כתבה על הלל סלובק בpremier guitar+ תרגום לעברית!

כתבה על הלל סלובק בpremier guitar+ תרגום לעברית!

"הגיבור הנשכח"- הלל סלובק

האייטיז היו תקופה של שיער רע, תיקוני סינטיסייזר מדכאים, מחיאות כפיים מתוכנתות מראש והשחר של הפופ מטאל, אבל זאת לא הייתה תקופה רעה לגמרי- נעשתה גם מוזיקה נהדרת, והרד הוט צ'ילי פפרס, להקה צעירה שבילתה רוב אותו עשור במחתרת- מופיעה במועדונים, מושמעת בתחנות רדיו של קולג'ים ולמרות שהייתה מחוץ לאור הזרקורים היא הייתה אחת מהלהקות המשפיעות באותה תקופה.
רד הוט של אותה תקופה אכלו טסטוסטרון לארוחת בוקר. הם היו פראיים, אגרסיביים, מוזרים, מתפוצצים מאנרגיה ולעיתים קרובות עירומים. ההופעות שלהם היו אגדיות, המוזיקה שלהם הייתה תערובת אורגנית של Fאנק פאנק וכל להקה צעירה רצתה להיות כמוהם ה- דבר הFאנק פאנק הצ'ילי פפרי" היה בכל מקום ומבוקש. המוזיקאים המקומיים היו מלאים בלהקות שחיפשו נגני בס עם נגינת סלאפ באגודל, סולנים חובבי ראפ, וגיטריסטים חובבי Fאנק אבל עם גישה של פאנק.
המוקד של ההרכב המקורי היה הגיטריסט המייסד הלל סלובק. סלובק היה כישרון יוצא דופן, ספוג במסורת של ג'ימי הנדריקס וסגנון הFאנק של ג'ורג' קלינטון והפרלמנט פאנקאדליק וסליי אנד דה פמילי סטון, הנגינה שלו שילבה את הצלילים הצורמים של Fאנק פאנק בצורה הכי טבעית שיש. חוש הגרוב שלו היה מטרונום חזק. בחירות התווים שלו היו ממוקמות היטב ובטוב הטעם, הטון שלו היה מפותח, וניסוחו היה בוגר מעבר לגילו.
סלובק לא חי כדי לראות את פריצת הדרך והקבלה למיינסטרים של הלהקה שלו. אבל ההשפעה שלו הייתה דומיננטית, זה היה חיוני להתפתחותו של היורש שלו יוצא הדופן, ג'ון פרושיאנטה. היא הגדירה את הצליל של הלהקה שלו והמוזיקה שהם עשו. וזה נתן השראה לדור של רוקרים לחפור עמוק לתוך הFאנק, לרכוש וואה וואה, ולהיכנס לקצב.

הלל סלובק נולד בחיפה, ישראל, ב -13 באפריל, 1962. הוריו היו ניצולי שואה שהשתקעו בישראל אחרי מלחמת העולם השנייה. הם עברו לניו יורק כאשר סלובק היה בן 4 ולאחר מכן לפיירפקס, שכונה דרומית להוליווד הילס בלוס אנג'לס, שנתיים לאחר מכן.
הוריו של סלובקי התגרשו כשהיה בתיכון. אמו שמרה את הבית בפיירפקס, והוא המשיך לחלוק חדר עם ג'יימס, אחיו הצעיר. בשלב זה, הוא כבר היה רציני לגבי מוסיקה.
סלובק החל לנגן בגיטרה בגיל 13. הוא הקשיב ללהקות כמו Kiss, לד זפלין, אירוסמית',war, סוויט, אדמה רוח ואש, ואחרים שהיו פופולריים באותה העת. לדברי ג'ק איירונס, חבר הילדות של סלובק וחבר להקתו לעתיד (והמתופף של Red Hot Chili Peppers, Eleven, פרל ג'אם, ועוד רבים אחרים) " דיברנו על לנגן מוזיקה כשהיינו בכיתה ז' והתחלנו לנגן מאוחר יותר באותה שנה". אלייאן ג'ונאס (Eleven, קווינס אוף דה סטון אייג ',Them Crooked Vultures) פגש את סלובק ואיירונס בכיתה ח', "ג'ק והלל למדו בבית ספר למוסיקה מקומי בשדרת פיירפקס" אומר ג'ונאס, "הלכתי לשם לכמה שיעורי גיטרה ולמדתי אצל רוברט ויולין ביחד עם הלל (ויולין היה מורה פופולרי בפיירפקס והוא גם לימד את סלאש)".
הגיטרה הראשונה של הלל הייתה חיקוי זול של טלקסטר בצבע קרם. הוא היה מחבר אותה למגבר סילברטון. " הוא היה אוהב להכות בראש המגבר כדי לקב ריברב ויברטו רוטט". בשלב מסויים הוא רכש גם אפקט MXR דיסטורשן. סלובק ג'ונאס ואיירונס כתבו מוזיקה ביחד. הם צירפו גם נגן בס בתיכון. הלהקה שלהם שינתה את שמה מספר פעמים עד שמצאה את השם אנת'ם. הלל גם קיבל גיטרה טובה יותר, "הייתה לי מיינקראפט מסנג'ר שהיא די נדירה", אמר ג'ונאס, נתתי אותה להלל, זאת הגיטרה שהוא ניגן בה עד שבאה הסטראט". בכיתה יא' נגן הבס שלהם החליט להתמקד בלימודים ועזב את הלהקה, הם החליטו לצרף חבר נוסף מייקל בלזארי (פלי), באותה תקופה פלי לא ידע לנגן בס- הוא ניגן בחצוצרה. אבל הוא ידע מוזיקה וניגן בלהקת בית הספר, לא לקח לו הרבה זמן כדי להיכנס לעיניינים, הלל לימד אותו את היסודות ועזר לו להתחיל. אנתוניק קידיס, חבר נוסף, היה מציג אותם בהופעות. "סיימנו תיכון ואחרי שנה שינינו את השם שלנו לWhat is this? השירים הראשונים שלנו היו בסגנון רוק קלאסי, הלל ואני היינו עושים סולואים כפולים ופידבק ונגינה כבדה. ואז התחלנו להקשיב לחלק מהמוזיקה שבאה- פוסט פאנק ניו וויב. התחלנו לכתוב שירים בסגנון הזה והסתפרנו והתחלנו ללבוש חליפות". חלק מההשפעות הללו היו הטוקינג הדס, דייויד בואי וגנג אופר פור. גם קינג קרימזון הייתה חשובה, "הלכנו לראות אותם מופיעים ברוקסי, קנינו כרטיסים ופשוט ספגנו את האווירה, הלל היה מושפע מאוד מאדריאן באותה תקופה". ב1982 פלי עזב את הלהקה לטובת להקת Fear. הלל היה מאוכזב מאוד מהעובדה ולא דיבר עם ג'ונאס אבל זה לא החזיק מעמד. ב1983 בזמן שוואט איז דיס ניסו להשיג חוזה הקלטות אמן מקומי בשם גארי אלן הזמין את קידיס ופלי להופיע במועדון הרית'ם לאונג'. הלל וג'ק הצטרפו וכך נולדו הרד הוט צ'ילי פפרס. למרות שנועדו להיות משהו חד פעמי הם קיבלו תגובות טובות. " הם היו מדהימים מההתחלה, ניסינו לתמרן ככה שנופיע באותן מקומות באותן תאריכים ככה ששתי הלהקות יוכלו חלוק את הלל וג'ק. לאחר 8 חודשים קיבלו שתי הלהקות הצעות לחוזה תקליטים גדול, הלל וג'ק החליטו להישאר עם וואט איז דיס, " ניגנו עם אלייאן כבר משנת 1976 והיינו מסורים לוואט איז דיס" מספר ג'ק, " ורד הוט היו חדשים באותה תקופה". רד הוט החליטו לצרף את ג'ק שרמן על גיטרה ואת קליף מרטינז על תופים והוציאו את אלבום הבכורה שלהם ב1984. באותה שנה וואט איז דיס נכנסו לאולפן והקליטו EP בשם Squeezed עם המפיק דייויד ג'רדן ( שהפיק אחר כך את ג'יינס אדיקשן ואליס אין צ'יינס). הם גם צילמו קליפ לשיר “My Mind Have Still I” . וואט איז דיס יצאו לסיבוב הופעות ברחבי ארה"ב וחזרו לאולפן להקליט את אלבום הבכורה שלהם אבלל הלל רצה להמשיך הלאה, " אני חושב שהלל החל להתעניין פחות בוואט איז דיס" סיפר ג'ק," הוא עזב כשהתחלנו להקליט את האלבום שלנו ב1985". "הבחתני בכך שהלל התחיל להתמקד בשירים שלו במהירות, הוא כבר החליט לחזור לרד הוט ורצה לסיים את עבודתו כמה שיותר מהר, ברגע שהוא סיים אותה הוא הושיב אותנו ואמר שהוא עוזב". הלל הצטרף בחזרה לרד הוט לאלבום השני שלהם Freaky styley שאותו הפיק ג'ורג' קלינטון, "זה היה החלום שלו" מספר אחיו ג'יימס על ההתרגשות של הלל לעבוד עם ג'ורג', "זאת הייתה התקופה הכי מאושרת בחייו". פריקי סטיילי עיצב את סלובק כגיטריסט בוגר ורהוט. בביקרות שנכתבה ברולינג סטון תוארה ניגנתו כשילוב של קטעי סולו מטורפים, וואה-וואה נוסטלגית וקצב משופשף.
ג'ק איירונס חזר ללהקה ב1986 והקליט איתם את האלבום השלישי, ,האלבום הזה היה השיא של ההרכב המקורי" אומר איירונס. האלבום הפך את רד הוט ליקירת סצנת האנדרגרואנד של הרוק. הם היו מופיעים בפסטיבלים ובמועדונים גדולים, והפכו ללהקה שמושמעת קבוע ברדיו של הקולג'ים.
סיבוב ההופעות של האלבום היה ארוך ומוצלח אבל השימוש בסמים של קידיס וסלובק שבו הם נאבקו נתן את אותותיו, סלובק הוצא מהלהקה לזמן מסויים ואף ניסה להיגמל ללא הצלחה. לאחר סיבוב ההופעות המוצלח באירופה החליטו רד הוט לקחת פסק זמן של כמה שבועות ואז לחזור ולעבוד על האלבום הבא, אבל ב27 ביוני הלל סלובק נמצא מת בדירתו ממנת יתר של הרואין, חוקרי המוות שהיו בדירה קבעו שהוא מת יומיים לפני, הוא נבקר בלוס אנג'לס ואחיו דאג לכך שהוא ייקבר ביחד עם גיטרת הסטראט שלו. רד הוט היו חזק במחתרת לאחר שסלובק מת, בהספד שנכתב בעיתון הלוס אנג'לס טיימס נאמר: " רד הוט שהוציאו 3 אלבומים תחת EMI אמנם לא הרוויחו את תהילת העולם שלהם אבל התעלולים הפרועים שלהם על הבמה הביאו להם קבוצה חזקה של מעריצים ברחבי לוס אנג'לס". רד הוט הפכו להיות אחת מהלקות הרוק הגדולות ביותר בכל הזמנים, הם מצאו את דרכם למיינסטרים, מיקמו להיטים במצעדים, והאלבומים שלהם נמכרים במיליונים, ואף על פי כן מעריצים רבים מחשיבים את התקופה של הלהקה עם סלובק לשנות הזהב שלה, ואוליי הם היו כאלה כי ההשפעה שלהם אף פעם לא הייתה אותו דבר כמו באותה תקופה שבה כל להקת רוק חדשה רצתה להיות כמוהם, בכניסה להיכל התהילה הל הרוק בשנת 2012 אמר ג'יימס סלובק אחיו של הלל שקיבל את הפרס בשמו: " הלל היה יותר ממוזיקאי, הוא היה ממציא מחדש". הצהרה זו לא יכלה להיות מדוייקת יותר, הגיטרה של הלל השפיעה על הנוף המוזיקלי לנצח.

לכתבה המלאה: [URL='http://www.premierguitar.com/articles/22282-forgotten-heroes-hillel-slovak?page=1']http://www.premierguitar.com/articles/22282-forgotten-heroes-hillel-slovak?[/URL]
 
למעלה