כתיבה לתאטרון

כתיבה לתאטרון

שלום לכולם! אני ועבד על מחזה מקורי (בשלבים די מוגמרים) ואני מחפש כותבים לעוד קטע או שניים. אם יש פה מישהו שהעניין קוסם לו, או שסתם מתעניין לשמוע, שיגיב לי או ישלח מסר. תודה, פרובו
 

bobby6killer

New member
שאלה

לא שאני מעוניין אבל יש לי שאלה:מהם ההבדלים הבולטים בכתבת תסריט לתאטרון מאשר לקולנוע? (ואם אפשר בבקשה
לא לענות דברים כמו"אין אפקטים" "הכל על במה" או דברים כאלו)
 

Deosette

New member
חוצמזה שהפורמט שונה

המחזה מבוסס רובו על דיאלוגים ורק בתחילתו יש תיאור מיזאנסצנה. הקולנוע השאיל את המושג הזה רק שהמיזנסצה משתנה, יש ריבוי סצנות ויש אפשרות לעבור ממקום ממקום. בתיאטרון, לפחות הקלאסי, יש אחדות זמן (מתרחש תוך 24 שעות למעט "מותו של סוכן") אחדות מקום (מתרחש במקום אחד) ואחדות עלילה, כלומר אין ריבוי עלילות כמו בקולנוע אלא מתמקדים בדבר אחד. יש אינסופר הבדלים. התיאטרון סטטי, הקולנוע לא. בקיצור, בכתיבת תסריט יש יותר דגש על תיאור ניואנסים, יותר תיאור פעולה ורקע, תיאור מיזנסנה שכל הזמן משתנה בעוד שהמחזה רובו מבוסס על דיאלוג והבמאי נותן את הפרשנות שלו.
 
לטעמי

בתאטרון נשמרת יותר אמת, יש יותר תוכן ופחות עיטורים מסביב. התאטרון מכריח אותך להתמודד עם הדברים כמו שהם אי אפשר לברוח ללוקיישנים (שזה דבר מופלא, אבל לא בסיסו של העניין). בתאטרון השחקן די לבדו, אין צוות שיחפה עליו וכשהתוצר מגיע לבמה, זה "שוט" יחיד וחד פעמי, אי אפשר לנסות שוב. אני מעדיף תאטרון ממספר סיבות, לא קריטי שאתאר אותן כאן.
 
בתיאטרון לא כותבים תסריט...

כותבים מחזה... שזה בערך אותו דבר... רק, כמו שאמרת לא להגיד- בלי האפקטים...
 
למעלה