כתבה מאוד מעניינת :

ינוקא1

New member
חלק מהביקורת כלפיהם מוצדק , חלק לא מוצדק ונובע מבורות.

וחלק בכלל לא קשור להלכה אלא לפוליטיקה ולשמרנות שהופכים ל"הלכה" - במיוחד אצל החרדים.

אני היום לא רואה את עצמי כדתי רגיל , ואני לא שומר על ההלכה המקובלת.
ועם זאת , מתוך שנים של לימוד תורה והלכה לעומק , אני חושב שנעשה עוול אדיר להלכה בצורה בה היא מוצגת ומיוצגת היום.

כאשר מעיינים בספרים , ההלכה הרבה יותר פתוחה מאיך שמצטייר כלפי חוץ.
כיום יש נשים רבות שלומדות הלכה ותורה ברמה גבוהה , אולי הן יביאו את השינוי.
 
סורי...


 

niva99

New member
ראיתי את הסרט עליהן בערוץ 8

רובן הובאו במירמה ונאלצו לעבוד ב...
&nbsp
מה השאלות שעלו אצלך?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ינוקא1

New member
זה לא שאלות "רגילות" .....

זה קשור לפער בין התשוקה לאלהים , לבין החיים בפועל.
כמו אצל הנשים הללו.

מצד אחד , כל הכבוד להן שגם במצב בו הן היו הן השתדלו לשמור על יהדותן , לבנות בית כנסת ובית קברות מכובדים , לארגן להן חזן לתפילות וכו' וכו' וכו'.
מצד שני , עדיין בשורה תחתונה אלו היו נשים שעסקו במקצוע העתיק בעולם וגם סירסרו.

(אינני יודע האם אילצו אותן לעבוד בזה , אני לא כל כך בטוח בהתחשב בזה שלפי הכתבה היהודים "שלטו" בשוק הזה).
 

niva99

New member
למרות שהיהודים שלטו

הם לא בחלו בסיסור של בנות עמם.
&nbsp
&nbsp
 
באמת מעניין...ואולי גם עצוב

לראות לאן הדרדרנו...
היום כל ה"צדיקים" בשם עצמם
לא היו מוכנים לקבור אותן
או היו עושים להן קבורה מעבר לגדר...
 

ינוקא1

New member
זה בעייתי

בהלכה יש כללים , ואני מבין גם את מי שרוצים לשמור עליהם.
לפי ההלכה , למשל , לא קוברים צדיק ליד רשע.
ממילא מי שחיה כזונה כל ימיה , אי אפשר לקבור אותה ליד מי שהתאמצה לחיות כל ימיה בטהרה.

אותו דבר יש פסוק בתורה : "לֹא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית ה' אלוהיך לְכָל נֶדֶר, כִּי תוֹעֲבַת ה' אלוהיך גַּם שְׁנֵיהֶם".

כלומר שאסור להביא לבית המקדש מתנות בכסף ששימש לזנות או למכירת כלבים , כי אלו דברים מתועבים בעיני האל.
ולכן אני מבין במאה אחוז את מי שלא רצו לקבל מהן תרומות לבית הכנסת (מה שגרם להן בסופו של דבר לבנות בית כנסת משל עצמן).
(אני מעריך אותם הרבה יותר מכאלו שיקבלו כסף מכל אחד , בלי לבדוק האם מדובר בכסף "כשר" .....)

כל אלו כללים שההלכה נותנת לבני אדם , כדי לשמור על נורמות מסוימות בחברה , ואני חושב שבגדול זה נכון ומוצדק.
כי חברה שהופכת זנות למקצוע מכובד ולנורמה מקובלת , היא בעיני חברה מקולקלת.

מצד שני - לגבי כל מקרה ואדם ספציפי , אני מאמין שרק האל יכול לשפוט.
וכאן כנראה היו הרבה "מקרים ספציפיים" כאלו - נשים שהגיעו למקצוע הזה מחוסר ברירה וכדומה.
 

niva99

New member
לחיי הצביעות וההתחסדות של קובעי ההלכה

מדוע זה בסדר :"וכי יגבר עליו היצר ויתעטף בשחורים וילך לעיר זרה"...
כלומר כאן ישנו מתן היתר מפורש להיעזר ב"שירותיהן" ...רק בסייג אחד-> היה אנונימי.
ומצד שני, היא מוזכרת במשפט אחד עם "מחיר כלב" ו...תועבת ה'"...?
לא מובן לי הדבל סטנדרט / המוסר הכפול הזה.

אם היא - העוסקת במלאכה- בזויה בעיני השם יתברך,
מי הדין שגם הנעזרים בשירותיה יהיו בזויים כמותה.
 

ינוקא1

New member
ההבדל הוא מאוד פשוט :

כולנו מחרבנים , אבל לא עושים זאת ברחוב לעיני כל.

יש לבני האדם יצר מיני , ולפעמים הם צריכים ללכת לזונה , לראות פורנו וכו' וכו'.
זה לא מעיד על קלקול מהותי , לכל אדם יש "נפילות" מסוימות.
(גילוי נאות : גם אני פה ושם צופה בפורנו).

אבל להפוך את הזנות לנורמה , זה כמו לחרבן לפני כל הרחוב.
אפילו שכולם מחרבנים וכולם יודעים שכולם מחרבנים , עדיין לעשות את זה לפני כל הרחוב זה מעשה בזוי.

זה מעיד שמשהו בחברה הזו מקולקל.
לכן אני אומר - בהחלט !
אם אדם חוטא , עדיף שיהיה אנונומי.
ושאם יתפסו אותו אז שידע שיעיפו אותו על טיל.

הבושה היא דבר חשוב , וכשמאבדים אותה החברה מתקלקלת.
גם אם יש לאדם "נפילות" זה עדיין לא הופך אותו לרמאי.
גם אם יש בחברה מעשי שחיתות , זה לא הופך אותה למושחתת.

אך מתי חברה ואדם הופכת למושחתים ?
כשהם מאבדים את הבושה
 

niva99

New member
אם לכולם יש יצר למה לעשות איפה ואיפה?

למה זאת טמאה ואילו הוא - שולט בו היצר הרע ונסלח לו?
הרי אלה שני הצדדים של אותו המטבע...
אני חוזרת ושואלת למה מפלים אותה לרעה?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
נכון. אם זה בסדר שהוא ישכב איתה כדי לא לשפוך זרע לבטלה

אז צריך גם לכבד את הזונה ולא להוקיע אותה מהחברה.
במיוחד כשעושים שימוש בשירותיה.
זה לא בדיוק היינו הך אבל זה על אותו עיקרון. ואני מסכימה עם דברייך
 
למעלה