כתבה לרגל יום ירושלים על מערכת הרק"ל הנבנית בעיר

Ccyclist

Well-known member

הכתבה מאד מחמיאה, כנראה כתבה על גבול הפרסומי. היא סוקרת את מערכת הרק"ל בירושלים, פרוייקט הארכת קו הרכבת הארצית לתוך העיר ואף הרכבל לעיר העתיקה.

החידוש המעניין מבחינתי הוא קו הרק"ל הוורוד, גירסה קצת חיוורת של ה"קונטרה-ויקטוריה" שהצעתי בפורום לפני כעשור - קו רק"ל מארמון הנציב ותלפיות לגבעת שאול, אבל כבר בזמנו חישבתי שעדיף שהקו יעבור במנהרה מתחת לכובשי קטמון כך שיעמיק את כיסוי הרשת לשכונות המגורים שבאזור, וימשיך דרך עמק המצלבה וציר הזז. הקו הרשמי מתוכנן לכבישים שסביב השכונות של קטמון הישנה, ולעלות על מסלול הקו הירוק מהרצוג דרך הצד המערבי המרוחק של קמפוס גבעת רם.

לטעמי מסלול הקו הירוק בגבעת רם הגיוני לקו קמפוס או קו מהיר לתחנה המרכזית, אך עדיף בעיניי שלא יהיה לו קו שני, ושהקו השני יתן חיבוריות אחרת. המסלול, מעל הגדה המזרחית של כביש בגין, הוא די באמצע שום מקום גם אם יבנו אי אילו בנייני דיור על הקירוי המוצע לכביש. ציר הזז, למרגלות רחביה ונחלאות, הוא ציר טיפה יותר עירוני ומגיע לו להיות חלק מהרשת.

עריכה: צירפתי שירטוט של המסלול שתיארתי. לדעתי עדיף אם יגיע לתחנה המרכזית. לצערי לא ריאלי שיכסה גם את מוזיאון ישראל.
 

קבצים מצורפים

  • HyWysd611VC_0_0_565_931_0_x-large.jpg
    HyWysd611VC_0_0_565_931_0_x-large.jpg
    KB 61.3 · צפיות: 19
  • Screenshot_20240603-140526_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240603-140526_Samsung Internet.jpg
    KB 802.9 · צפיות: 16
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member

הכתבה מאד מחמיאה, כנראה כתבה על גבול הפרסומי. היא סוקרת את מערכת הרק"ל בירושלים, פרוייקט הארכת קו הרכבת הארצית לתוך העיר ואף הרכבל לעיר העתיקה.

החידוש המעניין מבחינתי הוא קו הרק"ל הוורוד, גירסה קצת חיוורת של ה"קונטרה-ויקטוריה" שהצעתי בפורום חפני כעשור - קו רק"ל מארמון הנציב ותלפיות לגבעת שאול, אבל כבר בזמנו חישבתי שעדיף שהקו יעבור במנהרה מתחת לכובשי קטמון כך שיעמיק את כיסוי הרשת לשכונות המגורים שבאזור, וימשיך דרך עמק המצלבה וציר הזז. הקו הרשמי מתוכנן לכבישים שסביב השכונות של קטמון הישנה, ולעלות על מסלול הקו הירוק מהרצוג דרך הצד המערבי המרוחק של קמפוס גבעת רם.

לטעמי מסלול הקו הירוק בגבעת רם הגיוני לקו קמפוס או קו מהיר לתחנה המרכזית, אך עדיף בעיניי שלא יהיה לו קו שני, ושהקו השני יתן חיבוריות אחרת. המסלול, מעל הגדה המזרחית של כביש בגין, הוא די באמצע שום מקום גם אם יבנו אי אילו בנייני דיור על הקירוי המוצע לכביש. ציר הזז, למרגלות רחביה ונחלאות, הוא ציר טיפה יותר עירוני ומגיע לו להיות חלק מהרשת.

עריכה: צירפתי שירטוט של המסלול שתיארתי. לדעתי עדיף אם יגיע לתחנה המרכזית. לצערי לא ריאלי שיכסה גם את מוזיאון ישראל.
העיקר חסר בכתבה: מתי כבר תתחיל לפעול ההארכה עד הדסה?
 

הכתבה מאד מחמיאה, כנראה כתבה על גבול הפרסומי. היא סוקרת את מערכת הרק"ל בירושלים, פרוייקט הארכת קו הרכבת הארצית לתוך העיר ואף הרכבל לעיר העתיקה.

החידוש המעניין מבחינתי הוא קו הרק"ל הוורוד, גירסה קצת חיוורת של ה"קונטרה-ויקטוריה" שהצעתי בפורום לפני כעשור - קו רק"ל מארמון הנציב ותלפיות לגבעת שאול, אבל כבר בזמנו חישבתי שעדיף שהקו יעבור במנהרה מתחת לכובשי קטמון כך שיעמיק את כיסוי הרשת לשכונות המגורים שבאזור, וימשיך דרך עמק המצלבה וציר הזז. הקו הרשמי מתוכנן לכבישים שסביב השכונות של קטמון הישנה, ולעלות על מסלול הקו הירוק מהרצוג דרך הצד המערבי המרוחק של קמפוס גבעת רם.

לטעמי מסלול הקו הירוק בגבעת רם הגיוני לקו קמפוס או קו מהיר לתחנה המרכזית, אך עדיף בעיניי שלא יהיה לו קו שני, ושהקו השני יתן חיבוריות אחרת. המסלול, מעל הגדה המזרחית של כביש בגין, הוא די באמצע שום מקום גם אם יבנו אי אילו בנייני דיור על הקירוי המוצע לכביש. ציר הזז, למרגלות רחביה ונחלאות, הוא ציר טיפה יותר עירוני ומגיע לו להיות חלק מהרשת.

עריכה: צירפתי שירטוט של המסלול שתיארתי. לדעתי עדיף אם יגיע לתחנה המרכזית. לצערי לא ריאלי שיכסה גם את מוזיאון ישראל.

לפי דעתי יש מספיק קווי צפון-דרום. חסר לי קו שיצא מאיזור שער יפו, יעבור מערבה דרך יצחק קריב, רחוב אגרון, רחוב עזה, יכנס לרחוב טשרניחובסקי וימשיך בבני בתירא למפגש עם הקו הסגול. לחילופין אחרי רחוב עזה הוא יכול להמשיך ישר לרחוב הרצוג למפגש עם הקו הירוק ולהיות מזרח-מערב אמיתי. כרגע האיזורים האלו לא מקבלים כיסוי הולם.

חוץ מזה, חסר גם קו חד כיווני סובב העיר העתיקה עם תחנות ליד שער יפו / השער החדש (שבו הוא יכול להשתמש במסילה של הקו האדום), שער שכם, שער האריות, שער האשפתות ושער ציון.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי דעתי יש מספיק קווי צפון-דרום. חסר לי קו שיצא מאיזור שער יפו, יעבור מערבה דרך יצחק קריב, רחוב אגרון, רחוב עזה, יכנס לרחוב טשרניחובסקי וימשיך בבני בתירא למפגש עם הקו הסגול. לחילופין אחרי רחוב עזה הוא יכול להמשיך ישר לרחוב הרצוג למפגש עם הקו הירוק ולהיות מזרח-מערב אמיתי. כרגע האיזורים האלו לא מקבלים כיסוי הולם.

חוץ מזה, חסר גם קו חד כיווני סובב העיר העתיקה עם תחנות ליד שער יפו / השער החדש (שבו הוא יכול להשתמש במסילה של הקו האדום), שער שכם, שער האריות, שער האשפתות ושער ציון.

גם לי צורם שאין קו אגרון - עזה - הרצוג - (גולומב).

אני לא לושב שריאלי להכניס קו רק"ל קרקעי לקטמון הישנה ולכן אני בעד קו אלכסוני תת קרקעי מעמק המצלבה לצומת אורנים שההמשך ההגיוני שלו צפונה בהזז.

חבל גם שבתוכנית הרשמית אין קו למוזיאון ישראל.
 
גם לי צורם שאין קו אגרון - עזה - הרצוג - (גולומב).

אני לא לושב שריאלי להכניס קו רק"ל קרקעי לקטמון הישנה ולכן אני בעד קו אלכסוני תת קרקעי מעמק המצלבה לצומת אורנים שההמשך ההגיוני שלו צפונה בהזז.

חבל גם שבתוכנית הרשמית אין קו למוזיאון ישראל.
הקו הצהוב / זהב מתוכנן לצאת ממוזיאון ישראל, דרך כל קריית הממשלה ולהתחבר לקו הירוק, להמשיך ברחוב יפו ובהמשך להגיע לעיר העתיקה לשער האשפתות מדרום.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו הצהוב / זהב מתוכנן לצאת ממוזיאון ישראל, דרך כל קריית הממשלה ולהתחבר לקו הירוק, להמשיך ברחוב יפו ובהמשך להגיע לעיר העתיקה לשער האשפתות מדרום.

הוא לא מופיע במפה המצורפת מהכתבה.

לצערי זה הגיוני כי אין סיבה לסיים קו רק"ל במוזיאון ישראל בלי שיהיה לו עורף פרברי.

הקווים הירוק והוורוד נוסעים בצד המערבי של קמפוס גבעת רם, על גבעה מעל לכביש בגין.
 
הוא לא מופיע במפה המצורפת מהכתבה.

לצערי זה הגיוני כי אין סיבה לסיים קו רק"ל במוזיאון ישראל בלי שיהיה לו עורף פרברי.

הקווים הירוק והוורוד נוסעים בצד המערבי של קמפוס גבעת רם, על גבעה מעל לכביש בגין.

הוא עדיין קיים ומאושר ע"י מוסדות התכנון, עוד משנת 2021.

לא ראיתי פעילות נוספת מאז אוגוסט 2021, אבל הקווים הירוק והכחול והסגול חשובים יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
הוא עדיין קיים ומאושר ע"י מוסדות התכנון, עוד משנת 2021.

לא ראיתי פעילות נוספת מאז אוגוסט 2021, אבל הקווים הירוק והכחול והסגול חשובים יותר.

הוא תוכנן לפני הירוק, יתכן מאד שהתוואים והחיבורים תועדפו לטובת הירוק, בייחוד באזור קריית הלאום ובנייני האומה.

אפילו הצבע שיועד לו - זהב - הועבר לטובת שירות להגברת התדירות בין שער שכם לצומת אורה.

במערכת הסעת המונים אין הגיון בקווים קצרים לנקודות מרכזיות. זו כנראה הסיבה שהקו אינו מופיע במפה בת 8 קווים, 7 מהם עתידיים, שצוות תוכנית האב פירסם בכתבה לרגל יום ירושלים.
 

d1f2

Active member
עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים צפויות להתחיל לקראת סוף השנה, ורחוב המלך ג'ורג' ייחסם לתנועה.

בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה מתכננים בימים אלה את מעבר האוטובוסים ברחובות סמוכים. ל-TheMarker נודע כי כרגע התוכנית היא שקווי האוטובוסים יוסטו לשני מעקפים: למסלול שיעבור ברחובות הנביאים ושבטי ישראל, והמסלול הנוסף לאוטובוסים יהיה דרך רחוב מרדכי עליאש ומשם לאגריפס.

 

Ccyclist

Well-known member
עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים צפויות להתחיל לקראת סוף השנה, ורחוב המלך ג'ורג' ייחסם לתנועה.

בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה מתכננים בימים אלה את מעבר האוטובוסים ברחובות סמוכים. ל-TheMarker נודע כי כרגע התוכנית היא שקווי האוטובוסים יוסטו לשני מעקפים: למסלול שיעבור ברחובות הנביאים ושבטי ישראל, והמסלול הנוסף לאוטובוסים יהיה דרך רחוב מרדכי עליאש ומשם לאגריפס.


איך אגרון ושלמה המלך לא בעסק ? עיקר קווי ה 7x מגיעים מאזור גן הפעמון לאזור שטראוס - שמואל הנביא.
 

Ccyclist

Well-known member
הדבר הטוב היחידי בעיר הזאת זה הכביש והמסילה לתל אביב

חשיבה כזו היא הסיבה שחונקים את העיר במסילה שתשרת מבקרים, אבל לא את תושביה והשכונות.

ירושלים שאפשר לגור בשכונות חילוניות כמו המושבה, בקעה, קטמון הישנה ולהיות במקום עבודה באיילון תוך 45 דקות עד שעה מתחנות רכבת באורנים, תלפיות ומלחה תהיה עיר שונה מאד מירושלים שהציבור החילוני בה תלוי בעיקר במשרות ממשלתיות בתחומי השלטון והאקדמיה.

האוכלוסיות הצעירות שעולות לעיר לתקופת האוניברסיטה יוכלו להמשיך להתגורר בה גם כשהקריירה תהיה במרכז.
 
למעלה