כתבות, חדשות, תגובות לפרסומים

shanty.G

New member
../images/Emo26.gifזכויות בעלי-חיים השבוע../images/Emo36.gif

שבועון אינטרנט לזכויות בעלי-חיים עורך: אריאל צֹבל. מערכת: חגי כהן, נעמה הראל דואל לתגובות: [email protected] ת.ד. לתגובות: 6315 תל-אביב, מיקוד 61062 טלפון: 5226992 03 פקס: 5220699 03 מרכז אנונימוס: דיזנגוף 93, קומת מרתף, תל-אביב אתר אנונימוס באינטרנט: www.anonymous.org.il שלום, אנו שמחים להגיש לכם את גיליון מס´ 57. להרשמה עצמאית לשבועון, היכנסו לאתר שלנו. אם בכוונתך להחליף את כתובתך, אנא זכור/י לרשום את עצמך מחדש או להודיע לנו על שינוי הכתובת! אם אחד מן הגיליונות הקודמים לא הגיע אליך או הגיע באיחור (השבועון נשלח בקביעות ביום שישי), אנא הודע/י לנו. בגיליון זה: 1. חדשות ופעילויות 2. מהי "תכלית ראויה" לעינוי חיות? – על משפט התנינים 3. ה"תורמות" וה"פונדקאיות" – על השתלת עוברים בחקלאות 4. "חזיונות טורדי מנוחה" – הראבל על שחיטת חזיר 5. פינת התזונה: סלט חצילים יווני קריאה מהנה, צוות אנונימוס
 

מור ד

New member
ניסיון השתלת ענבל לקוף

שמועה עקשנית אומרת שעומדים להשתיל לקוף ענבל, וכך לברר אם הוא מסוגל לדבר... באמת! אני פותח לדיון מה דברים כאלים עלולים להוביל
 

shanty.G

New member
כאן נמחקה הודעה

משום שלא עמדה בתקנון הפורומים
 

lilithmm

New member
לפי דעתי זו דוגמה קלאסית לניסויים

בבע"ח שכלל אין בהם צורך! ממש מקומם!
 

CowLover

New member
תיקון בקשר לדוכנים בפתח-תקווה.

הדוכנים שונו ומעכשיו הם לא במדרחוב אלא בתוך הקניון הגדול. גם היום והשעה שונו ומעכשיו הם יהיו בימי שלישי אחר הצהריים במקום שישי בצהריים. לפרטים אפשר לפנות אליי בטלפון: 057-220643, באי-מייל, או במסר אישי. כולם מוזמנים להצטרף ולעזור
אליזבת.
 

vegan

New member
פעילות בירושלים

1. אנו עובדים במרץ על שיפוץ המרכז שזה עכשיו נפתח. המרכז ברחוב הרב אדהאן פינת הנביאים 26 מול הבניין הישן של משרד החינוך (בית מחניים) ומול סוף רח´ הלני המלכה. נמצאים במקום כמעט כל יום, עובדים ויוצאים גם לפעילות מחוץ למקום. 2. משמרות מחאה וחלוקת עלונים בקניון חוצות העיר במדרחוב - בחודש אוגוסט מופעל במדרחוב קניון חוצות העיר עם ירידים בימים ד-ש. השבוע היה במקום יריד אוכל שכלל דוכן עם כבד אווז. משמרות המחאה וחלוקת העלונים עזרו להפחית משמעותית את מספר הלקוחות בדוכן. בנוסף לכך נחשף קהל גדול מאד לנושא ובתוכם השרה דליה איציק שקיבלה מאיתנו עלון וראש העיריה אהוד אולמרט שקיבל עלון בתוספת הסברים ממצים. בשבוע הבא יריד בנושא טבע ובריאות, נהיה גם שם. 3. דוכנים - ממשיכים בדוכנים 3-4 פעמים בשבוע במשביר, בית הכרם, קרית יובל, צומת פת, מושבה גרמנית ובקרוב שכונות נוספות. הדוכנים חשובים מאד להסברה בלתי אמצעית, גיוס פעילים ואיסוף תרומות. כמות הדוכנים תלוייה בכם - יותר מתנדבים ייאפשרו יותר דוכנים. 4. משמרות מחאה בצמתים - נערכות בצמתים שונים ברחבי העיר תוך השגת חשיפה לקהל רחב. המשמרות מסייעות להפיכת אנונימוס לנוף מוכר בעיר, דבר שמקל על ההסברה בדוכנים ואמצעים נוספים. המשמרות משמשות גם כאמצעי מקדים לעריכת דוכנים בשכונות חדשות. 5. עוד כשלושה שבועות תערך הפגנה בנושא זכויות בעלי חיים בתעשיית המזון. צריכים עזרה בהכנת שלטים ומיצגים להפגנה (עובדים במרכז). לפרטים על הפעילויות וכדי לוודא שהמרכז פתוח - אמנון 943292 - 054. לגבי דוכנים לפנות לאסנת 662768 - 064.
 

shanty.G

New member
2. מהי "תכלית ראויה" לעינוי חיות?

הדגש|"משפט התנינים" כמקרה מבחן לחוק צער בעלי-חיים בשבוע שעבר תיארנו את חוק צער בעלי-חיים ואת האפשרויות להיעזר בו למניעת פגיעה בבעלי-חיים. השבוע נסקור את פסק-הדין המפורסם ביותר לפי החוק, שניתן ב"משפט התנינים". ה"קרב". מופעי "קרב אדם בתנין" נערכו בשנות התשעים בחמת גדר כחלק מאטרקציות הבילוי במקום. המדובר באירועים שנמשכו כדקה, במהלכם התנפל אדם מיומן על התנין וביצע בגופו סדרה של פעולות קבועות, המפגינות את כוחו ואת עליונותו ביחס לתנין. עמותת תנו לחיות לחיות, שתבעה את מפעלי נופש חמת גדר ואת מפעיליהם על התעללות, פירטה את הפעולות שביצע האדם בתנין: טלטול התנין בזנבו, תפיסת לסתותיו, גחינה מעליו ומשיכת ראשו לאחור, משיכת רגליו האחוריות, הפיכת התנין על גבו ולחיצה על החלק התחתון של ראשו (מתחת ללסת התחתונה). סבל מול ספקנות. מסקנת בית-משפט השלום מן הראיות הייתה פשוטה: "ברור לחלוטין שהמופע גורם לתנין סבל פיזי בהיותו מופע בו מופעל כוח רב, לחץ, משיכות, גרירות, טלטול וכו´". כמו כן, "המטרה היחידה העומדת לנגד המשיבים במופע זה היא רווח כלכלי כתוצאה מבידור לציבור. רווח כלכלי זה אינו מצדיק התאכזרות." נציגי חמת גדר ערערו על פסק-הדין בבית-המשפט המחוזי, שם זכו בהגנתה של ספקנות פילוסופית: "לא הוצג ממצא אובייקטיבי המצביע על גרימת סבל או כאב לתנין בעת המופע," כתבה השופטת אלשיך בפסק הדין. “סבל, מסיבות טכניות, כמעט שאינו ניתן למדידה, בתנין." ספקנות זו הובילה את השופטת לבטל את פסק-הדין הקודם. נציגי תנו לחיות לחיות פנו לבית-המשפט העליון. למרבה המזל, בהרכב השופטים ישב מישאל חשין, שטרח ללמוד את הנושא ברצינות ולנסח פסק-דין יסודי. מומחים להיעדר סבל. בבית-המשפט העליון שבה הדרישה להוכיח, שהתנין סובל. התובעים הביאו מומחים מטעמם, שתיארו את הפגיעה בתנין ואת הסבל שנגרם לו, וגם אנשי חמת גדר הביאו מומחים – מנהל אתר "הקרבות" בתנינים, ווטרינר שמומחיותו בבקר לבשר. השופט חשין מצא אפילו בדבריהם הודאות – מעין פליטות-פה – בכך שהתנין נפגע. הציטוט האירוני ביותר נרשם מפיו של מנהל האתר, אשר הודה כי האדם מפעיל לחץ על התנין, אבל "הוא לא מפעיל לחץ מעבר ללחץ שתנין מסוגל לסבול". חשין השתכנע, כמובן, שהמופע מסב לתנין סבל משמעותי. יסודות החוק. סבלם של התנינים לא סיפק את השופט. ההוראה המרכזית בחוק, "לא יענה אדם בעל-חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי", נותרה כללית ועמומה מדי. חשין קבע, כי שלושה יסודות יוצרים את האיסור לצעֵר בעלי-חיים: 1. מודעוּת. הפוגע בחיה צריך "מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות ולאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה." כאן קובע חשין פרשנות חשובה: כוונת החוק היא "להגן על בעלי-חיים שלא יעוללו להם רע. ומבחינתו של בעל-החיים, מה מנו יהלוך אם האדם המרע לו הוא סדיסט המפיק הנאה מכאבו של הזולת, אדם חסר-רגשות שאינו חש בכאב הזולת, או אדם שאפשר יכול הוא שיכאב את כאב הזולת, אך נכון הוא להתאכזר לבעל-החיים ובלבד שיעשה כרצונו?" כלומר, החוק אינו מבקש לרסן סדיסטים דווקא – כל דרישתו היא לוודא שהפוגע אחראי למעשיו, כמי שמודע לטיבם. 2. סבל. סבלה של החיה הוא מדד לעינוי, להתאכזרות ולהתעללות. חשין יוצר בזאת כבדרך-אגב פרשנות צרה של מושגים אלה, הממקדת אותם בסבל בלבד, ואינה אוסרת, למשל, הרג ללא סבל. אולם בו-בזמן קובע השופט תקדים חשוב בהסברו הברור, שלפיו לא ניתן להתחמק מן האיסור שבחוק בטענה, שלחיה נגרם סבל קל בלבד: "די אפוא בכאב או בסבל – לאו דווקא בדרגה גבוהה במיוחד – כדי לייצר את היסוד השני, המקיים התעללות, התאכזרות או עינוי." בנוסף לכך, מדגיש חשין, התעללות אינה מחייבת מגע גופני עם החיה, והיא יכולה להיות נפשית. 3. "תכלית ראויה". "אם יימצא הֶצדק למעשה", מסביר חשין, "לא תקום עבירה ולא תהיה עוולה". ומה מצדיק גרימת סבל לחיה? כאן נעזר השופט בשורת מקורות משפטיים – אנגליים, אמריקאיים ויהודיים. אף על-פי שסבלן של החיות שב ועולה בדיון, נטיית המקורות היא להתמקד בדרישה למנוע סבל "שאיננו הכרחי". תפיסה זו, שלכאורה היא שקולה ומאוזנת, נוטה בפועל לשמש כמתן לגיטימציה לכל פעילות אנושית הנחשבת כנורמלית. השופט חשין, בניסוחיו הרגישים, אינו אומר זאת במפורש, אך אחת הדוגמאות שהוא מביא, בהתייחסו לצפייה בתנינים בחמת גדר מחוץ לזמן ה"קרב", חושפת את משמעות הדברים: "חלקו זה של המופע דומה לביקור בגן-חיות, אלא שלהבדיל מגן-חיות רגיל, בעל-החיים היחיד המוצג לקהל בחמת גדר הוא תנין. אכן, יהיו מי שיתקוממו נגד קיומם של גני-חיות אף-הם. בעלי-החיים שבגן-החיות, כך יאמרו האומרים, מקומם הוא בטבע החופשי ולא בכלובים הצרים מהכילם... ואולם הכל יסכימו כי גני-חיות הנם לגיטימיים (לעת הזו), וחמת גדר הייתה כגן-חיות." הביטוי "הכל יסכימו" – לאחר שכבר נאמר במפורש כי לא הכל יסכימו – הוא המפתח לפרשנות החוק ביחס לרוב הפגיעות בבעלי-חיים. אם הפגיעה נערכת מתוך "קונצנזוס" ציבורי, יתעלם בית-המשפט מן ההתנגדות ויאשר את המשך הפגיעה. למה נאסרו דווקא "קרבות" התנינים? מה שאִפשר לשופט חשין להציג במקום משמעותי כל-כך במערך שיקוליו את סבלם של בעלי-החיים הוא, בין השאר, התעלמות מפגיעות אחרות בבעלי-חיים, נפוצות יותר, מקובלות יותר – ונסתרות מן העין. על כך רמז אחד מעמיתיו לצוות בבית-המשפט העליון, השופט אור, בדבריו בפסק-הדין: "איני רואה צורך לדון בכל פרטי משנתו מאירת העיניים ומרחיבת הלב של חברי השופט חשין. רואה אני קשיים לא מעטים ביישומה של משנתו על כמה תופעות, המקובלות בחברתנו, ביחס לבעלי-חיים. אני מעדיף, על כן, להשאיר עניינים אלה בצריך עיון, עד שתידרש הכרעה בהם." ומדוע הכריע בית-המשפט, בסופו של דבר, לאסור את קיומם של ה"קרבות"? לא רק בגלל סבלם של התנינים. השופטים הסתייגו מכך שהמופעים נועדו, "רק לבדר קהל צופים" ולהעביר "מסר אנטי-חינוכי", על-ידי עריכת "קרב נעדר-הגינות" (נצחונו של האדם מובטח מראש) ובמסגרת "מופע של אלימות". העניין בהתנהגותם הנאותה ובערכיהם של בני-אדם בינם לבין עצמם – ללא קשר לתנינים – עולה בבירור מנימוקים אלה. אולם פסק-הדין של בית-המשפט העליון עדיין ייזכר כתקדים של הגנה על בעלי-חיים, כמו גם בזכות ניסוחיו הקולעים של השופט חשין, כגון: "אכן, יש ענפי ספורט מוכרים, והם רוויי-אלימות וסבל למתחרים. ואולם באותם עניינים, למִצער, נוטלים המתחרים על עצמם סיכון מראש. בענייננו-שלנו, לא שמעתי כי ביקשו את הסכמת התנין לאותו מאבק שמביא עליו ייסורים." מקורות: רע"א 1684/96, עמותת "תנו לחיות לחיות" נגד "מפעלי נופש חמת גדר "ואח´ פד"י נא (3) 832. יוסי וולפסון, "מעמד בעלי-החיים במשפט", אתר אנונימוס.
 

shanty.G

New member
3. ה"תורמות" ו"הפונדקאיות"

על השתלת עוברים בחקלאות בשבועות הקודמים תיארנו את ההזרעה המלאכוּתית ואת השלכותיה על בעלי-החיים. השבוע נתאר טכנולוגיה נוספת, המרחיקה את משק-החי עוד יותר מתהליך הרבייה הטבעי והחושפת את החיות למצוקות נוספות – השתלת עוברים. הנדסת אמהות וצאצאים. השתלת עוברים היא תהליך שמבצעים ביונקים שונים – בעיקר בבקר, ולרוב בתעשיית החלב. התהליך כרוך בנטילת ביציות מופרות מנקבה "מובחרת" (ה"תורמת") – כלומר נקבה, שגופה עוות לייצור מוגבר של חלב, לגדילה מהירה וכדומה – והשתלתן בגופן של נקבות "רגילות". שלא כמו במקרה של הזכרים, שרובם המכריע הפכו למיותרים מבחינה כלכלית בתעשיות חקלאיות רבות, הנקבות ה"רגילות" עדיין נחוצות לחקלאים, או, נכון יותר – הרחם שלהן נחוץ כדי שעוברי הנקבה ה"מובחרת" יוכלו להתפתח בו. כך מתפצל בהדרגה הייעוד שכופים המדענים והחקלאים על נקבות בעלי-החיים לתפקודים שונים לחלוטין. התוצר של פיצול זה הוא גורים שגופם מעוות ל"ייצור" מוגבר, באופן שאינו ניתן להשגה בשיטות טבעיות יותר – זאת בהיותם צאצאים, מבחינה גנטית, של אם ואב בעלי תכונות חריגות ביותר (הנקבה ה"מובחרת" הוזרעה מבעוד מועד באופן מלאכותי בזרע של זכר "מובחר"). כצפוי, ה"ייצור" המוגבר כרוך, בדרך-כלל, בבעיות בריאותיות חמורות. מניסויים – לשימוש חקלאי. לשימוש המסחרי בהשתלת עוברים קדמה תקופה ארוכה של ניסויים. העברת העוברים הראשונה נערכה ב 1890, בארנבונים. ב 1930 הוצאו לראשונה עוברים חיים מגופה של פרה, וב 1951 הועברו לראשונה עוברים לפרה "פונדקאית". בניסויים הראשונים שחטו את הפרה, ואז הוציאו מגופה את העוברים. ב 1964 הצליחו לראשונה להוציא מגופה של פרה עוברים ללא ניתוח, על-ידי "שטיפה" שלהם דרך אברי-המין. השימוש בטכניקה זו החליף את הניתוחים בפרות באמצע שנות ה 70, והוא מקובל גם כיום. אף על-פי כן, ממשיכים לפתח טכניקות פולשניות, הכוללות הרחקת כל הביציות מגוף הפרה – מפרה שנשחטה, מעֶגלה או אפילו מעובר של עֶגלה. את הביציות הללו מפרים בהזרעה מלאכותית חוץ-גופית. ברחלות (נקבות כבשים), בנקבות עזים ובחזירות, ממשיכים להשתמש בעיקר בניתוחים, בדומה לשיטות שהיו נהוגות בעבר בפרות. חזירות בארצות-הברית עלולות לעבור שישה ניתוחים כאלה בשנה. הורמונים. העברת עוברים היא עדיין טכניקה לא נפוצה בחקלאות, בהשוואה להריון "רגיל" (בארצות-הברית, למשל, נאספו קרוב ל 240 אלף עוברים בשנת 2000 – רובם המכריע של בקר – לעומת עשרות מיליוני הריונות "רגילים" בבקר). אך הטכניקה מתפשטת במהירות. ההמצאה שהפכה את העברת העוברים למשתלמת מבחינה כלכלית, גורמת לגופה של הנקבה לייצר ביציות רבות יותר המוכנות להפריה, בהשוואה לביוץ הרגיל. כך ניתן להשתיל עוברים רבים ככל האפשר, בעלי תכונות תורשתיות חריגות, בגופן של נקבות "רגילות". כדי לגרום לכך מזריקים לגופה של הפרה הורמונים, פעמיים-שלוש ביום, במשך 4-5 ימים. מקורות ההדרכה החקלאיים מזהירים, שיש לבדוק יום-יום את השחלות, דרך פי-הטבעת של הפרה: במקרה של "גירוי-יתר", עלול להיגרם להן נזק בלתי הפיך. המניפולציה ההורמונלית מביאה ליצירת מספר גדול של ביציות שניתן להפרותן – כ 10 (במקום אחת או שתיים). מפרים אותן על-ידי הזרעה מלאכותית, פעמיים – נוהל המגביר את סיכויי ההפריה אך גם את הסיכון לזיהום. איסוף עוברים. כשבוע לאחר ההזרעה מוציאים את העוברים מגוף הפרה. השיטה המקובלת להוצאת העוברים, כוללת החדרת מתקן צינורי דרך נרתיק הפרה, לתוך לרחם – תהליך הכרוך בסכנה של פגיעה ברקמות ודימום, בין השאר משום שהוא נערך לאחר הפסקת הייחום, אז קשה לחדור לצוואר הרחם. סמוך לקצה המתקן המוחדר יש מעין בלון, המתנפח בתוך הרחם כדי למנוע יציאת נוזלים מן הצדדים. גם בתהליך זה יש סכנה של קריעת רקמות. שני צינורות קיימים בתוך המתקן: דרך האחד מוזרמים נוזלים לתוך הרחם, המנפחים אותו לקוטר כפול מקוטרו הטבעי, במטרה לנתק את העוברים ממקומם ברחם. דרך הצינור השני נשאבים הנוזלים מתוך הרחם – ובתוכם העוברים הזעירים. לעתים דרושים מספר ניסיונות כדי להוציא את העוברים. לאחר מכן מזריקים לפרה אנטיביוטיקה והורמון שנועד למנוע הריון במקרה שנותרו עוברים ברחם. התהליך כולו מסובך, ונדרשים "כ 50 עד 100 ניסיונות" כדי ללמוד לבצעו במיומנות; משמעות הדבר היא, שרבים מניתוחים אלה נערכים על-ידי אנשים, שמיומנותם אינה מספיקה. תהליך איסוף העוברים עלול להכאיב, עד כי ב 1992 קבעה ממשלת בריטניה, כי איסוף עוברים (וכן השתלת עוברים) מותרים רק תחת השפעת תכשיר לשיכוך כאבים (אפידורל). הכנת ה"פונדקאיות". כדי שיוכלו העוברים להתפתח בגוף פרות אחרות, עליהן להיות במצב גופני זהה, מבחינת הייחום, לזה שבו נתונה הפרה שממנה הוצאו העוברים. לשם כך מזריקים גם לפרות אלה הורמון מתאים, במקביל לזריקות שניתנו לנקבה ה"מובחרת". מכיוון שעיתוי ההשתלה הוא קריטי, מופנים מאמצים רבים לזיהוי הפרות המיוחמות (נושא שכבר תואר בכתבות על הזרעה מלאכותית). ההשתלה. חלק מהשתלות העוברים בגוף ה"פונדקאיות" מבוצע באמצעות ניתוח, הכולל חיתוך בצד הגוף. דו"ח הארגון Compassion in World Farming מ 1995 קובע, שבבריטניה הייתה נהוגה בעבר הרדמה כללית של הפרות בזמן הניתוח, והיא הוחלפה בזריקת אפידורל, הניתנת כאשר החיה מרוסנת במתקן המונע ממנה לזוז. בארצות-הברית ממעטים מאוד, ככל הנראה, להשתמש באמצעי אלחוש או הרדמה (אין בידינו נתונים לגבי המצב בישראל). בשנות ה 90 כבר היוו הניתוחים שיטה נפוצה פחות. השיטה החדשה כוללת החדרת העוברים דרך הנרתיק – פעולה שאף היא אינה פשוטה, כי היא נערכת לאחר הייחום (אז, כאמור, צוואר הרחם סגור, והחדירה עלולה לגרום פציעה וזיהום). המדובר בהליך הדורש דיוק רב וחדירה עמוקה יותר בהשוואה להזרעה מלאכותית. כתוצאה מכך, גדול יותר הסיכון לגרימת כאב ונזק לטווח ארוך. פגיעות נוספות. השימוש בהשתלת עוברים פותח אפשרויות כלכליות חדשות, כגון הקפאת עוברים ומכירתם לאחר זמן, תוך הפצה של הטכנולוגיה הפוגענית לארצות רחוקות. חלק מן החידושים פוגעים בחיות ישירות. יש, למשל, המשתילים בפרות מתעשיית החלב עוברים מזנים המנוצלים לתעשיית הבקר. עוברים אלה מתפתחים ברחם לממדים גדולים יותר – ומקשים על ההריון ועל הלידה. תוצאות חמורות עוד יותר נגרמות כאשר משתילים שני עוברים בפרה אחת. במקרים אלה, מדובר גם בהשפעה שלילית על העוברים, הנולדים חלשים ופגיעים למחלות, באופן יחסי לעגלים נורמליים. למרות הפגיעה באמהות ובגורים, השיטות החדשות משתלמות לחקלאים – ונתמכות כלכלית על-ידי הצרכנים – וכתוצאה מכך ממשיך הלחץ הגובר על החיות. מקורות Agtech Inc. U.S.A., “Embryo Transfer”, 2002. Selected Sires, Inc., “Juliet, The Sow Cow for the Future”, 2002. Reuben Mapletoft (University of Saskatchewan) “Summary of Embryo Transfer Activity in Canada for 2001”. The American Embryo Transfer Association, “2000 Report on Embryo Transfer Activity”. Joyce D’Silva and Peter Stevenson, Tim O’Brien (ed.), “Modern Breeding Technologies and the Welfare of Farm Animals”, Compassion in World Farming Trust, July 1995, pp. 11-15. Jim Mason and Peter Singer, Animal Factories, (New York: Harmony Books, 1990, revised edition), pp. 48-49.
 

shanty.G

New member
כאן נמחקה הודעה

משום שלא עמדה בתקנון הפורומים
 

shanty.G

New member
5. פינת התזונה: סלט חצילים יווני

החומרים: 2 חצילים 5 כפות שמן זית מיץ מלימון אחד 3 שיני שום כתושות 2 עגבניות 2 מלפפונים כבושים 1 פלפל ירוק 1 בצל ירוק 4 גבעולי פטרוזיליה מלח לפי הטעם אופן ההכנה: 1. קולים בגריל את החצילים כחצי שעה, מוציאים את תוכן החציל לקערה ומועכים במזלג (ניתן לחכות עד לצינון החציל). 2. מוסיפים את השמן, הלימון, המלח והשום ומערבבים. 3. חותכים את העגבניות, המלפפונים, הבצל והפלפל לקוביות קטנטנות, ומוסיפים לקערה. 4. קוצצים את הפטרוזיליה, מוסיפים לקערה ומערבבים. 5. מצננים ומגישים קר. מומלץ לבקר בפורום צמחונות וטבעונות
 

tipid

New member
תבורכי על המתכון !

ובהזדמנות זאת ברצוני לברך את כל חברי וחברות הפורום בברכת שבוע טוב ומבורך מלווה בבריאות אושר נחת הנאה שלום ובשורות טובות . תמר
 
מישהו ראה

מישהו ראה את הכתבה על הספרים (כתבה אחרונה) במגזין של אנונימוס??? רואים שם משהו מספר שיש שם ניסויים בבע"ח לילדים!!! נורא!
 

m_shy

New member
לא הבנתי לאיזו כתבה התכוונת...../images/Emo22.gif

ומאיזה גליון של אנונימוס (איזה מספר)? שי משולם
 

11223343

New member
מאבק פיטום האווזים

כתבה בוואלה על מאבק פיטום האווזין+סרטון של אנונימוס Znet
 
למעלה