Ccyclist
Well-known member
מהפכת התחבורה של ירושלים
העיר שהייתה הראשונה שהקימה והפעילה רכבת קלה, עומדת להיות בתחילת העשור הבא אחת הערים המובילות בעולם בתחבורה רישות הבירה בקווי רכבת קלה רבים, שדרוג מערכת האוטובוסים, הארכת תוואי הרכבות הבינעירוניות אל תוך העיר, הקמת מסלולי אופניים והליכה ובנייה של אמצעים המתגברים על פערי גובה כל אלה יגרמו לתושבים...
www.ynet.co.il
הכתבה מאד מחמיאה, כנראה כתבה על גבול הפרסומי. היא סוקרת את מערכת הרק"ל בירושלים, פרוייקט הארכת קו הרכבת הארצית לתוך העיר ואף הרכבל לעיר העתיקה.
החידוש המעניין מבחינתי הוא קו הרק"ל הוורוד, גירסה קצת חיוורת של ה"קונטרה-ויקטוריה" שהצעתי בפורום לפני כעשור - קו רק"ל מארמון הנציב ותלפיות לגבעת שאול, אבל כבר בזמנו חישבתי שעדיף שהקו יעבור במנהרה מתחת לכובשי קטמון כך שיעמיק את כיסוי הרשת לשכונות המגורים שבאזור, וימשיך דרך עמק המצלבה וציר הזז. הקו הרשמי מתוכנן לכבישים שסביב השכונות של קטמון הישנה, ולעלות על מסלול הקו הירוק מהרצוג דרך הצד המערבי המרוחק של קמפוס גבעת רם.
לטעמי מסלול הקו הירוק בגבעת רם הגיוני לקו קמפוס או קו מהיר לתחנה המרכזית, אך עדיף בעיניי שלא יהיה לו קו שני, ושהקו השני יתן חיבוריות אחרת. המסלול, מעל הגדה המזרחית של כביש בגין, הוא די באמצע שום מקום גם אם יבנו אי אילו בנייני דיור על הקירוי המוצע לכביש. ציר הזז, למרגלות רחביה ונחלאות, הוא ציר טיפה יותר עירוני ומגיע לו להיות חלק מהרשת.
עריכה: צירפתי שירטוט של המסלול שתיארתי. לדעתי עדיף אם יגיע לתחנה המרכזית. לצערי לא ריאלי שיכסה גם את מוזיאון ישראל.
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה ב: