תגובה
כמובן שהרעיון אינו מאגר שיאפשר העתקת תוכניות באופן שרירותי. מתוך היכרות עם תוכניות עבודה מארה"ב ראיתי שיש להם אוסף של תוכניות שנמצאו יעילות במחקרים וניתנות למורים, כמובן תוך התאמה לילד הספציפי, וכך מורה עושה שימוש , תוך התאמה, בתוכניות מאוד מובנות שניבדקו. למשל, תוכנית שלבית שניבנתה על מנת לקדם הקשבה וריכוז בשיעורים לילדים עם ADHD. אני רואה בכך מקצועיות לשמה אם עושים שימוש בתוכניות שכבר נוסו ונבדקו (שוב- תוך שיקול דעת), לצד שימוש מושכל שכזה יש גם מקום לבניה רב מקצועית של תוכניות נוספות על ידי הצוות הבין מקצועי בכל בית ספר. מנסיוני האישי יש מקום לשמיעה של כל הצוות הבין מקצועי וגם להתייעצות ובניה משותפת של תוכניות קבועות שניבנות על ידי כמה מורות לחינוך מיוחד שלהם נסיון (קבועות במידה רבה אך שוב, יש מקום להתאמה) אני מכירה את האמירה שהמורה בחינוך המיוחד צריכה לבנות את החומרים בעצמה, אני רק חושבת שיש הרבה מקום לקבלה של חומרים מוכנים שניבדקו ונוסו כמובן לאחר שיקול דעת של המורה. מה דעתך?