כתבו תגובות על

  • פותח הנושא Gezer
  • פורסם בתאריך

aaa123

Member
המסע 26...צו-ו7 יכול להיות מוסבר רק

על ידי bug בgenesis. כמו שזה נראה Genesis השיגה עמדת זכיה רק כדי להפסיד מאוחר יותר. במסע ה26 כבר שחור בעמדה לא טובה אבל אין סיבה שיפסיד כל כך מהר על ידי מט ב2. מט ב2 שמורכב משח במסע הראשון ומט במסע השני הוא דבר שמחשבים יכולים לפספס רק בגלל באג. המקרה היחידי של מט ב2 שתוכנות יכולות לפספס גם בלי באג הוא מקרה של כפאי. הרבה תוכניות בכללן Movei משתמשות באלגוריתם שנקרא Null Move אלגוריתם. הרעיון הוא שאם מסע לא מאיים כלום לא מנתחים אותו פרט למקרים מיוחדים כמו סיומי רגלים. זה יכול למנוע מתוכנית מחשב לפתור בעיה של מט ב2 כאשר העמדה איננה סיום ויש מט ב2 שנובע מכפאי אבל במשחקים זה כמעט לא רלבנטי. אפשר להתגבר על הבעיה על ידי ווידוא שאין כפאי על ידי חיפוש לעומק נמוך יותר אבל החלטתי שבשלב זה לא מדובר בנושא מספיק חשוב כי בעמדות פשוטות כמו סיומי רגלים התוכנית שלי לא משתמשת ברעיון זה ,ובעמדות מסובכות יותר מקרים של כפאי הם נדירים.
 

erezsh

New member
אני מסכים

ללא ספק זוהי בעיה בתוכנה. מניסיון זו לא פעם ראשונה שהיא עושה דברים כאלה (יש לי עוד משחק שמור עם טעות דומה). אגב, מה זה כפאי?
 

aaa123

Member
כפאי זה מצב ששחקן לא מאיים כלום אבל

היריב מפסיד בגלל שהוא חייב לשחק מסע. מדובר במצב שאיננו מצב בו יש איום על המלך וששחקן יכול למנוע הפסד אם הוא יחליט לוותר על התור ליריב אבל זה לא חוקי לוותר על התור ליריב. הרבה משתמשים במילה צונגצוונג אבל העדפתי להשתמש במילה עברית. מצבים כאלה קורים לפעמים בסיומי רגלים אבל כמעט לעולם הם לא קורים כאשר יש הרבה כלים על הלוח. עם זאת בבעיות מסוימות של מט ב2 שחוברו על ידי אנשים יש רעיון של כפאי כאשר למרות שיש לא מעט כלים על הלוח המסע הזוכה לא מאיים כלום. במקרים כאלו הרבה תוכנות (כולל חלק מהתוכנות הטובות ביותר) לא יצליחו לפתור את הבעיה כי הן מניחות שמסע הוא לא טוב אם היריב יכול לסתור אותו באמצעות הימנעות ממסע(התוכנות מנתחות את האפשרות שהיריב ימנע ממסע לעומק יותר נמוך כי בדרך כלל מסעים טובים מאיימים משהו פשוט בין עם זה זכיה מהירה בחומר ובין עם מדובר רק ביתרון עמדתי).
 
למעלה