כתיבה בגיל 5
בן האוטוטו 5 בטרום חובה ויודע לכתוב כבר כמה חודשים. מלמדים אותם בגן, בלי שום לחץ, יש ילדים שלא מתעניינים בכלל והוא אוהב כל כך.
יודע לכתוב מילים, ואם לא בטוח, שואל: "מה בא אחרי ה-כ' במילה רכבת?", אנחנו עונים, והוא ממשיך לבד.
לפעמים יוצא לו בכתב ראי, לרוב לא. האותיות מן הסתם לא תמיד נכונות, בגדלים שונים ומבולגנות.
עכשיו הקטן מבקש ממני שאלמד אותו לכתוב בכתב, דפוס לא מספיק לו... ניסיתי להתחמק, אני מעדיפה שיצייר חופשי וישתולל, אבל הוא לא מרפה.
לימדתי אותו א' וב'. הוא כותב בכיוונים לא נכונים (נניח קודם את המקל של ה-א' ואז את החלק השני, את ב' מתחיל הפוך ממה שאנחנו כותבים, מלמטה). אני מתלבטת אם לתקן. מצד אחד ממש לא חשוב ללמוד את זה בשלב הזה, מצד שני אם הוא רוצה, אז שילמד נכון, לא? ניסיתי לתקן והוא לא רוצה, אומר "אבל אפשר לכתוב גם בכיוון הזה, זה יוצא אותו דבר".
מה דעתכן?
בן האוטוטו 5 בטרום חובה ויודע לכתוב כבר כמה חודשים. מלמדים אותם בגן, בלי שום לחץ, יש ילדים שלא מתעניינים בכלל והוא אוהב כל כך.
יודע לכתוב מילים, ואם לא בטוח, שואל: "מה בא אחרי ה-כ' במילה רכבת?", אנחנו עונים, והוא ממשיך לבד.
לפעמים יוצא לו בכתב ראי, לרוב לא. האותיות מן הסתם לא תמיד נכונות, בגדלים שונים ומבולגנות.
עכשיו הקטן מבקש ממני שאלמד אותו לכתוב בכתב, דפוס לא מספיק לו... ניסיתי להתחמק, אני מעדיפה שיצייר חופשי וישתולל, אבל הוא לא מרפה.
לימדתי אותו א' וב'. הוא כותב בכיוונים לא נכונים (נניח קודם את המקל של ה-א' ואז את החלק השני, את ב' מתחיל הפוך ממה שאנחנו כותבים, מלמטה). אני מתלבטת אם לתקן. מצד אחד ממש לא חשוב ללמוד את זה בשלב הזה, מצד שני אם הוא רוצה, אז שילמד נכון, לא? ניסיתי לתקן והוא לא רוצה, אומר "אבל אפשר לכתוב גם בכיוון הזה, זה יוצא אותו דבר".
מה דעתכן?