לאחרונה אני שם לב לפרקטיקה של שמאלנים כאן לצטט דברי תורה או דברי חז"ל

marabo

Well-known member
כאשר המטרה בסופו של דבר לבזות את התורה והמצוות ולהרחיק את עם ישראל מהם.
זאת בדיוק ההגדרה ההלכתית של "מומר להכעיס"
ולפי ההלכה מומר להכעיס הוציא עצמו מכלל ישראל, אין מצרפין אותו למניין, לא מכניסים אותו לבית הכנסת ואין עושים איתו כל עסק וזאת עד שיעשה תשובה.
זה סך הכל מאוד הגיוני, שכן לא הגיוני שמי שמלגלג על התורה והמצוות יכנס לבית הכנסת לתפילה.
יש שמלמדים עליהם זכות ואומרים שהם "תינוקות שנישבו" שכן למדו הם בחינוך השמאלני שונא הדת ושם או שלא למדו כלל תורה או שלימדו אותם לשנוא ולזלזל בתורה.
לדעתי יש כאלה ויש כאלה גם כאן בפורום.
הבעיה היא שכאן בפורום אלו שבגדר "תינוקות שנישבו" מוסתים ומאוד מושפעים מאלו כאן שהם "מומרים להכעיס"
 

1ספי11

Well-known member
כאשר המטרה בסופו של דבר לבזות את התורה והמצוות ולהרחיק את עם ישראל מהם.
זאת בדיוק ההגדרה ההלכתית של "מומר להכעיס"
ולפי ההלכה מומר להכעיס הוציא עצמו מכלל ישראל, אין מצרפין אותו למניין, לא מכניסים אותו לבית הכנסת ואין עושים איתו כל עסק וזאת עד שיעשה תשובה.
זה סך הכל מאוד הגיוני, שכן לא הגיוני שמי שמלגלג על התורה והמצוות יכנס לבית הכנסת לתפילה.
יש שמלמדים עליהם זכות ואומרים שהם "תינוקות שנישבו" שכן למדו הם בחינוך השמאלני שונא הדת ושם או שלא למדו כלל תורה או שלימדו אותם לשנוא ולזלזל בתורה.
לדעתי יש כאלה ויש כאלה גם כאן בפורום.
הבעיה היא שכאן בפורום אלו שבגדר "תינוקות שנישבו" מוסתים ומאוד מושפעים מאלו כאן שהם "מומרים להכעיס"
היהדות לא שלכם והמטרה היא לא לבזות את התורה אלא להעמיד במקום את החלאות שמעוותות את התורה.
 

1ספי11

Well-known member
היהדות לא של אף אחד. היא דת שכל יהודי יכול לשמור ויכול לא.
היהדות זו התורה והמצוות
תפיסה מטופשת של היהדות.
יהדות היא קודם כל להיות בן אדם . את השנוא עליך אל תעשה לחברך.
התיחסות לגרים ולחלשים בחברה.
מה לך וליהדות.
 

marabo

Well-known member
תפיסה מטופשת של היהדות.
יהדות היא קודם כל להיות בן אדם . את השנוא עליך אל תעשה לחברך.
התיחסות לגרים ולחלשים בחברה.
מה לך וליהדות.
ומי מוגדר "חברך"?
הרי לא נאמר מה ששנוא עליך אל תעשה לשונאך.
בקיצור,לך תלמד תורה, יש לך הרבה מה ללמוד
 

Harrington

Well-known member
מנהל
תפיסה מטופשת של היהדות.
יהדות היא קודם כל להיות בן אדם . את השנוא עליך אל תעשה לחברך.
מי קבע מה היהדות היא "קודם כל"? אולי היהדות היא קודם כל להישמע ולקיים את מצוותיה? אז אמנם זה לגמרי אכן כולל "להיות בן אדם". אבל זה לא אומר שהמצווה הזאת בעלת מעמד גבוה ומחייב מחברותיה. זאת קביעה שלך שאתה מתיימר להיות מוסמך לקבוע ולא קביעה שלמדת מתורת ישראל (תקן אותי בכיף אם אני טועה).
 

The Real Big Joe

Well-known member
כאשר המטרה בסופו של דבר לבזות את התורה והמצוות ולהרחיק את עם ישראל מהם.
זאת בדיוק ההגדרה ההלכתית של "מומר להכעיס"
ולפי ההלכה מומר להכעיס הוציא עצמו מכלל ישראל, אין מצרפין אותו למניין, לא מכניסים אותו לבית הכנסת ואין עושים איתו כל עסק וזאת עד שיעשה תשובה.
זה סך הכל מאוד הגיוני, שכן לא הגיוני שמי שמלגלג על התורה והמצוות יכנס לבית הכנסת לתפילה.
יש שמלמדים עליהם זכות ואומרים שהם "תינוקות שנישבו" שכן למדו הם בחינוך השמאלני שונא הדת ושם או שלא למדו כלל תורה או שלימדו אותם לשנוא ולזלזל בתורה.
לדעתי יש כאלה ויש כאלה גם כאן בפורום.
הבעיה היא שכאן בפורום אלו שבגדר "תינוקות שנישבו" מוסתים ומאוד מושפעים מאלו כאן שהם "מומרים להכעיס"
מתקבל הרושם ששמעת שיעור על "מומר להכעיס", ומאז אתה אוכל לנו את הראש עם המושג הילדותי הזה. אתה לא משכנע איש.
 

marabo

Well-known member
מתקבל הרושם ששמעת שיעור על "מומר להכעיס", ומאז אתה אוכל לנו את הראש עם המושג הילדותי הזה. אתה לא משכנע איש.
המושג הוא מושג הלכתי ידוע ולא אני המצאתי אותו.
ברור לי שאין לי מה לשכנע מומרים להכעיס שכן אילו לא היו כאלה היו משתכנעים.
הסיבה שאני חוזר עליו שוב ושוב כי שוב ושוב עולה הסוגיה האם השמאלנים הם יהודים.
 

The Real Big Joe

Well-known member
המושג הוא מושג הלכתי ידוע ולא אני המצאתי אותו.
ואני גכ םן לא ייחסתי אותו לך. קטונת. אמרתי ששמעת שיעור...


ברור לי שאין לי מה לשכנע מומרים להכעיס שכן אילו לא היו כאלה היו משתכנעים.
ואתה לא מסוגל להתגבר על היצר וממשיך... :D


הסיבה שאני חוזר עליו שוב ושוב כי שוב ושוב עולה הסוגיה האם השמאלנים הם יהודים.
כי אתה מתנהג ככלב שחוזר אל קיאו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

לאחרונה אני שם לב לפרקטיקה של שמאלנים כאן לצטט דברי תורה או דברי חז"ל​

אני לא יודע אם המטרה היא דווקא זו שאתה מציין (אם כי לגמרי יכול להיות כמובן). לעניות דעתי זה נובע יותר מתוך בורות. תראה, מצד אחד זה מצביע על החיבור בין עם ישראל, לענייננו על אותם חלקים שלא בדיוק מצהירים על עצמם כגדולי המאמינים ושומרי המסורת, לתור(ו)ת ישראל. יפה ללמוד זאת כל פעם מחדש. מצד שני, השימוש שעושים אותם אנשים במקורות, בחלק גדול מהזמן לקוי ומלמד דווקא על בורות תהומית במטריה עליהם הם מתיימרים לנסות לדבר.

כך למשל נשמע 'חילונים' רבים (כפי שהם מגדירים את עצמם) מצטטים איזה רבע פסוק ומבקשים ללמוד ממנו משהו גורף שמחייב את הכלל. בדרך כלל זה נועד להצביע על כך שדווקא חובש כיפה, שוגה (לטעמם) בהתנהלותו ופועל שלא על דעת תורה.

אלא מאי, אותם חברים יודעים אמנם נהדר לצטט את אותו רבע פסוק, אך מעולם לא השקיעו את הדקותיים הנוספות הנדרשות כדי להבין את אותו (רבע) פסוק מעבר לפשט הדברים. כידוע, על כל פסוק יש פירושים, כל דבר נאמר בהקשר מסוים, כל דבר רלוונטי למקרים מסוימים ופחות למקרים אחרים. על כל זה, על כל העושר הזה אפשר לומר, מדלגים אותם מצטטים. הם מסתפקים בזריקת האמירה, בזריקת אותו רבע פסוק, כמוצאי שלל רב ומבקשים לבנות עליו תילי תילים של תיאוריה שכל קשר בינה למשמעות הפסוק המצוטט במקור, קיים במוחם הקודח (והלא משכיל לעניין זה) בלבד.

סביר להניח שלמצער בחלק גדול מהמקרים, אילו הדוברים/מצטטים הללו היו מתעמקים ומבינים מה בדיוק הם אומרים מעבר למילים הפשוטות שהם מוציאים מהפה, שכלל לא היו משתמשים באותו ציטוט אלא נמנעים מכך בדווקנות. אבל בשביל לדעת לעשות את זה, אין מנוס מלהשקיע את שתי הדקות הנוספות (בהכללה) הנדרשות כדי להבין את משמעות הדברים והקשרם. כמה חבל שהם נמנעים מכך, על אף שבהחלט עדיין מגיע להם שאפו על תחושת החיבור שיש להם, שמבעבעת עמק בתוכם גם אם לעולם לא יודו בכך, בינם לתורת ישראל ו/או לדברי חז"ל.
 
למעלה