנהל הישיר שלי המון חיכוכים ונוצרה סיטואציה בה ברגע שאנחנו מתווכחים אנחנו פונים ישירות אל מנהלת המקום שתשתש כמפשרת ומגשרת כי ברגע שאנחנו מנסים לפתור זאת ביננו הטונים עולים,ותוכן השיחה מגיע למישורים נמוכים ומבישים. היום לאחר וויכוח סוער שוב נכנסנו אל מנהלת המקום לפתור את העניין והפעם היה שם גם סגן המנהל שלה:ההאשמות יצאו המילים נאמרו ושוב השיחה נגמרה באווירת ננסה לעבוד שוב על הבעיות ביננו...ואז שיצאתי שמעתי את סגן המנהל אומר למנהל הישיר שלי שיעיף אותי הביתה- שאני אבין איפה המקום שלי ושאני לא יחשוב שאני איזה פאקינג מנהלת כאן- ושמספיק כבר עם ה"טיפולים הזוגיים " האלה, ואז להפתעתי הרבה שמעתי את המנהל הישיר שלי מגן עליי בתקיפות ואומר שהוא לא מוכן לוותר עליי ושאני עובדת מצויינת ואלו דברים שייפתרו ביננו אבל העבודה מתבצעת היטב. בכל אופן אחר כך הלכתי למנהל שלי ואמרתי לו ששמעתי את השיחה ואני רוצה לדעת אם אני הולכת הבייתה והוא הבטיח לי שלא, וגם דיברנו ביננו איך נפתור את הבעיות והתנתלתי על הדברים הקשים שהטחתי. אבל אני מאוד מוטרדת על מה שהסגן אמר ואני מתלבטת אם לפנות אליו ישירות: אני אוהבת את עבודתי ומשקיעה בה את מרצי - ואני יודעת שאסור לי לפספס את המקום הזה מכיוון שיש לי עאת הלימודים שאני משלמת עליהם, ושכר דירה וקיום יומיומי, ואני מאוד מוטרדת וחשה נבגדת ע"י סגן המנהל שלי שמכיר את העבודה שלי ומכיר גם את המנהל הישיר שלי שהוא אדם לא פשוט והוא נקלע לחיכוכים עם רבים מהעובדים {כולל סגן המנהל עצמו} אנא ייעצו לי! תודה
 

הזוייה

New member
אני חושבת שויכוחים לא פותרים כלום

הם רק מראים את הלחץ, חוסר האסרטיביות והאינטליגנציה הרגשית. קודם כל קבלי מחמאה שהמנהל הישיר שלך, זה שאת מתווכחת איתו (אם הבנתי נכון) בכל זאת מרוצה ממך. גברים מנוגה ונשים מפלוטו, בעייתי הסרקזם הזה שנוצר בין שני המינים היא קיומית כמו אויר לנשימה, ובגלל זה אף פעם אנחנו לא מבינים אחד את השני. אני חושבת שבכל פעם שנוצרת בניכם בעיה, במקום להיכנס להתקפות ומגננות ולהוציא את האגו בצורת ויכוח מתסכל, את פשוט צריכה להביא פתרונות ריאליים. עד לא מזמן היה איתי מנהל שלא היה מסוגל להתמודד עם בעיות והיה שולח תפוצת נטו לכל העולם ואשתו על מקרים שקרו, שמוציא אותך או קולגות אחרים באור לא וורוד במיוחד, וכשמסר כתוב הוא נשמע מאיים יותר. לקחתי אותו לשיחה ללבן את העניינים, כשבשיחה היה חשוב לי להחמיא לו על העבודה שלו, ולתת לו פתרונות לבעיות במקום לריב איתו ולהשתלח. היום אפילו מייל אחד הוא לא שולח. צריך לדעת להתחבר לאדם שמולך, למצוא את הנקודות החזקות והחלשות שלו. אני אומרת שדווקא את הנקודות החלשות- השליליות צריך לאמץ, כי את יכולה לתרום לו מהנקודות החזקות שלך ובכך מגיעים לשלם. לקחת אוויר בכל פעם שבא לך לצרוך עליו ולהבהיר לו בצורה חיובית וחברית, שהוא צודק, אבל את רואה את הדברים בדרך אחרת, לפעמים הפתרונות שמעלים פותחים קו חשיבה, ואז הוא יראה שהרעיון שלך יותר מתאים. לא פעם נתקלתי בעובדים שפיטרו אותם שישר התגוננו:"כן, הבוס שלי היה מאנייק, הוא כל הזמן הציק לי" השאלה היא היכן אתה כעובד פשוט מן השורה התמודדת עם ההצקות הללו, ואולי ההצקות הללו הן חלק מהמשימות היומיומיות שלך? אולי הבוס שלך רוצה לראות אם יש בך מסוגלות לעמוד במצבי לחץ, להגיש מטלות בזמן, ליצור, ליזום ולא רק לקבל מטלות. האם אתה בעל "ראש גדול", האם אתה מסוגל להיות גמיש רגשית לנטרל את התחושות הלא טובות ולהתעסק במשימה שהוטלה עלייך? ואולי זה האופי שלך לראות הכל שחור במקום להתמודד עם הצד החיובי של המשימה והקושי. אנשים בעלי דימוי עצמי נמוך, יהיה להם הרבה יותר קשה להתמודד עם משימות שהן קצת יותר קשות מהיכולות שלהם. לא פעם אני שואלת איפה התרומה שלך כעובד, הרי נתינה היא קבלה- מי שנותן מקבל בחזרה. להחליף עבודה או לעזוב זה לא פיתרון, וגם "מגשר" מבחוץ רק יצחק עליכם ששני אנשים בוגרים לא מסוגלים להגיע לפתרונות. תלמדי להיות אסרטיבית. לפעמים שווה להתאמץ ולשנות פאזה כדי להגיע למשהו טוב יותר. בהצלחה
 
היי ../images/Emo140.gif

קראתי את מה שרשמת. ולדעתי יש מספר דברים שבאפשרותך לעשות: 1. על מנת שלא יהיו ויכוחים. תנסי להעלות דרכים לפיתרון בשיתוף פעולה עם המנהל הישיר. ויכוחים לא תורמים לאוירה, צריך לפתור דברים בנועם. כמה אפשר לגשת למנהלת המקום? בסוף זה נימאס. 2. עצם העובדה שהמנהל הישיר הגן עלייך מפני סגן המנהל מוכיח שהוא מסמפט אותך ןמעריך אותך למרות הויכוחים. כלומר הדלת לא ניסגרה בפנייך. 3. אולי כדאי לך ללכת לסדנת יחסי אנוש על מנת ששם תוכלי ללמוד מה את עושה לא בסדר ואיך את יכולה לשפר את זה. צריך שניים לטנגו. כל מצב ניתן לפיתרון. 4. לא הייתי פונה לסגן המנהל כי אז יהיה לו אנטי נגדך ששמעת את השיחה. גם אם זה היה במיקרה. חוץ מזה את דעתו הוא כהר העביע. 5. מצד שני אם ממש חשוב לך, אז תפני לסגן המנהל אבל תבחרי היטב את מילותייך. לסיכום, אם העבודה חשובה לך. תנסי למצא דרכים נעימות יותר לפתור את הקונפליקטים. אני מקווה שעזרתי
 
למעלה