כתיבה
שלום לכולם, 1. אבחנתי ילד בן 9 עם תלונה על קשיים בכתיבה. הילד קורא היטב ומעצב נכון את כל באותיות, קיים קושי בארגון הכתב המתבטא בגודל אותיות ורווחים לא אחידים. כתיבתו מעט פזיזה (ללא קשיי קשב וריכוז). יציבתו מעט כפופה לעבר השולחן, לעיתים תומך בראשו עם היד. הוא אוחז כלי כתיבה באחיזה טריפודית דינמית, עם זאת מניח את המרפק במרחק יחסית גדול מהגוף כך שהאמה כמעט מקבילה לגוף, נוצר מעט כיפוף בש.כ.י. מנח זה יוצר מאמץ והתעייפות בכתיבה ממושכת. בבדיקת יכולת התארגנותו במרחב נראה קושי בהפרדת תנועות ובנשיאת משקל, ללא קושי במוטוריקה עדינה. שאלתי: ניסיתי להעלות למודעותו כיצד עליו לתקן את האחיז, כמו כן המלצתי על תרגילים לשיפור היציבה, אך אינני סבורה ששיפור ביציבה בהכרח יוביל לשיפור במנח האמה.האם ניתן לשפר את האחיזה שלו? אם כן, מהם הכלים? 2. היכן ניתן לקנות מאחזים מגוונים לעיפרון (מלבד אלו שנמכרים בקרביץ)? תודה רבה על עזרתכם טלי
שלום לכולם, 1. אבחנתי ילד בן 9 עם תלונה על קשיים בכתיבה. הילד קורא היטב ומעצב נכון את כל באותיות, קיים קושי בארגון הכתב המתבטא בגודל אותיות ורווחים לא אחידים. כתיבתו מעט פזיזה (ללא קשיי קשב וריכוז). יציבתו מעט כפופה לעבר השולחן, לעיתים תומך בראשו עם היד. הוא אוחז כלי כתיבה באחיזה טריפודית דינמית, עם זאת מניח את המרפק במרחק יחסית גדול מהגוף כך שהאמה כמעט מקבילה לגוף, נוצר מעט כיפוף בש.כ.י. מנח זה יוצר מאמץ והתעייפות בכתיבה ממושכת. בבדיקת יכולת התארגנותו במרחב נראה קושי בהפרדת תנועות ובנשיאת משקל, ללא קושי במוטוריקה עדינה. שאלתי: ניסיתי להעלות למודעותו כיצד עליו לתקן את האחיז, כמו כן המלצתי על תרגילים לשיפור היציבה, אך אינני סבורה ששיפור ביציבה בהכרח יוביל לשיפור במנח האמה.האם ניתן לשפר את האחיזה שלו? אם כן, מהם הכלים? 2. היכן ניתן לקנות מאחזים מגוונים לעיפרון (מלבד אלו שנמכרים בקרביץ)? תודה רבה על עזרתכם טלי