ההחלטה דווקא נשמעת לי הגיונית
יש את מסילת החוף ממערב, והמסילה המזרחית מתוכננת ממזרח, לה יש את יתרונותיה (חיבור מטרופולין חיפה והגליל המזרחי לי-ם ולדרום בלי לעבור במרכז) ולכן לא כדאי לוותר עליה. ולכן מסילה מקבילה לכביש 4 היתה מספקת מענה רק ליישובי השרון שמצד אחד לא מקבלים מענה ממסילת החוף ולא יקבלו בעתיד מהמסילה המזרחית (מה שמוריד את אלעד, טייבה וקלנסווה), בעוד הערים הגדולות בקטע המדובר, רעננה - כפ"ס, נתניה וחדרה, כבר מחוברות (רעננה אוטוטו) למסילה מהירה לת"א, וזה אומר ביקושים נמוכים. (עכשיו אני ממש לא בעד לבחון כל מסילה רק ע"פ ביקושים, כי יש מקומות שהמדינה יכולה להחליט שהיא רוצה לפתח אותם יותר כי הם בפריפריה - מה שלא קורה במקרה הזה)
יתרה מכך, האם ממחלף רעננה - כפר סבא צפון עד תחנת רעננה דרום המוקמת בימים אלו יש שטח שמור למסילה? כי אם לא זה אומר גם סלילת מנהרה, מה שמקפיץ את העלות. (לא נראה לי שצמצום נתיבים מהכביש יספיק)
לדעתי מה שכן צריך לעשות הוא לנצל היטב את המת"צ המתוכנן, אולי עם קווים מהירים יותר מ-921 ו-947 (תשע שתיים לעד ותשע ארבע נצח, בהתאמה, בפי חיילינו).
ודווקא בקטע הדרומי יותר בכביש 4, לפחות לפחות בין גנות למסילת הירקון, שם מרוכזים הרבה יותר אוכלוסיה, מרכזי עבודה ומוסדות לימודים (בני ברק, פ"ת, אוניברסיטת בר אילן), רכבת כבדה תתאים הרבה יותר, אפילו ע"י מנהרה