כתבה על פרויקט הרחבת כביש 4 מהדרים ועד 65

dctgdctg

Member
כתבה על פרויקט הרחבת כביש 4 מהדרים ועד 65

[URL]http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3694212,00.html[/URL]

 
ללא רכבת כבדה:

"
הכביש המתוכנן יכלול שלושה מסלולים לכל כיוון נסיעה, ובמרכזו ציר ברוחב 18 מטר לתחבורה ציבורית. לפי התוכנית המקורית, באותו ציר אמורה היתה להיות מסילת רכבת, אך התוכנית ירדה מהפרק ולכן הגדרת סוג התחבורה הציבורית נשארה גמישה. לחלופין מתוכנן נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון, בנוסף לשלושת הנתיבים האחרים. בדיון בוות"ל בנובמבר 2015, אמר נציג המשרד להגנת הסביבה כי לאחר שהתוכנית למסילת רכבת ירדה מהפרק, הפרויקט הוא רק תכנון של הפקק הבא.
"
 
ההחלטה דווקא נשמעת לי הגיונית

יש את מסילת החוף ממערב, והמסילה המזרחית מתוכננת ממזרח, לה יש את יתרונותיה (חיבור מטרופולין חיפה והגליל המזרחי לי-ם ולדרום בלי לעבור במרכז) ולכן לא כדאי לוותר עליה. ולכן מסילה מקבילה לכביש 4 היתה מספקת מענה רק ליישובי השרון שמצד אחד לא מקבלים מענה ממסילת החוף ולא יקבלו בעתיד מהמסילה המזרחית (מה שמוריד את אלעד, טייבה וקלנסווה), בעוד הערים הגדולות בקטע המדובר, רעננה - כפ"ס, נתניה וחדרה, כבר מחוברות (רעננה אוטוטו) למסילה מהירה לת"א, וזה אומר ביקושים נמוכים. (עכשיו אני ממש לא בעד לבחון כל מסילה רק ע"פ ביקושים, כי יש מקומות שהמדינה יכולה להחליט שהיא רוצה לפתח אותם יותר כי הם בפריפריה - מה שלא קורה במקרה הזה)
יתרה מכך, האם ממחלף רעננה - כפר סבא צפון עד תחנת רעננה דרום המוקמת בימים אלו יש שטח שמור למסילה? כי אם לא זה אומר גם סלילת מנהרה, מה שמקפיץ את העלות. (לא נראה לי שצמצום נתיבים מהכביש יספיק)
לדעתי מה שכן צריך לעשות הוא לנצל היטב את המת"צ המתוכנן, אולי עם קווים מהירים יותר מ-921 ו-947 (תשע שתיים לעד ותשע ארבע נצח, בהתאמה, בפי חיילינו).
ודווקא בקטע הדרומי יותר בכביש 4, לפחות לפחות בין גנות למסילת הירקון, שם מרוכזים הרבה יותר אוכלוסיה, מרכזי עבודה ומוסדות לימודים (בני ברק, פ"ת, אוניברסיטת בר אילן), רכבת כבדה תתאים הרבה יותר, אפילו ע"י מנהרה
 

maorOnBike

New member
טיפול בצומת רעננה חשוב יותר מהרחבת הכביש

מניסיון שלי צומת רעננה עמוס הרבה יותר מאשר התנועה מצפון לו לכן עדיף היה לשחרר את הפקק הזה ולהשקיע פחות בהרחבת הכביש
 
למעלה