לאוהבי רכבי השטח וכמובן האופניים.

RONBIKE

New member
לאוהבי רכבי השטח וכמובן האופניים.

שיסלחו לי מנהלי פורום זה,על שירבוב ההודעה הזו אבל הייתי חייב לאחר שיחה ארוכה שהיתה בנושא זה לפניי ימים מספר וריתקה הרבה חברה מהפורום. הטוארג רכב השטח החדש של פולקסוואגן החלו ליישם את טכנולוגיית הבולם על לחץ אויר כמו באופניים. עלות הרכב החדש כ-400000 שקל חדשים לגירסה הבסיסית. זה כייף לחשוב שתעשיית האופניים יכולה להוביל טכנולוגיות חדישות של בלימה שאפילו חברות ענק כמו פולקסוואגן מיישמות אותן ברכבי השטח עם טכנולוגיית העל שלהן.
 

jeblesh

New member
בולם אביר ומקורותב לא באופנים

בולם אביר קיים כבר הרבה זמן הרבה ליפנה שניחנסו בולמים לאופנים :) רק דוגמה כתנה בסוף שנות ה70 חברה כתנה (באותם זמנים) שניקרת סרפנת הציגה את הבולמים הפרוגרסיבים החדשים שלה למכוניות על שלט כביש דלק סקייל שמינית (נפח מנוע 3.5 סמ"ק) מבוססים לחץ אביר בימכום קפיץ בשביל לכסוך מישקל כמובן ...
 

RONBIKE

New member
כן מסכים שבולמי אויר בשימוש משנים

בולמים קיימים במשאיות ועוד.. אך לא בשטח . תאר לעצמך רכב בחצי מיליון שקל והנהג מתכופף מתחת לאוטו עם משאבה לנפח את הבולמים שלו. מכוניות כמו מרצדס וב.מ.וו שהכניסו רכבי שטח מפוארים עם ריפוד עור ולקוסס לרכבי שטח שכחו שאנשי שטח נוסעים בבוץ ובאבק .
 
צר לי לשלול מ- VW את זכות הראשוניות

אבל ב- 87 היתה לי הזכות להיות הבעלים המאושרים של מיני מיינור מודל 73 (קלאבמן) שבולמי הזעזועים שלה היו כריות אוויר......
 

RONBIKE

New member
האם ניתן היה לנפח את הבולמים הללו.

האם הם היו בולמים פרוגרסיביים או בולמים ללא שינוי. הבולמים שמדובר ב-VW הם בולמים חכמים .
 

jeblesh

New member
בעע כול בולם אביר הוא פרוגרסיבי

ועגב צריך פורום אופנים\מחאניקה בשביל חלק מימנו שלא נעשה לכולם פה חור גדול בראש למעשה כול בולם הוא פרוגרסיבי אבל בולמיי אביר לרוב יותר פרוגרסיבים מי קפיצים (האומנם ?) הבום החי גדול שהיה לתחנולוגיה הזות היה בשנות ה70-סוף שנות ה80 השילוב של פרוגרסיביות חכמה ביחד אים שילוב גאומתריה מעוד משחו את המהנדסים של הפורמולה אחת והGT למינייהם מרוציי כביש ביכלל כולל מכוניות על שלט שהוא ""ספורת"" מיתקדם פחות או יותר במקביל לאחים הגדולים כול העשק הזה נינתש עקב סגסוגות מתוחקמות של קפיצים פרוגרסיבים קלים מעוד שבסופו של דבר נתנו תוצעות תובות והכי חשוב נישלתות ותעמינו או לא גם קלות יותר גם בשתח היו כמה ניסיונות בראלי אבל מה לעשות הקפיץ שאף את כולם בנשימה אחת מה איהיה על הבולם אביר בעתיד לא יודעה אבל היו אין סוף ניסיונות להישתמש בהם בסופו של דבר כולם חזרו לקפיצים אומנם מתוחקמים יותר אבל קפיצים ולא בולם פנאומתי יש לבולם פנאומתי יתרונות מסוימים על קפיץ פשוט אבל היום יש סגסוגות ומיבנים מתוחקמים שנותנים שליטה בכול מהלך ומהלך של הבולם ולא ראיתי קפיצים שקאילה על אופנים אני מניח שזה גם מה שיקרה בסופו של דבר באופנים וגם אים המרצדס החדשה אבל רק הזמן יגיד את שלו זמן פלוס כולמינה פיתרונות שעדיין לא חשבו אלייהם :)
 
אין כאן שום פרסום ../images/Emo73.gif

אלא דיון על בולמי אויר והשימוש שלהם בכלי הרכב השונים. אגב, בהמשך למיקי, לנו היתה האחות היותר גדולה של המינור, המטרו, וגם היא היתה עם בולמי אויר שמדי פעם היו קצת דולפים, בצורה לא סימטרית, והאוטו היה נוטה על הצד עד שהיינו מגיעים למוסך.
 
למעלה