כתבה נגד רעננה בדה מארקר

Ccyclist

Well-known member

ה"בעיה" ברעננה שאפשר לחיות בה על בסיס הליכה ברגל, בלי להזדקק לתח"צ. כמעט הכל נמצא על אחוזה במרחק 5-10 דקות הליכה.

בפורום אוהבים להאשים את העיר שהיא חובבת רכב פרטי (מה שהיה לי בביקורים ה 3,4,5 בעיר) אך בביקורים הראשונים שלי בעיר לא שכרתי רכב והרוב המכריע של חיי שם וחיי מארחיי התנהל ברגל בטווח הליכה למעט ביקור באיזה מקום בירוקרטי בכפ"ס ומספר נסיעות לקניון רננים.

מבחינתי - אני לא מתפלא שתושבי מרכז רעננה לא הכי מתלהבים מכך ששלל קווים מבלבל שהם לא משתמשים בו נוסע דרך הרחוב הראשי שלהם.

כשהייתי בעיר עם רכב זה אכן פתח לי אפשרויות שלא היו זמינות או שהיו מסובכות בתח"צ, אבל כשהייתי שם ללא רכב השתמשתי בתח"צ אולי פעם ביומיים-שלושה כי רוב הדברים היו באחוזה, כולל מוסדות שהתלוויתי למארחיי אליהם. ביום יום האופציות האלו היו בעיקר בונוסים - יכולת מוגברת להגיע לקניונים או חופי הרצליה, מקומות שהיו 30-45 דקות בתח"צ (כולל המתנות) פתאום היו 10-15 דקות ברכב.

בנוסף - לרעננה יש אמנם מבנה כללי של גריד, אך אין בה רחוב רציף המקביל לאחוזה. יש בה שיטה של מיקרו גרידים של מלבני רחובות שלא מאפשרים רחובות בהקבלה מלאה לאחוזה לפני פרדס משותף ו-וויצמן. זה לא מאפשר להקדיש רחוב אחד עם עדיפות לתח"צ רוחבי ורחוב שני עם עדיפות לרכב הפרטי, אלא דורש בחירה אחת שתשפיע על העיר כולה.
 
למעלה