כתבה על הטרייק בידיעות אחרונות

כתבה על הטרייק בידיעות אחרונות

למעוניינים היום התפרסמה כתבה על הטרייק במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות.
 

omni

New member
למען הדיוק ההיסט(ו)רי

הטרייק הגיע לראשונה לישראל מצרפת בשנת 1983 הגיעו מספר דגמים, כמו "נינג´ה", "כוסמוס" ו"אגריפלאן", שהובא לארץ לצורך ריסוס חקלאי וגם שימש לריסוס בעמק יזרעאל ובכפר גלקסון במשך מספר שנים. הטרייק הוכיח את עצמו ככלי מאד טבעי אך קשה (פיזית) להטסה במזג אוויר קופצני, כך שכיף לטוס בו רק בשעות הבוקר המוקדמות או הערב. לטרייק מהירות אחת בשיוט כ 45 קשר משתנה במשהוא לפי המשקל, ו48 קשר בפינל, (מהר יותר מאשר בשיוט). מסלול להמראה ונחיתה כ-150 מטר. אנשי הבאקאי שהתעיפו מהטיסה המקומית של הבאקאי "גילו" את הטרייק בסאן אנד פאן לפני שנתיים והביאו אותו ארצה, הטרייק נחשב בישראל לאולטראלייט קבוצה ב´ וחלים עליו כל חוקי האולטראלייט. ד.א. מצנח כמו הכאקאי טס בישראל כבר לפני 15 שנים.
 

שי גנדל

New member
אכן כך

גם לגבי הטרייק וגם לגבי הטרקטורון החליטו בעיתונות שהם חידוש גדול. טרייקים ראשוניים יוצרו לפני האז"מים. (ציטוט מהעיתון: "כה פשוט... איך לא חשבו על זה קודם"). בנוסף, באמצע שנות השמונים כבר היה בארץ בי"ס לטרייקים, שהיוו אז שליש מכלל האז"מ בארץ, כך שהטרייק כבר היה "הדבר הבא בשמיים". עוד תיקונים - אז"מ כבר מזמן משייט יותר מ-160 קמ"ש, וג´יירוקופטר אינו בדיוק מסוק. אגב, העיתון טוען שמצנחי הרחיפה המודרניים פחות בטיחותיים מהראשונים משום שכושר התמרון שלהם משופר. מישהו יכול להסביר לי את הקביעה הזאת?
 
בטיחות בטיסה

כשקךי טייס "נתקל" בקרקע,המשפיעים העיקריים על תוצאות התאונה הם מסה ומהירות. ככל שהמצנחים מהירים יותר והכלים כבדים יותר התוצאות של התאונה קשות יותר
 
מצנחי רחיפה

המצנחים החדשים הינם בעלי כשר תמרון משופר - קוטר סיבוב נמוך. מהירות גלישה גבוהה.זוית הזדקרות חדה, איבוד גובה (רצוני) מהיר - ולכן כל התקלות בעצם קרקעי או תקלה מתרחשים במהירויות גבוהות מאד - מכה חזקה לפעמים פטאלית למרחף. כמו כן בזמן נחיתה - ביצוע "הצפה" לפני הזמן גורם לחבטת קרקע קשה
 
בטיחות במצנחי רחיפה

המידע הנ"ל מוטעה מאד! ספורט מצנחי הרחיפה הוא צעיר יחסית (נולד בשנות ה- 80) וההתפתחות הטכנולוגית היא אדירה. המצנחים המודרניים משלבים ביצועים משופרים ורמת בטיחות גבוהה הרבה יותר מפעם. כמובן, אם מטיסים אותם לפי הכללים (מי שינחת עם מצנח רחיפה עם רוח גב או על עץ, יקרו לו דברים דומים למי שיעשה זאת עם מטוס: הוא יענש מידית!). כמו כן, מי שטס על מצנחים תחרותיים או ניסויים צפוי לארועים שאינם שכיחים במצנחי רחיפה רגילים - ממש כמו במטוסים. לסיכום: מצנחי הרחיפה הסטנדרטיים כיום בטוחים הרבה יותר מאשר אלו שהיו פעם, ממש כמו במטוסים.
 

שי גנדל

New member
תוכל להסביר לי

1 מה ההבדל בין מצנחים תחרותיים לרגילים מבחינת תכונות וניהוג? לעין הלא מקצועית הם נראים כמעט זהים 2 איזה שינויים יש במצנחים המודרניים ששיפרו את הבטיחות ביחס לקודמיהם? בתודה מראש
 
שאל בפורום בטיחות ואויראות

של האגודה הישראלית למצנחי רחיפה (קישור מצורף). ישמחו לענות לך. http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsHeb.asp?ForumID=4594&Page=
 
למעלה