כתות דו גיליות בחינוך המיוחד- למה?

חגית35

New member
כתות דו גיליות בחינוך המיוחד- למה?

מה הרציונל מאחרי הכתות הדו גיליות בחינוך המיוחד? בני לומד בכתה שהיא ב-ג דו גילית בח"מ בביה"ס שבו הוא לומד המבנה הוא דו גילי כפי שלמדתי ולא ידעתי קודם לכן. למשל יש כתה שהיא א-ב דו גילי מה הרציונאל? האם זה בשל חסכון במשאבים- מורים וכיתות וכו'.. או שיש הגיון לימודי חינוכי כלשהוא ? נראה לי שתמיד יהיה מי שירויח מזה ומי שלא מבחינת כיסוי החומר הנלמד.
 

Diana M

New member
כתה דו גילית

שלום חגית, אכן בחינוך המיוחד ניתן ליצור כתות דו גיליות ואפילו תלת גיליות. כתה ניתן להפעיל באמצעות תקן. לכל סוג חריגות קיים תקן שונה. כתה תקנית של תלמידים אוטיסטים מונה שישה תלמידים. לעומת זאת כתה מקדמת בין 9-14 . לא ניתן להפעיל כתה בתת תקן. גם לא נכון ליצור כתות של 3-4 תלמידים, גם אם לא היתה בעיה תקציבית. כך שלא אחת בכתות חנ"מ ניתן לראות שני שנתונים. זה לא אמור להפריע. ישנם לא מעט בתי ספר רגילים הדוגלים בשבירת "כתות" ויצירת חללי למידה על פי ענין ומסוגלות. זה קורה למשל בבתי ספר דמוקרטיים. בחנ"מ, כל תלמיד אמור ללמוד על פי תוכנית לימודים אישית ועל כך חובה להקפיד ומומלץ מאוד שהורים יוודאו שכך הדבר. גמר חתימה טובה דיאנה
 

חגית35

New member
אבל יש הוראה פרונטלית בכתה

וכולנו קיבלנו רשימת ספרים אחידה??? מוזר לי... הבנתי שיש הוראה פרונטלית של נושא באופן כתתי אבל כל אחד מתקדם בקצב שלו כיצד אני אמורה לדעת זאת? את מי לשאול ואיך?
 
דווקא הגיוני :)

ההוראה היא פרונטלית כאשר מקנים נושא מסוים בצורה אחידה, בלימוד נושאים כמו חגים, תנ"ך ועוד. כמו כן נושאים מסוימים בחשבון ובעברית כמו המרה, פריטה.. אך התרגול (במיוחד בעברית ובחשבון) נעשה בקבוצות לפי קצב התרגול של הילדים, כאשר המעבר בין תחומי המספרים ורמות קטעי הקריאה מועברים בהתאמה לילדים. זו הדרך היעילה להייעלות מכיוון ויש וילדים בכיתה ג' שנמצאים ברמה של כיתה ב' וכך הלאה.. אני חושבת שהדרך הטובה ביותר בשבילך על מנת לדעת יותר פרטים היא לפנות ישירות למחנכת :) בהצלחה!
 
למעלה