בנתיבות התחנה נמצאת במרחק קצר משכונות קיימות,
ובמרחק אפס משכונה חדשה שכבר הולכת ונבנית. אבל אני רואה שגם בועז לא הצליח לכשנע אותך בזה, אז אוותר. על דבר אחד הסכמתי איתך מזמן: המיקום בנתיבות לא מספיק נגיש מיישובי הסביבה, אבל מאז אני רואה שלא הייתה התקדמות בדיונים שלנו.
הנקודה העיקרית שלי היא, שאם הקו לא "ימריא", זה יהיה בגלל סיבות אחרות כגון חוסר יכולתה של חברת הרכבות "המפוארת" שלנו להבטיח לו תדירות ומהירות נסיעה סבירה (65 קמ"ש כידוע זה הסטנדרט בכל הקווים החדשים, וזה כבר נראה כמו מדיניות מכוונת). שלא לדבר על שאר הפרמטרים שלפיהם נמדד שירות. אפילו ליחסי ציבור יש בכך חלק. בקיצור, לאור כל האמור אי אפשר יהיה לדעת מה יגרום לכישלון - כנראה שילוב של כל הגורמים ביחד. מה שבטוח, מניסיון הרכבת על מנהליה ועובדיה תעשה הכל כדי שהקו לא יממש את הפוטנציאל או שייכשל לגמרי. את המיקום אין שום אפשרות לשנות, את הדברים האחרים - יש אפשרות, אבל היא לא תנוצל כנראה.
במילים אחרות: זה פשוט לא קונסטרוקטיבי לחזור על המנטרה "תחנות מרוחקות", זאת סתם ביקורת קוטלת לאור חוסר היכולת לשנות את המצב. גם בקווים חדשים תימשך הנטייה לעקוף יישובים קיימים, ולא נוכל לעשות נגד זה הרבה. במקום זאת צריכים להתמקד בפרמטרים שכן יש עליהם שליטה, ושלא דורשים כריית מנהרות בעלות עשרות מיליארדים, אלא בהשקעה של עשרות מיליונים שתניב תוצאות טובות יותר.