לאחרון הפילוסופים ול Charles Darwin
אין יש מאין מכלום , לכן זה אומר שהיש הזה היה תמיד . שתמיד היה משהו . לכן נתת לו את השם "יש – תמיד" . האל – הוא יש תמיד לדעתך ? לפי התיאוריה הזו , או שהוא היש שעשה את כל היש האחרים ? "ויום יבוא ותבינו שכל היש סביבנו הוא בגדר אין..הבורא הוא היחיד שעושה יש מאין ." כל היש סביבינו הוא בגדר אין , מדוע ? אם אתה מכניס את האל לתיאוריה , אתה רואה בו את היש שיצר את היש מאין . אתה צריך לגשר בין הטענה שאין יש מאין לטענה שהאל יצר יש מאין . אחרת יש חור מאד גדול כאן בצירוף של האל לתיאוריה הזו . שהיא נכונה לדעתי . ."כי אם היה גם חלל (ריק,אין,כלום) וגם מצב שנקרא "יש תמיד" אז זה כאילו שה"יש תמיד" היה נמצא באותו חלל מאז ומעולם." נכון , ומדוע שהיש תמיד יהיה בתוך החלל (הריק) ולא הריק הוא הוא החלק מהיש תמיד ? אם באותו "חלל" ( שזה גם מושג מופשט שלא נתת לו הסבר ) , היה גם יש-תמיד וגם את החלל-ריק ( האין ) אז החלל-ריק הוא בגדר "יש" שהוא פשוט חלל-ריק . מדוע לא כל הדברים נוצרו בגלל הריק שהיה קיים ב"יש-תמיד" ? כבר נאמר שהריק היא אם כל הדברים . "כאשר מבינים איך נוצר היקום מבינים שהבורא עשה מצב שנקרא בריאה:העלמות אל תוך גודלו שלו עצמו שזה אין סוף חלל.כלום.זה מנוגד לבורא לחלוטין.היש תמיד מול האין סוף." תמיד הוא אין סוף לכן האין סוף לא מנוגד לחלוטין לבורא אלא הוא חלק מהיש-תמיד . כי בתמיד יש אין-סוף. זהו אולי ה"הסתר" שהאל בחר להיות בו . זה לא שהאין-סוף מנוכר אליו או לא תחת קיומו . זה גם יכול להסביר את היווצרות היש מאין . רק שהאין הזה לא יכול להקרא כבר אין , הוא מצב חדש של קיום של היש תמיד והאין סוף ( "אין תמיד" יותר נכון לומר בהקשר הזה כי אין סוף יכול לבלבל קצת ) הריק-אין-סוף יכול להקרא אולי ככזה שעומד מול היש תמיד . מה שיוצר מצב של קיום בו זמני של יש-תמיד וריק-אין-סוף באותו מרחב נצחי שייקרא אלוהים שהוא יש-ואין-בלתי-אפשרי-אבל-קיים . שניהם אין סופיים אבל בתוך היש קיימים "איזורים" של ריק , ובריק יש "איזורים" של יש ? אם אכן זה כך זה יוצר מצב שה"יש" כולל גם את ה"אין" בתוכו , כי קיים ביש המושג "בתוכו" . האין לעומת זאת , לא יכול לכלול משהו , כי הוא כבר הופך "לא" אין . לכן אני מעריך ש"צירוף" של יש ואין יחד יוצרים משהו שהוא בבחינת יש . ה"יש" יכיל את האין . האמת שאי אפשר לכנות את המצב הזה כ"יש" אלא שוב לכאורה כ - יש-ואין-בלתי-אפשרי-אבל-קיים . למה אתה טוען – "כאשר מבינים איך נוצר היקום מבינים שהבורא עשה מצב שנקרא בריאה:העלמות אל תוך גודלו שלו עצמו שזה אין סוף חלל.כלום.זה מנוגד לבורא לחלוטין.היש תמיד מול האין סוף." למה זו בריאה ? זה נראה יותר כהסתר , אם הבנתי את כוונתך נכון . אלא אם כן התכוונת הסתר . לגבי Charles Darwin "מתוך אינסוף היקומים שיכולים היו להיות, רק אחד יכול היה להיות ריק לחלוטין. כל שאר מיליארדי מיליארדי בחזקת מיליאדי מיליארדי היקומים האפשריים היו חייבים להכיל משהו. מסקנה - הסיכוי שהיקום יהיה ריק הוא בקירוב טוב אפס. אז אני לא ממש מופתע שהוא אכן לא ריק. שים לב שאלוהים לא נכנס למשוואה." זה נכון מאד אלולא אלהים היה מכיל בתוכו גם ריק . חוץ מזה לדעתי כדאי לאדם ללמוד לחיות בדרך אלהים בדרכו שלו ללא קשר לקיום אלהים . זו אחת המטרות. שמח שנתקלתי במקום הזה אהוד
אין יש מאין מכלום , לכן זה אומר שהיש הזה היה תמיד . שתמיד היה משהו . לכן נתת לו את השם "יש – תמיד" . האל – הוא יש תמיד לדעתך ? לפי התיאוריה הזו , או שהוא היש שעשה את כל היש האחרים ? "ויום יבוא ותבינו שכל היש סביבנו הוא בגדר אין..הבורא הוא היחיד שעושה יש מאין ." כל היש סביבינו הוא בגדר אין , מדוע ? אם אתה מכניס את האל לתיאוריה , אתה רואה בו את היש שיצר את היש מאין . אתה צריך לגשר בין הטענה שאין יש מאין לטענה שהאל יצר יש מאין . אחרת יש חור מאד גדול כאן בצירוף של האל לתיאוריה הזו . שהיא נכונה לדעתי . ."כי אם היה גם חלל (ריק,אין,כלום) וגם מצב שנקרא "יש תמיד" אז זה כאילו שה"יש תמיד" היה נמצא באותו חלל מאז ומעולם." נכון , ומדוע שהיש תמיד יהיה בתוך החלל (הריק) ולא הריק הוא הוא החלק מהיש תמיד ? אם באותו "חלל" ( שזה גם מושג מופשט שלא נתת לו הסבר ) , היה גם יש-תמיד וגם את החלל-ריק ( האין ) אז החלל-ריק הוא בגדר "יש" שהוא פשוט חלל-ריק . מדוע לא כל הדברים נוצרו בגלל הריק שהיה קיים ב"יש-תמיד" ? כבר נאמר שהריק היא אם כל הדברים . "כאשר מבינים איך נוצר היקום מבינים שהבורא עשה מצב שנקרא בריאה:העלמות אל תוך גודלו שלו עצמו שזה אין סוף חלל.כלום.זה מנוגד לבורא לחלוטין.היש תמיד מול האין סוף." תמיד הוא אין סוף לכן האין סוף לא מנוגד לחלוטין לבורא אלא הוא חלק מהיש-תמיד . כי בתמיד יש אין-סוף. זהו אולי ה"הסתר" שהאל בחר להיות בו . זה לא שהאין-סוף מנוכר אליו או לא תחת קיומו . זה גם יכול להסביר את היווצרות היש מאין . רק שהאין הזה לא יכול להקרא כבר אין , הוא מצב חדש של קיום של היש תמיד והאין סוף ( "אין תמיד" יותר נכון לומר בהקשר הזה כי אין סוף יכול לבלבל קצת ) הריק-אין-סוף יכול להקרא אולי ככזה שעומד מול היש תמיד . מה שיוצר מצב של קיום בו זמני של יש-תמיד וריק-אין-סוף באותו מרחב נצחי שייקרא אלוהים שהוא יש-ואין-בלתי-אפשרי-אבל-קיים . שניהם אין סופיים אבל בתוך היש קיימים "איזורים" של ריק , ובריק יש "איזורים" של יש ? אם אכן זה כך זה יוצר מצב שה"יש" כולל גם את ה"אין" בתוכו , כי קיים ביש המושג "בתוכו" . האין לעומת זאת , לא יכול לכלול משהו , כי הוא כבר הופך "לא" אין . לכן אני מעריך ש"צירוף" של יש ואין יחד יוצרים משהו שהוא בבחינת יש . ה"יש" יכיל את האין . האמת שאי אפשר לכנות את המצב הזה כ"יש" אלא שוב לכאורה כ - יש-ואין-בלתי-אפשרי-אבל-קיים . למה אתה טוען – "כאשר מבינים איך נוצר היקום מבינים שהבורא עשה מצב שנקרא בריאה:העלמות אל תוך גודלו שלו עצמו שזה אין סוף חלל.כלום.זה מנוגד לבורא לחלוטין.היש תמיד מול האין סוף." למה זו בריאה ? זה נראה יותר כהסתר , אם הבנתי את כוונתך נכון . אלא אם כן התכוונת הסתר . לגבי Charles Darwin "מתוך אינסוף היקומים שיכולים היו להיות, רק אחד יכול היה להיות ריק לחלוטין. כל שאר מיליארדי מיליארדי בחזקת מיליאדי מיליארדי היקומים האפשריים היו חייבים להכיל משהו. מסקנה - הסיכוי שהיקום יהיה ריק הוא בקירוב טוב אפס. אז אני לא ממש מופתע שהוא אכן לא ריק. שים לב שאלוהים לא נכנס למשוואה." זה נכון מאד אלולא אלהים היה מכיל בתוכו גם ריק . חוץ מזה לדעתי כדאי לאדם ללמוד לחיות בדרך אלהים בדרכו שלו ללא קשר לקיום אלהים . זו אחת המטרות. שמח שנתקלתי במקום הזה אהוד