כתבה מהעבר לטיפוס ביחס קשה יותר מפלטה בעקרבים

ariasdo

New member
כתבה מהעבר לטיפוס ביחס קשה יותר מפלטה בעקרבים

מדובר על שנת 2003 מטפס אחד הטובים שגם התקרב ל 16 דקות בנס הרים בזמנו .
עשה התערבות לטיפוס בצפון מצומת כוח למצודת ישע ( זו עליה ברמת קושי כמו נס הרים ).

עם הילוך אחד - גלגל שיניים אחורי 12 וקדמי 32 . שזה יחס העברה כבד ( 2.66 )

תנחשו אם הצליח מצורף לינק לכתבה עם תמונות .
http://www.shvoong.co.il/he-IL/199/866/

רפי פלטה טיפס את עקרבים באופני כביש על 53/23 שזה יחס העברה כבד ( 2.3 )

אתמול עשיתי בדיקה בזמני החופשי אני לא רוכב מהר בעליה ( גם בגלל הגיל ) אבל מסוגל לטפס על הילוכים כבדים שזה משמש אותי לאימון מתאים לקירות .
טיפסתי את מי עמי ( 5.6 ק"מ כמעט 6% שיפוע ממוצע ) בקושי ולאט , על 53/24 שזה היה ההלוך הכי קל בטיפוס , יחס העברה כבד ( 2.2 )
ה2 ק"מ האחרונים היו ממש קשיים , בטרינר זה הרבה יותר קל .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
מי מתנדב לתקן את הטעויות הנוכחיות של אריה?

אריה,

מבלי לפגום בהישג של עופר ורד, שהוא מרשים כשלעצמו, בהודעה שלך יש לך כמה טעויות בסיסיות בחשבון.

טל.
 

ariasdo

New member
יחס העברה בסינגל ספד של שנות ה90 היה 32/18

שזה סטנדרט מקובל באופני סינגל מכל סוג שהוא 32/18 זה יחס ( 1.77)
הפרסום בכתבה מהעבר , שהיחס באופני הBMX הוא 32/12 ( זו חיה שאני לא מכיר ) .
אבל זה מה שפורסם בכתבה ובתמונות קשה לראות .
אם אתה יודע משהוא נוסף השמח ללמוד .

הנתונים מהטיפוס בעקרבים לפי דבריו של רפי פלטה 53/23 שזה יחס 2.3 אבל זה הצלבה גדולה מאוד, זה ממש לפני הסוף בקסטה .


אני טיפסטי על 53/24 שזה יחס 2.2 אבל הקסטה שלי היא 11/36קסטת שטח , שמיועדת לטיפטס קירות , גלגל השינים 24 נמצא כמעט במרכז הקסטה ויושב פולי מול גלגל 53 בקראנק ואין הצלבה הרכיבה חלקה .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
טל לי יש שגיאות כתיב בעברית לא שגיאות במהות

בפולנית אין לי שגיעות , ולכתוב בפורום בפולנית אסור .

בעבודה בתחום הבניה , אני כותב בעברית , הערכות , מכרזים ,מפרטים , ופירוט בתכניות עבודה .
כדי שלא יהיו פדיחות לפירמה של המשרד , הצמידו לי מזכירה שבודקת את הכתיבה , היא יודעת עברית על ברוריה .

אריה סדובניק
 

elkanakohn

New member
יחס זה כמו בומרנג, קשה יש רק בלחם

הפראפרזה על המשפט הצהלי הידוע שייכת לבני"ש שהצליח להשתלב יפה במחלקת כופרים.
צריך לבדוק את הgear ratio או את meters revolution כי לסובב גלגל של 20 אינץ' (בד"כ זה מה שיש בBMX ) ביחס כלשהו יותר קל מלסובב גלגל של 700 ממ באותו יחס.
 

tkatzir

New member
צודק!

אריה,

זה לא מספיק לחלק את מספר השיניים בגלגש"ם.
החלוקה הזו לא אומרת כלום!

בברכת חג שמח, טל.
 

ariasdo

New member
שכתבתי את ההודעה חשבתי שזה כמו סנגל גלגל 26

אני רק רוכב עם אופני כביש ומקסימום סינגל ספיד ששם הגלגל 26 אינץ אז ההשפעה זניחה .
לא שמתי לב בתמונות לגודל הגלגל שהוא קטן כ 20 אינץ וזה הטעות שלי .
גם בתגובה השנייה שלי עוד לא הייתי מודע לגלגלים הקטנים שיש ב BMX כי אני לא מכיר .
שכתבו על 20 אינץ אז זה ברור וזה קל יותר אפילו הרבה יותר קל .

לך יש ניסיון גדול אם גלגלים קטנים , ואתה מכיר טוב את הנושא .
בסה"כ הכוונות שלי היו טובות שתפוז ירווח עוד רייטינג כי הפורום גוסס יש תנועה , אבל זה לא כמו בעבר .

כתוצאה מכל הסיפור הזה אני לא צעיר והזמן עושה את שלו ומתחיל להחליד , עוד מעט תראה אותי מטפס עם ברומפמן בכפרים .
רק אל תגלה להם שזה יותר קל , אחרת לא יתנו לי כבוד , וקפה .

תודה רבה וחג פסח שמח
אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
טל הרבה שנים רכב באופנים עם גלגלים קטנים

שיהיה לו יותר קל לסובב את הגלגל .
הכוונה שלי ליחס העברה שיש בין גלגל שינים בקראנק לגלגל שניים בקסטה .
יכול להיות שיותר קל באופנים עם 20 אינץ לטפס אני לא יודע .

מצד שני כדי להגיע לאותה מהירות צריף לסובב יותר את הרגלים באופני BMX .

2 דוגמאות
עם רכבים באופנים עם BMX 32/12 ומסובבים 50 סל"ד המהירות תהיה 12.6 קמ"ש
באופני כביש 53/23 דרוש לסובב רק 43 סל"ד כדי לרכב 12.6 קמ"ש .

זה אומר שקשה יותר באופני כביש לסובב את הרגלים .
וזה אומר שטל צודק , ולרפי פלטה היה יותר קשה ,לסובב את הרגלים באופני כביש .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
מצורף ( טבלת קסם באקסל ) שמשווה בכל יחס בין

אופני כביש עם גלגל 27 אינץ , לאופנים עם גלגל 20 אינץ .
אם מצבים מספרים של יחס העברה קראנק וקסטה , כולל הסל"ד מקבלים את המהירות .

יש הבדל די גדול עם רוכבים באותו יחס העברה צריך להגדיל את הסל"ד כמעט 15% באופניים עם גלגלי 20 אינץ .

באקסל יש לשונית נוספת ששם מופיע רכיבה עם גלגלי 20 אינץ ועם סנדלים . ואל תהיה מופתע . גם בסנדלים יותר קל קצת .
ולכן טל משתמש בהם , כאשר מרחק הרכיבה גודל זה מתחיל להיות משמעותי , ולכן טל יכול לרכב מעל 1000 ק"מ ללא בעיה .

אם אתה גם משתתף בברווט 1200 ק"מ תנסה גם אתה לרכב אם סנדלים .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
אריה, לא הכל זה "למי יש יותר גדול"

לא תמיד צריך להשוות, מה גם שבמקרה הזה אי אפשר בכלל!

מלבד ההילוכים בפועל השונים, עופר רכב עם כפכפים, היה טריאתלט מאומן, והיה אחרי תחרות.

רפי היה רוכב סופ'ש, ומעלה העקרבים היה באמצע מסלול יותר ארוך באותו יום.


זה היה על קצה המזלג, ויש עוד המון המון הבדלים בין הרכיבות שלהם.
גם עופר וגם רפי יכולים להיות גאים ברכיבה שלהם.


רוצה לומר:
איזהו עשיר השמח בחלקו. לדעתי, גם עופר וגם רפי עשירים מאוד.
וכנראה שיהיו רוכבים שתמיד יהיו עניים...

טל.
 
למעלה