בן דוד שלומי
New member
כתבה ../images/Emo11.gif
זוגיות וחברות בגיל ההתבגרות חלים בנוסף לשינויים הפיזיים גופניים גם שינויים רגשיים וחברתיים, ההתעניינות בבני המין השני תופסת תאוצה והרצון להתנסות ביחסים זוגיים מתעצם, למושג חברות מתווספים מושגים חדשים כמו רומנטיקה, אהבה, רצון לקרבה נפשית וגופנית, חלק מבני הנוער מתנסים בחברויות רומנטיות שיש בהן הרבה שמחה והתלהבות, אך גם אכזבות קשות וקשיים לא מעטים. הפחד להתחיל קשר, איך להתחיל קשר,מי יתחיל את הקשר ועוד... הן שאלות הנשאלות לא פעם ע"י המתבגר/ת. קשר עשוי להתפתח למס´ כוונים, כוון אחד הוא עם הרבה אושר ייחודיות ובטחון לכל אחד מבני הזוג, כוון אחר יכול להיות בעייתי ויהפוך למקור מצוקה כאב ובדידות. בשלב זה מומלץ לכל מתבגר/ת לעצור ולשאול את עצמו/ה מס´ שאלות: האם אני אוהב/ת אותו/ה? האם אני רוצה להיות אתו/ה? האם אני יכול/ה לסמוך עליו/ עליה? האם הוא/היא מכבד/ת אותי? האם הוא/היא מקשיב/ה לי? האם הוא/היא מבין/ה אותי? האם אנו פתוחים מספיק? האם טוב לנו? מה עם העצמאות שלי או שלו/ה? האם אנו מצליחים לפתור בעיות בנינו? הרבה בלבול ואי וודאות בכניסה ובמהלך חברות בגיל ההתבגרות, אהבה, משיכה, עצמאות, זוגיות, מחויבות, רכושנות, קנאה ועוד מושגים מוצאים את מקומם בלבם ומוחם של המתבגרים בעוצמות אדירות אשר משאירות את חותמן על המתבגר לעיתים לכל חייו. ולסיום כמה נורות אזהרה שיש לשים לב אליהן במהלך החברות בין בני זוג: א פגיעה חוזרת ונשנית באחד מבני הזוג ובקשת סליחה שוב ושוב. ב חוסר הערכה קבוע לבן או בת הזוג. ג האשמה תמידית של בן/בת הזוג בנוגע לכל מה שקורה. ד הגבלת פעילות של בן/בת הזוג (רק שנינו יחד). ה ניסיון לשנות את בן/בת הזוג. ו רכושנות וקינאה. ז אלימות מילולית ופיזית (מכות, קללות, סטירות ועוד...). ח התבטלות מתמדת (את/ה צודק/ת, נעשה מה שאת/ה רוצה). כל שנכתב בכתבה זו הוא בגדר המלצה שמטרתה להאיר את עיני המתבגר/ת ואינה באה להחליף את ניסיונם של המתבגרים או לסתור אותם אילה כנקודת מבט נוספת ותומכת! שלכם ובשבילכם שלומי בן דוד.
זוגיות וחברות בגיל ההתבגרות חלים בנוסף לשינויים הפיזיים גופניים גם שינויים רגשיים וחברתיים, ההתעניינות בבני המין השני תופסת תאוצה והרצון להתנסות ביחסים זוגיים מתעצם, למושג חברות מתווספים מושגים חדשים כמו רומנטיקה, אהבה, רצון לקרבה נפשית וגופנית, חלק מבני הנוער מתנסים בחברויות רומנטיות שיש בהן הרבה שמחה והתלהבות, אך גם אכזבות קשות וקשיים לא מעטים. הפחד להתחיל קשר, איך להתחיל קשר,מי יתחיל את הקשר ועוד... הן שאלות הנשאלות לא פעם ע"י המתבגר/ת. קשר עשוי להתפתח למס´ כוונים, כוון אחד הוא עם הרבה אושר ייחודיות ובטחון לכל אחד מבני הזוג, כוון אחר יכול להיות בעייתי ויהפוך למקור מצוקה כאב ובדידות. בשלב זה מומלץ לכל מתבגר/ת לעצור ולשאול את עצמו/ה מס´ שאלות: האם אני אוהב/ת אותו/ה? האם אני רוצה להיות אתו/ה? האם אני יכול/ה לסמוך עליו/ עליה? האם הוא/היא מכבד/ת אותי? האם הוא/היא מקשיב/ה לי? האם הוא/היא מבין/ה אותי? האם אנו פתוחים מספיק? האם טוב לנו? מה עם העצמאות שלי או שלו/ה? האם אנו מצליחים לפתור בעיות בנינו? הרבה בלבול ואי וודאות בכניסה ובמהלך חברות בגיל ההתבגרות, אהבה, משיכה, עצמאות, זוגיות, מחויבות, רכושנות, קנאה ועוד מושגים מוצאים את מקומם בלבם ומוחם של המתבגרים בעוצמות אדירות אשר משאירות את חותמן על המתבגר לעיתים לכל חייו. ולסיום כמה נורות אזהרה שיש לשים לב אליהן במהלך החברות בין בני זוג: א פגיעה חוזרת ונשנית באחד מבני הזוג ובקשת סליחה שוב ושוב. ב חוסר הערכה קבוע לבן או בת הזוג. ג האשמה תמידית של בן/בת הזוג בנוגע לכל מה שקורה. ד הגבלת פעילות של בן/בת הזוג (רק שנינו יחד). ה ניסיון לשנות את בן/בת הזוג. ו רכושנות וקינאה. ז אלימות מילולית ופיזית (מכות, קללות, סטירות ועוד...). ח התבטלות מתמדת (את/ה צודק/ת, נעשה מה שאת/ה רוצה). כל שנכתב בכתבה זו הוא בגדר המלצה שמטרתה להאיר את עיני המתבגר/ת ואינה באה להחליף את ניסיונם של המתבגרים או לסתור אותם אילה כנקודת מבט נוספת ותומכת! שלכם ובשבילכם שלומי בן דוד.