יכולה לספר לך מנסיון של כיתות מחוננים בעיר אחרת
ומהכרת הנהלים.
כמה ילדים יש בכיתה? בד"כ מאשרים עד 30 ילדים לכל היותר בחטיבה ובתיכון. כמה יש בפועל תלוי כמה ילדים עמדו בסף הקבלה באותו מחזור ובחרו להצטרף לכיתה. בכיתה של הגדולה שלי היו בשלב מסויים רק 15 תלמידים, בסוף החטיבה הם היו 19 תלמידים, וכיום בתיכון הם 23. בכיתה של האמצעי שלי הם היו 26 ביסודי, ובמעבר לחטיבה ילד אחד עזב ו-4 חדשים הצטרפו, כך שהם כרגע 29 תלמידים.
כמה מגיעים מכתת המחוננים בהלל?
אצלנו רוב התלמידים בכיתת התיכון עוברים אוטומטית מהכיתה שהחלה ביסודי והמשיכה לחטיבה. יש מצטרפים חדשים בודדים בכל שנה (אם יש מקום פנוי). אבל בכל המקרים הילדים החדשים מתקבלים ממש יפה ומשתלבים בזמן ממש קצר.
האם הילדים מרוצים ונהנים? מעניין? האם יש הלחץ האקדמי ? האוירה בכתה היתה טובה או שיש אוירת תחרותיות?
יש לי 3 ילדים בכיתות מחוננים (תיכון - י, חטיבה - ז, ויסודי - ד), ושלושתם מאוד מרוצים ונהנים. מאוד מעניין ומאתגר להם, והם לא מרגישים לחץ מוגזם. הגדולה אפילו מצאה זמן להכניס לימודים באו"פ החל מכיתה ט ומצליחה גם שם יפה מאוד.
האווירה ב-3 הכיתות הספציפיות שאני מכירה היא מעולה, ויש המון חברויות ואין אינטריגות, אבל כמובן שזה תלוי מחזור וכיתה.
מה אחוז הנושרים בשנה הראשונה?
אצלנו בכיתה של הגדולה החל מכיתה ה היתה נשירה של תלמידה אחת שהצטרפה בכיתה ה ולא הצליחה להסתגל (נשרה לאחר חודשים ספורים), ונשירה של תלמיד אחד שהיה מתחילת הכיתה ונשר בסוף היסודי, כי לא עמד בדרישות האקדמיות של הכיתה. פרט לכך העזיבות היחידות היו עקב יציאה לשליחות בחו"ל או מעבר דירה, ואלה שיצאו לשליחות חזרו לכיתה לאחר שנה או כמה שנים.
בכיתות של הקטנים אני פחות מכירה כי שניהם הצטרפו רק השנה. יודעת שהיתה נשירה של אולי ילד אחד מכל כיתה, והכיתות מלאות עד לסף העליון שהנהלים מאפשרים להן.
האם מישהו זוכר במקרה כמה זמן עבר מזמן הבחינה ועד לקבלת התוצאות?
שלושת הילדים שלי עשו את הבחינות של מכון סאלד (לקראת יסודי) ולא את של מכון קרני (לקראת על יסודי). שלושתם קיבלו תשובה סופית (מועד ערעורים) רק לקראת סוף יוני. לא יודעת מה קורה בעת קבלה לתיכון.
מקווה שעזרתי למרות שלא התייחסתי ספציפית למוסד עליו שאלת...