לאבי שף שלום לך. אני מאד מתנצל על

לאבי שף שלום לך. אני מאד מתנצל על

ההודעה השגויה שלי על האתר האוסטרלי ומבקש את סליחתך. אני חושב שהטעות הגדולה שלי נבעה מזה שאני לא בקי מספיק בשפה האנגלית וראיתי באתר בטעות דברים לא נכונים שלא היו ולא נבראו. מאז ההודעה שלי השגויה אני נכנס לאתר הוסטרלי ושואב ממנו מידע ומנסה להכיר אותו מקרוב יותר ולומד אותו ומתכוון להמשיך להיכנס אליו. אולי בשבילך זה קל מאד אבל בשבילי זה קשה יותר. כעת אני גם אנסה ללמוד את שיטת הרישום של הצעדים אבל זה ייקח לי זמן ארוך בגלל השפה והשיטה השונה שאני רגיל לה בארץ. אני חושב שאנני מטומטם אבל אני מבין אותך שהיית כועס מאד.אנשים רבים שכועסים מאד בדרך כלל מתבטאים בצורה חריפה. שיהיה לך ערב נעים. עזרא.
 

shaffavi

New member
לעזרא כרמל, האתר האוסטרלי אני מניח

מקבל את התנצלותך בתודה ובחיוך. סך הכל הם נמצאים בתחום בשביל הכיף, מתוך אהבת ריקודי העם, והרצון לתעד ולתרום ידע לכולם. וכולם חברים ברצון. אני בהחלט מעריך את התנצלותך. מדגיש שרואה אותה כהתנצלות כלפי האתר האוסטרלי ולא כלפי. אין לך מה להתנצל כלפי, אני לא חלק מהם ולא פגעת בי אישית. וגם אני מתנצל על ההתבטאות הלא מוצלחת שלי. לא ידעתי איך להתמודד עם גודש הדברים. אם היתה רק טענה מסוימת אחת הייתי מגיב אחרת. אז סליחה. לגבי צעדי הריקודים שמופיעים שם - זה בהחלט אתגר רציני. הבן אדם שיצר את זה (ג´ק סטיל) הוא דוקטור לתקשורת מחשבים וזה די מסובך. אני לא משתמש בזה. מה שכן, יש שם קישור לסירטוני וידיאו אינטרנטיים של ריקודים מהשנתיים האחרונות בעיקר (כ-70 ריקודים כרגע). הקישור הזה הפסיק לעבוד לפני כ-10 ימים כתוצאה מבעיות עם חברת אפל (מימון). אבל, בפורום הוותיק לריקודי עם ישראלים ביאהו נוצרה התארגנות לפיתרון הבעיה וכרגע נראה שתוך כ-10 ימים אפשר יהיה לראות שוב. אני למדתי מספר ריקודים שלא לימדו אצלנו בחוג, מתוך צפיה בסירטונים אלו, ויש לציין שלמדתי הכי מהר וקל כאשר כיביתי את המוסיקה (כלומר - ניתן לפתור את בעיית זכויות היוצרים המוסיקליות על ידי אי הכללת המוסיקה). כל טוב, אבי
 
סתם שאלה לאבי.

איך מסתדר לך האתר עם קליפי הוידאו ביחד עם טעתה של הדס ערבה כלפי כאשר סיפרתי את סיפור הפלאפל. ציטוט: "ב. עיניך נשואות לקידום מכירות ואילו מדברי חברך משתמעת דאגה כנה לעתידם ולפרנסתם של עשרות ואולי של מאות מדריכים שגישתך אליהם הופכת אותם לסתם מרקידים. תמהה אני על שלא קלטת את נימת הדברים של חברך. ג. מדברי חברך משתמעת גם דאגה כנה לצד המקצועי של הוראת הריקוד. לא כל מי שילמד צעדי ריקוד ידע לרקוד ולכך זקוקים ליד המכוונת של המדריך". סוף ציטוט. האם העובדה שסרטוני הוידאו ניתנים לצפייה חינם הופכת אותם ל"לא מזיקים לפרנסת המדריכים" או שיש מה להגיב להודעתה זו של הדס? סליחה שהודעתי מופנית אליך, את דעתך אני מחשיב מאד. גם דעתם של אחרים בהחלט מעניינת אותי.
 

shaffavi

New member
אין חדש תחת השמש

אני לחלוטין לא מצדד בעמדתה, כך שממלא זה לא מסתדר וזהו. ובכל אופן, כי שאלת: לפני כחודש פרצה שביתה מקיפה בכל נמלי החוף המערבי (ארה"ב). הנזקים נאמדו בכ-2 מיליארד דולר לכל יום שביתה. לאחר 10 ימים בוש הפעיל חוק מיוחד שכפה על העובדים לחזור לעבודה ל-90 ימי בוררות. ולמה אני מספר לך את כל זה. כי סיבת השביתה היא כוונת ההנהלות להכניס מיחשוב מתקדם לשימוש בעבודות הפריקה\טעינה. וועדי העובדים כמובן חוששים שפרנסתם של עובדים רבים תיפגע. האם וועדי העובדים צודקים? אכן סביר להניח שפרנסת חלק מהם תיפגע. אלא מה, אותו מנוף פריקה שבסן פרנסיסקו מפעילים ידנית 4 עובדים מיומנים ומוכשרים (ועלות שכרם בהתאם), בסינגפור מפעיל עובד אחד בודד, שיושב במשרד ממוזג מול מסך מחשב, בשליטה ממוחשבת מרחוק. אז עוד כמה זמן אפשר להמשיך כך? כולנו חיים באותו עולם תחרותי. מי שלא ישתמש בטכנולוגיה - בסופו של דבר יעלם. אז נכון שפה מדובר במרקידים עצמאיים ובמשהו ייחודי, אבל בסך הכל המדריך ההוא מסיפורך מנסה לעשות אותו דבר בדיוק. כלומר למנוע מציבור שלם שימוש מועיל ביותר וחיוני בקידמה הטכנולוגית, כדי להגן על עצמו מפני איום, מציאותי או מדומה, על הפרנסה. הוא לא צודק וזה לא ילך. זה אף פעם לא הלך. לגבי הצד המקצועי של הוראת הריקוד שהדס ערבה חוששת לגורלו - בת של בן דוד שלי, כבת 17, רוקדת באלט. ראיתי אותה רוקדת. תשמע - אנחנו בריקודי עם, לאחר החודשיים הראשונים, לומדים סדרות צעדים נקודה. לא שאנחנו בהכרח נהנים פחות ולא הייתי מתחלף עם אותה רקדנית הבאלט, אבל העובדה שאני יכול להסתכל בוידיאו באינטרנט ותוך 10 דקות (ללא מוסיקה) לומד את הריקוד "חבקי אותי" אומרת הכל. יש הבדל ניכר בין ´רקדנים´ ו-´רוקדים´. אנחנו - רוקדים, לא רקדנים. במספר חודשים ראשונים המדריך בריקודי עם יכול אולי לתרום גם בדרך הריקוד, אחר כך - זה רק צעדים, ואת הצעדים אנו יכולים ללמוד בקלות רבה ביותר מוידיאו באינטרנט. סירטוני הוידיאו האינטרנטיים אולי יורידו מעט את מעמד המדריך וגם יגרמו לכך שאנשים יוכלו לקחת ´חופש´ שבוע שבועיים בלי להסתכן בהפסד לימוד ריקודי זוגות רבים (ילמדו בקלות מהאינטרנט) אבל לא יגרמו לאף מרקיד טוב לסגור חוג. בסך הכל אפשר יהיה להקדיש יותר זמן להרקדה עצמה ולהנות יותר (אני לא ממש נהנה מזמן הלימוד - הפסקה ברצף התנועה). והמדריך - הוא יצטרך להשקיע יותר בלהתחבב על החברה ולסחוף אותם בהרקדה ולא יוכל להתחבא תחת מסכת המורה בעל הסמכות. יתרונות סירטוני הווידיאו האינטרנטיים: 1 - התיעוד המקיף ביותר לכל מפעל ריקודי העם. 2 - לימוד קל ומהיר של ריקודים חדשים רבים. 3 - היזכרות בצעדי ריקודים ישנים בשניות. 4 - סינון טיבעי ומיידי של ריקודים ירודים. כולנו רואים. חיסכון בזמן רב. 5 - גילוי ריקודים טובים. אם לאורן שמואל יש ריקוד טוב - נראה אותו כולנו. 6 - הרבה יותר אחידות בהרקדות ברחבי העולם. כולם יוכלו לראות מי רוקד מה ועד כמה פופולרי ריקוד זה או אחר (לפי בסיס נתונים שיצורף לסירטונים). 7 - חשיפה לקהל גולשים רב ועצום שאינו רוקד ואינו מכיר כלל את הנושא, ומשיכת חלק מהם, כתוצאה מהצפיה בריקודים באינטרנט - לחוגים. (להזכירך - גם חלק זעיר מסך כל גולשי האינטרנט זה פי כמה וכמה מסך כל הרוקדים כיום). 8 - דרך חיבור הריקוד עצמו תושפע גם היא: שיר נבחר יוצע ל-´מיכרז´ באתר אינטרנט, עם פורום מיוחד לשיר זה בלבד. אנשים יעלו הצעות שונות לריקוד כסירטוני וידיאו לפורום. כולם יראו את כל ההצעות ויתחילו להציע שילובים בניהם. אחרי כחודש של עבודה משותפת בפורום האינטרנטי, יצא ריקוד חדש - תוצר של כל המשתתפים בפורום! יענקלה לוי אמר שעד שהוא כבר שומע מנגינה נחמדה - היא כבר נילקחה על ידי מישהו. כולם חוטפים לא כי יש להם צעדים אלא כי אם לא הם אז מישהו אחר יחטוף להם. וכך ´נשרפים´ שירים יפים. בצורה זו אף אחד לא חוטף וכל אחד יכול בנחת לחשוב ולהציע. טוב, הגיע הזמן ללכת (זה לא קשור לויכוחים האחרונים, אמרתי על כך לירון כבר לפני שבוע). אז תודה לכולם. אני עוזב כרגע את הפורום לתקופה מסוימת. אחזור שוב בעתיד. היה נעים להכיר את כולכם. והויכוחים - כל עוד הם רעיוניים, אז נהדר. מזה למדתי המון. יש להמשיך ולדון לדעתי בנושאים כמו יוצר\מחבר כי כל הזמן עולות מחשבות חדשות ורעיונות חדשים וההבנה מתפתחת. אל תסגרו נושאים כי כבר דנו בהם פעם. כל פעם יש כאן אנשים חדשים והם תורמים מהתובנה שלהם לכולם. גם ובמיוחד בנושאים בהם כבר דנו לכאורה. מה שממאיס את הדיונים האלו הם ההתקפות האישיות בהם נוקטים אלו שלא מצליחים למצוא נימוק רעיוני. ירון, למדתי ממך הרבה, ולמדתי להעריך את העקשנות שלך. הפורום נראה היום הרבה יותר טוב ובעתיד, מובטחני, יהיה עוד טוב יותר, והרבה מזה בזכותך. אתה לא יחיד בדיעותיך כפי שניסו להציגך כאן. אבל גם אם היית - האם זו איזו שהיא ראיה שאתה טועה? מה פתאום. בסופו של דבר זוכרים היטב את היחידים, את גלילאו, את סוקרטס, ואחרים. ומי זוכר כלל את מי מההמונים שאמרו שהם טועים? (טוב לא שאני משווה, אבל תודה שנחמד לעמוד ליד גלילאו...) כל טוב לכולם, אבי בלי תוספות
 
כרגיל אני אוהב לקרוא את שאתה כותב

גם בגלל הדעות אך בעיקר בשל הניסוח הבהיר והממצא ו...גם שאינך הולך בתלם(לא משה) אלא בוחר את דרכך ודעותיך ביושר וכנות. כמובן שאינני לוקח לעצמי אנלוגיה לשמות הגדולים שהזכרת, ממש לא. רציתי להוסף בעניין "לקיחת הפרנסה מהמדריכים": נכון שמדריכים אוהבים ללמד ריקודים חדשים בעיקר (שאף אחד עוד לא מכיר) וגם כאלה מוכרים שנשכחו וכו´... זה מובן והגיוני כיוון שיש כאן מקום למדריך להביא את אישיותו, להיות במרכז, להוכיח ידע, לספר בדיחות, להכניס אווירה טובה. הכל נכון אבל... בסופו של דבר אנו רוקדיםכדי לרקוד ולא כדי ללמוד ולכן תפקידו של המדריך הינו ליצור ערב מהנה ותרבותי - מפגש חברתי וכל הכרוך בכך, וכל זאת באמצעות הריקודים. המדריך צריך לשמוח ולהודות לכל מי שמסייע לרוקדים שלו לדעת את הריקודים, להיות חופשיים במעגל וחפשיים מלחץ "שמא יחסירו משהו אם נעדרו מהחוג". באחת הפעמים בו יצאו נגד הפצת הריקודים בוידאו מאותן הסיבות של הפלאפל שאלתי האם מותר לי להכשיר צוות של מדריכים מטעמי ולשלוח אותם אחד, אחד לתת שיעורים פרטיים לכל דורש? שאלה זו ממחישה, לדעתי, את האבסורד שבגישה המנסה להטיל מגבלות אדמיניסטרטיביות במדינה חופשית ודמוקרטית. במשטרים טוטליטריים זה כמובן אפשרי (ראו המגבלות על האינטרנט בסין ובחלק מארצות האיסלם).
 
אהי שף - מאמרך מענין

תגובה לאבי שף , בענין החידושים הטכנולוגיים והשימוש בהם איזה מדריך לא מעונין שרוקדיו יעשו שיעורי בית , ויבואו מוכנים להרקדה. מי צריך את הוידיאו כדי להתפרנס ? בראש וראשונה המדריכים. וכי הם לא צריכים להכין את שיעוריהם ? יש התפוצצות ידע בריקודי עם. צריך לזכור כל כך הרבה ריקודים - המוח האנושי מוגבל. צריך להודות לאל , על ההמצאות הטכנולוגיות החדשות, שעוזרות לנו לדעת ולזכור את החומר. אנחנו לא עגורני נמל, שמתנגדים לחידושים, בגלל דאגות פרנסה , וחשש לפיטורין. אנחנו לומדים משהו חדש ומסובך, שחייבים לשננו שוב ושוב. כי עלינו להשתלב בקבוצת אנשים , כדי לבצע את הנילמד , ביחד ונכון. חשוב על כן, לתת לנו כלים מתאימים לשינון ולזיכרון. אוי למדריך שחושב על פרנסתו , וישתוקק לפתח תלות - רק בו ובידיעותיו. אם הוא רוצה להוסיף לו רוקדים , או למשל יותר גברים, שידעו ריקודי זוגות - עליו לדאוג , שלכל אחד תהיה בבית אפשרות , לשנן את החומר, ולבוא אליו לחוג מוכן , עם ביצוע משופר. הסיפוק מן החוג וההרקדה יהיה יותר גדול , אם תהיה למשתתפים הרגשת הישג מידי, ולא תיסכול מתמשך. שמעתי על מרקידים, שניסו לחנך את המאחרים, והתחילו ללמד מיד בהתחלה , ריקודים חדשים, כדי ללמד לקח את המאחרים. מה הם השיגו ? קבוצה הטרוגנית - בלתי יעילה, עם תיסכול פנימי, אשר גרם בסופו של דבר לפירוק החוג. כל ידע שרוכשים הרבה רוקדים במהירות , מוסיף אנשים להרקדות. מי שלומד בכל השבוע אצל מדריכים שונים, ומשפר את ביצועיו, מעשיר את ההרקדות ההמוניות , בים, במרתונים , בחגיגות , ובכל ההרקדות. ההמונים שבאים אל המדריכים הדי ג´ייס ( D.G.) הם הוכנו בעבודת הכשרה קשה, שהמרקיד לא מרגיש בקיומה. לסיכום, כל החידושים הטכנולוגיים, כולל שימוש בוידיאו-מחשב, נותנים בידי המדריכים עוד כלי, כדי להפיץ את הריקודים בקרב משתתפים פוטנציאליים רבים , ועל ידי כך , להוסיף עוד רוקדים ופרנסה.
 

עוז 2002

New member
פורום לריקודי עם ביאהו?

אבי, מה זה "הפורום הוותיק לריקודי עם ישראלים ביאהו"? יש פורום לריקודי עם ביאהו? אפשר לקבל קישור? תודה,
 
למעלה