הכתבה מאוד מעניינת אבל היא לא מציגה אלטרנטיבות לשימוש בכסף, יש כל כך הרבה מה לעשות עם הכסף הזה, אפילו אם מסתכלים רק על תחבורה ציבורית:
הפיכת האוטובוסים לפחות מזהמים ויותר בטוחים,הקמת האבים חדשים,חשמול הרכבת והשקעתה בחיפה, חיבור הגליל לרכבת.
חוץ מזה גם אם מסבסדים לא כל הסבסוד חייב לבוא מן המדינה, גם המקומות שבהן התחבורה נמצאת יכולים להשתתף.
בכתבה צמד נתונים מעניין ביותר בהשוואה ל 2004:
40% יותר נוסעים, 140% יותר נסועה.
(שנת 2004= 100%,
40%+100%= 140%, 140%+100%=240%)
כלומר %240÷%140 = יחס של 1.7 או 170% לעומת ה 100% של 2004. המערכת גדלה ב 70% על כל נוסע לעומת מצבה ב 2004 (170%=100%+70%).
את ה 70% האלו, שלא מביאים לגידול במספר הנוסעים, צריך לייעל ולחשב מחדש.
בחישוב פשוט, 41% מהנסועה הנוכחית מיותרת ולא תורמת נוסעים נוספים: 100÷170=0.58823, 70×0.58823=41. הנה ה"מחסור" בנהגים.
מזמן אני אומר שהמערכת בארץ מורכבת ומסובכת מהנדרש. הנתון של גידול ל 170% נסועה במערכת על כל נוסע בהשוואה ל 2004 מוכיח זאת.
גם הפתרון המוצע בכתבה דומה למה שאני אומר זמן רב: חזרה להיררכיה, ביטול מערכות בזבזניות של הסעות פרטיות במסווה תח"צ. לצערי אין בכתבה הדגשה על הזנת המערכת הרכבתית ולהבנתי היא מתרכזת בעיקר באוטובוסים כאילו השנה היא 1985 והרכבת טובה רק כאטרקציה לילדים.