חוצמזה שהפורמט שונה
המחזה מבוסס רובו על דיאלוגים ורק בתחילתו יש תיאור מיזאנסצנה. הקולנוע השאיל את המושג הזה רק שהמיזנסצה משתנה, יש ריבוי סצנות ויש אפשרות לעבור ממקום ממקום. בתיאטרון, לפחות הקלאסי, יש אחדות זמן (מתרחש תוך 24 שעות למעט "מותו של סוכן") אחדות מקום (מתרחש במקום אחד) ואחדות עלילה, כלומר אין ריבוי עלילות כמו בקולנוע אלא מתמקדים בדבר אחד. יש אינסופר הבדלים. התיאטרון סטטי, הקולנוע לא. בקיצור, בכתיבת תסריט יש יותר דגש על תיאור ניואנסים, יותר תיאור פעולה ורקע, תיאור מיזנסנה שכל הזמן משתנה בעוד שהמחזה רובו מבוסס על דיאלוג והבמאי נותן את הפרשנות שלו.