לאחרונה הגעתי למסקנה

טל33

New member
לאחרונה הגעתי למסקנה

שאנשי ה MLM הם פשוט נשמות טובות שרוצים לעזור למובטלים.אני מובטל כבר כמה חודשים עם עבודות פרילנס פה ושם ורוב ההצעות שאני רואה פה ובעיתונים קשורות ל MLM או שרש בעיברית , וכולם מציעים לי להרוויח המון ללא מאמץ תחת הדרכתם הצמודה כמובן. לא נותר לי אלא להניח שהם פשוט אנשים טובים שרוצים מאוד לעזור לי , הרי לא יכול להיות שזה בגלל שיטת השיווק שלהם שדורשת עוד ועוד אנשים חדשים. כשהייתי צעיר וטיפש יותר ניסיתי את זה (אז קראו לזה בשמות אחרים).השקעתי זמן וכסף ולא יצא מזה כלום אולי בשל חוסר כישרון המכירה שלי ואולי לא. אבל למדתי 2 דברים - 1) אין דבר כזה כסף קל ומהר חוץ מבהימורים. 2) לא להתקרב למישהו שאפילו לא מפרסם מספר טלפון אלא רק EMAIL או מספר סלולרי
 

tsveeka

New member
אי הצלחה שלך אינה אומרת שזה לא עובד

טל אני מה זה מסכים איתך 100%. אין כסף קל, מי שמציג MLM ככה הוא לא ממש בתוך זה. אומר עוד יותר שמי שמאמין שיש כסף קל הוא ממש פתי, אפילו בלוטו זה לא כסף קל כי אנשים ממלאים את הטור והסיכוי שלהם לזכות שואף 1 ל............ ב- MLM צריך לעשות דברים, להיפגש עם אנשים להכיר אותם טוב טוב ואז אם האדם מתאים אז יפה, לבנות עסק מאפס. זה שאדם נכנס לשר"ש ולא הצליח מה זה אומר? יש אנשים שלא מצליחים בתחום המקצוע שלהם: נדל"ן, עו"ד, שחקן וכו´,זה פוסל את העיסוק? זה לא קל אבל במונחים מסוימים זה יותר טוב מעבודה של שכיר. כמובן שיש מינוסים ופלוסים בכל דבר. צריך משמעת עצמית, צריך התמדה. אם לא הצלחת זה לא אומר שהשיטה לא עובדת.
 

tsveeka

New member
אכן אני מפיץ בחברת שר"ש

ריטה שר"ש (שיווק רב שיכבתי) או MLM זו שיטה כלכלית. לשיטה הזאת יש הרבה חברות בארץ ובעולם. טל אולי נכוותה או שהסבירו לה לא טוב אז היא משליכה על כל חברות שיווק הרב שיכבתי. לא יודע מה הבעייה של טל, אם למדינה אין פתרון להציע ולשר"ש כן יש. הפיתרון הוא לא מעשה קסם אלא הצורך בעשייה בלי תירוצים עלובים (לא עובד, דודה שלי מכרה ולא הצליחה, פרמידות וכו´). יש כאן פורום נחמד שמעלה שאלות על ביטוח לאומי וכו´ אבל השאלה היא מתי אנשים יהיו קצת אקטיבים או ביצועיסטים? מתי אנשים יתנו לעצמם צ´אנס לא להיות מובטלים? או אולי המצב נוח לאנשים? (אני חריף בכוונה בכדי לנער כמה אנשים שהם שלילים לגבי שר"ש).
 

ritarita

New member
אין לי בעיה עם חריפות...

אתה יכול להיות כנה.. ולומר אם יש הוצאה כספית ראשונית..קטנה ככל שתהיה..? ומהי?
 

tsveeka

New member
שאלה מצוינת

ריטה מדובר כאן בעסק ככל עסק אחר אבל, בעסק אחר ההשקעה הכספית היא עצומה. בשר"ש אין סיכון, כי יש מוצר איכותי שכולנו נשתמש בסוף. המוצר מביא הכנסה כספית. ההשקעה הכספית תלויה במה שאת רוצה להשיג, ז"א אם את רוצה כסף והרבה ומהר אז יהיה סכום X. אם אין לך את הסכום אז תמיד אפשר להגיע למינימום. אם את בראש עיסקי אז התשלום הוא 250$. אם את לא אז זה 15$ (אבל אל תצפי להרוויח הרבה בזה). הראי לי עסק אחר שיש השקעה כספית כזאת.
 

טל33

New member
קודם כל טל זה הוא ולא היא

דבר שני אני לא מחפש פיתרון מהמדינה ולא מחפש תירוצים. למה אתה מתכוון באקטיביים ? בללכת ולעבוד במכירות גם אם הם לא טובים בזה? האם מישהו שלמד שנים ורכש מקצוע ומנסה למצוא בזה עבודה הוא לא "אקטיבי" ? איך תתיחס למישהו (מקרים שידועים לי) שיש לו מקצוע והוא בגיל 34/5 פלוס ולא מוכנים להעסיק אותו בגלל גיל או בגלל שפוחדים שברגע שתהיה שוב עבודה במקצוע שלו הוא יעזוב ? תגיד שהוא פסיבי או אוהב להיות מובטל רק בגלל שדעתך לא מקובלת עליו ? השיטה שלך לא מתאימה להרבה אנשים ואין שום סיבה להתייחז אליהם כאל כאלה שלא רוצים לעבוד. פחות או יותר כמו שאני אגיד שאתה עוסק בשר"ש בגלל שאתה לא מוכן להתאמץ וללמוד כמה שנים ולהוציא דוקטורט בביולוגיה ולעבוד בביוטכנולוגיה. נכון שאתם מרוויחים מכל אחד שאתם מצרפים אליכם אבל הדעה השלילית עליכם היא קודם כל בגללכם - שר"ש היא לא הפיתרון לכל דבר ודחיפת תשובה כמו - זו הדרך להרוויח הרבה אם רק תהיו אקטיביים ולא תתעצלו - לכל מי שמנסה לעבוד במקצוע אחר רק תרחיק אנשים. שיווק אגרסיבי הוא טוב עד שלב מסויים.ברגע שזו שיטת השיווק היחידה שלך (ולא משנה מה אתה מוכר באותו זמן) זה רק יגרום לדחייה .
 

tsveeka

New member
מה שאמרתי - תירוצים

כשהמצב קשה אז אדם יעשה את השיקול שלו, לעשות או שלא לעשות. אכן בשוק הרגיל אחרי גיל 35 אתה לא קיים. מה שאני מציע זה לא עיסוק של מכירות אלא שיווק. אני מציע לך משהו שאתה עושה בלווא הכי. אדם שאומר לי שהוא לא טוב במכירות אז אני אומר לו/ה: מצוין! אתה רוצה שינוי? להרוויח כסף? מה אתה מוכן לעשות בשביל זה? צריך לצאת מהאיזור הנוחות ולהיות אקטיבי? אכן שר"ש לא מתאים לכל אדם, צחוק הגורל זה שאתה וכל אחד אחר עושה את זה ללא תמורה, אתה עושה שיווק ולא מרוויח על כך. מה דעתך לשווק משהו שאתה מאמין בו ושאני אלמד אותך איך להיות טוב בזה? כבוד הביולוגיה במקומו מונח אבל להשיג דוקטוראט בזה צריך להתאמץ, אותו דבר בשר"ש. כמו שאמרתי: יש שעושים ויש אנשים שמתרצים תירוצים. יכול להיות שזה לא בשבילך, אבל לפי מה שאמרת לי עד עכשיו לא הציגו לך את העניין כראוי אז מה זה שווה כל הדיבורים האלה?
 

טל33

New member
שטויות

אני משווק את עצמי ומרוויח מזה.אתה סותר את עצמך באותו משפט - "אכן שר"ש לא מתאים לכל אדם, צחוק הגורל זה שאתה וכל אחד אחר עושה את זה ללא תמורה, אתה עושה שיווק ולא מרוויח על כך." אם ה לא מתאים לי ואני עדיין עושה את זה אבל בחינם אז ברגע שאני ארוויח מזה כסף זה פתאום כן יתאים לאופי שלי ? לא יעזרו כל נסיונות ה"הסברים" שלך - יש אנשים שלא יהיו לעולם טובים במכירות או שיווק כמו שיש אנשים שלעולם לא יהיו טובים בספורט או מתמטיקה או כל דבר אחר שתבחר. אם הם יעבדו קשה הם אולי יהיו ממוצעים אבל לא מעבר לזה. למה אתם תמיד טוענים שמי שלא מסכים איתכם הוא פסיבי ?מישהו שמעוניין לעבוד במקצוע שהוא עבד קשה כדי לרכוש אותו וכרגע אין בו עבודה אבל לא מעוניין במה שאתה מוכר הוא לא פסיבי. מה שאני טוען שה ששר"ש לא מתאים לכולם (כנראה לרוב) ושיטת השיווק האגרסיבית שלכם רק ממאיסה את זה על האנשים.שר"ש זה לא פיתרון קסמים שיפתור לכולם את כל הבעיות. כשאני מגיע לאיש מכירות שמנסה לדחוף לי בכח משהו גם אם אני באתי לברר עליו כמו שאתם עושים (ואתה כנראה לא תסכים עם זה) אני עוזב את המקום. תסתכל כמה פעמים אתה קורה כאן לאנשים פסיביים,שמקטרים ולא מוכנים לעשות כלום עם עצמם ותבין למה מתנגדים.
 

ritarita

New member
זוה צורת השיווק שלהם...

והיא אכן מעצבנת.. ודומה מאוד לטלמרקטיג..ולא משנה כמה יגידו..זה כך! שיווק=מכירות. נקודה.
 

tsveeka

New member
ריטה וטל, מה מפחיד אותכם?

טלמרקטינג זה משהו אחר בכלל. אתם אנשי שיווק/מכירות על כך בהמשך. אתם יכולים להתעצבן כמה שאתם רוצים, שורה תחתונה אתם לא חייבים להיכנס לזה. מה מפחיד אותכם? שתישמעו את העניין ואז תתחרטו שלא עשיתם את זה שנים קודם? מה שאני אומר כל הזמן לשניכם ולאחרים כי כאשר לומדים בצורה מקצועית יכולים לעשות הרבה דברים. נכון ששיווק ומכירות מתקבלים באסוציציה שלילית, זה מה יש. אם אתם מרוצים ממשהו - סרט טוב, מסעדה, אופטומיטריסט, מכונית וכו´, אתם תמליצו לחבר´ה? אני סבור שרבים עושים זאת אם לא כולם. ברגע שהמלצתם, נהפכתם לאנשי שיווק/מכירות בחינם. כשאתם באים לראיון עבודה אתם "מוכרים" את עצמיכם ואת הידע שלכם לבוס. עכשיו אתם מבינים למה אתם אנשי מכירות/שיווק? אז בגלל זה אני אומר שזה תירוצים. בשר"ש אתם מוכרים את עצמיכם בעיקר, אז חבר´ה, תתעוררו לפני שיהיה מאוחר.
 

tsveeka

New member
אתה איש שיווק ידידי

אתה לא שם לב אבל אתה משווק הכל לכולם ללא תמורה אבל כשזה בא לכסף.... כסף- מילה גסה. אתה באמת לא חייב להיכנס לשר"ש, אני לא אצליח בחיים לשכנע אדם שלא רוצה גם אם אני אראה לו שהוא יכול. שר"ש זה פשוט. אני לא אומר שזה קל לעשייה. הרעיון פשוט. אתה מטבעך משווק הכל, אז אם אתה עובר "סידרת לימוד", אז אתה יכול להרוויח מזה. אכן יש שיטות שיווק אגרסיביות אם לא ראית אצל אמנון לוי, מכירת נופש בכל מיני מקומות בארץ או בעולם. האישה שם מסבירה ללקוח במהירות שיא מה יש להם להציע - זו מצגת אגרסיבית. מישהו אמר ששר"ש זה קסם שאתה מבין אותו מחר ומחרתיים אתה עשיר ? תיכנס לפרופוציות, ידידי. אם אתה חושב ששר"ש זה להיות איש מכירות ואתה לא מוכן להקשיב באמת מה זה שר"ש או MLM אז אני לא יכול לרצות במקומך. עכשיו אתה מבין למה אנשים לא נותנים לעצמם את הצ´אנס? למה נוח לומר ששר"ש זה לא עובד? כי הם מפחדים!!!!!
 

טל33

New member
קרא לזה שיווק או מכירות - איך שבא

לך.בסופו של דבר אתה מנסה לגרום למישהו לקנות משהו. נראה יותר שמי שמפחד זה אתה. נראה יום אחד מישהו מאנשי שר"ש אומר פה בגלוי מה הם באמת עושים ולא מסתתר מאחורי "פגישות אישיות","שיחות פרטיות" וסודות מקצועיים. אתה לא נותן שום סיבה לפנות אליך - להיפך.בתור מי שמנסה לשווק משהו אתה עושה עבודה גרועה - לא תמשוך לקוחות בכך שתקרא להפ עצלנים,חסרי יוזמה,פחדנים וכו,.אתה רק מרחיק אותם. אתם כל הזמן טוענים שמרוויחים הרבה כסף אצלכם, אבל לא מביאים שום הוכחה לכך. אין לי שום בעיה למשוך אנשים למקצוע שלי בטענה ששם מרוויחים הרבה,בבית הספר שבו אני מעביר קורסים יש גם תלמידים שחושבים כך וזה נכון - מי שמעולה במה שהוא עושה ועובד הרבה ירוויח.מי שפחות כישרוני לא ירוויח. כך שעד שלא תראו לי כמה אתם באמת מרוויחים ותדברו פעם אחת ולתמיד בגלוי מה אתם עושים שם (יש המון חברות שר"ש ותאמין לי שאף אחת לא המציאה משהו חדש),ותמשיכו לנסות למשוך אותי ע"י כך שתקראו לי עצלן ופחדן,אני לא אאמין לאף מילה שלכם.
 

tsveeka

New member
אני מתנצל

טל אני רוצה להתנצל. אני מצטער אם פגעתי בך ולא הייתה לי הכוונה לעשות זאת. אני דיברתי על הגישה. אם אתה אחד שמעביר קורסים או מורה אז אתה לא מובטל כלל וכלל אז אינני מבין למה נעלבת. אני דיברתי על הגישה שזה כ"כ נוח לבקר שיטה שעובדת כאשר לא יעזור צריך להיות בפנים בכדי להבין מה זה שר"ש. אין כאן שום סוד אבל בכדי להסביר לאדם בצורה יעילה ומקצועית אז אני ניפגש איתו ומסביר לו, זה כמו ראיון עבודה רק שלא צריך ידע קודם בזה. שר"ש קיימת כבר 60 שנה בעולם, ציפית למשהו חדש? הנה עוד דבר שהוא לא חדש, המצב הכלכלי - ביטחוני לא יילך ויהיה יותר טוב, שחיקת השכר קוראת לאנשים למצוא השלמת הכנסה. אני לא אומר לך שתרוויח הרבה כסף, אם כי זה אפשרי, מה דעתך שנרוויח עוד 1000$ לחודש או יותר (תלוי כמה אתה רוצה בנוסף)? אני מציע מוצר שעל ידו תשיג יותר כסף, לא רוצה שתקבל רושם של הוצאה מיותרת אלא הכנסה. בפגישה עם אנשים אני מסביר להם למה המוצר שהם קונים גורם להם להרוויח. הוכחות? אם אני מרוויח 2000$ לחודש האם זה אומר שאין סיכוי לעוד כמה אלפים? האם זה אומר שאתה תגיע לאותו סכום? אולי תגיע ליותר? אולי לפחות? מה זה רלבנטי כמה אני מרוויח, אם אתה מוצלח יותר, תרוויח יותר. שר"ש זו השיטה הכלכלית היחידה שבה אתה יכול להרוויח בזכות מה שאתה עושה. תעשה תרוויח, לא תעשה אל תצפה לכסף.
 

טל33

New member
מה נתן לך את הרושם שנעלבתי ?

נראה לי שזו הגדרה של עבודה - " זו השיטה הכלכלית היחידה שבה אתה יכול להרוויח בזכות מה שאתה עושה. תעשה תרוויח, לא תעשה אל תצפה לכסף" שר"ש או לא. לא אמרתי שזה בכלל רלבנטי כמה אתה מרוויח. מה שכולכם (עובדי שר"ש) טוענים זה שמרוויחים המון אבל אף אחד לא מראה כמה בתירוץ של - אם אתה מוכשר ועובד קשה תרוויח אפילו יותר ממני. בכל מקום עבודה נורמלי אני יודע מראש כמה אני ארוויח בלי קשר לאם זה הרבה או מעט.אתם רק מדברים על רווחים וזורקים מספרים באוויר. במקום רגיל אני יודע שאני אקבל את מה שסוכם ואצלכם אין לי שום מושג כמה ואתם אפילו לא מוכנים לגבות את ההבטחות. לא זכור לי כרגע מי זה היה אבל הוא פירסם בפורום הזה כמה הודעות וביקשו ממנו דבר פשוט - אם אתה מרוויח כל כך הרבה תראה לנו צילום של צ´ק אחד שקיבלת ונאמין.מיותר לציין שהוא לא הראה כלום. זו אחת הסיבות שאני טוען שאתם לא מצטיירים כאנשים אמינים - אתם מספרים ניסים ונפלאות אבל ללא שום הוכחה מינימלית. הנה דוגמא קטנה מדבריך - "הוכחות? אם אני מרוויח 2000$ לחודש האם זה אומר שאין סיכוי לעוד כמה אלפים? האם זה אומר שאתה תגיע לאותו סכום? אולי תגיע ליותר? אולי לפחות? מה זה רלבנטי כמה אני מרוויח, אם אתה מוצלח יותר, תרוויח יותר. " אתה טוען שאתה עובד שם ושזו הדרך להרוויח הרבה אבל לא מוכן אפילו להראות כמה אתה מרוויח. תבוא ותגיד לי - הרווחתי 1000$ בחצי שעה ליום - זה הרבה. הרווחתי 1000$ ב-5 חודשים האחרונים - זה מעט. אבל כמו במשוואות מתימטיות - תן פיתרון ותוכיח למה הוא נכון. אתה אומר - אדם אקטיבי+רוצה להצליח+שר"ש=הרבה כסף - תוכיח תבוא ואז נראה לך לא מקובל - תראו ואז נבוא. תחשוב על קניית מערכת סטריאו - המוכר אומר לך שהיא מעולה -קח אותה הביתה ותקשיב,תראה כמה היא טובה. ואז אתה לוקח אותה ואו שהיא טובה או שלא. אני מעדיף לשמוע את הצליל שלה לפני שאני משלם. מוזר - אבל כזה אני.אני אוהב לדעת על מה אני משלם לפני שקניתי ולדעת לאן אני הולך לפני שיצאתי לדרך.
 

tsveeka

New member
השכר תלוי במעשייך כעצמאי

טל אני מקבל רושם שנעלבת כי אמרת למה אני קורא לך עצלן וכו´, זה לא היה אישית כלפיך אלא כללית. אם אתה כבר עובד, מבסוט ואתה לא רוצה יותר כסף אין לי מה להציע לך. אני בא להציע כסף נוסף למי שרוצה עוד, בין אם הוא מובטל ובין אם לא. אני לא יודע מי טוען שהוא מרוויח המון בפורום הזה, אלא הפוטנציאל קיים לסכומי כסף רבים בגלל השיטה. אני לא בא להראות לך צ´ק של הרבה כסף אלא מסביר לך כמה דברים בכדי להיכנס לפרופוציות. אם אני אראה לך צ´ק, אני סבור שיהיה תירוץ חדש, אולי לא ממך אבל מניסיון כשהבאתי הוכחות אז הסיבות למה לא להיכנס לשר"ש התחלפו (אני מכיר את כל הסיבות, כמעט). חוץ מזה, אינני רואה קשר לכמה אני מרוויח לעניין. אנחנו בוויכוח אן דיון של השיטה - "עובדת או לא?" אתה אומר שבמקום עבודה רגיל "אתה תקבל שכר בין אם תעבוד קשה או לא", שורה תחתונה זו עבודה של שכיר אשר מקבל הוראות מבוס שיחליט כמה תעבוד, כמה תרוויח, כמה חופש יהיה לך, או ביי ביי פוטרת. אולי יש יתרון בשכיר שהוא "ראש קטן", אם אתה כזה אז מברוק, אתה לא מתאים לשר"ש. אתה מצפה ששר"ש יהיה פשוט, קל ותקבל כסף כשכיר? אתה אומר דבר והיפוכו, שר"ש זה יזמות - עצמאי. אתה אומר: "אקטיבי+רוצה להצליח+שר"ש=הרבה כסף" אני אומר שהגישה שלך לא נכונה. ניתן להרוויח הרבה כסף בשר"ש, זה הפוטנציאל אבל בין רצוי למצוי יש פער. צריך לעשות משהו בכדי להגיע לרצוי זה יזמות, צריך להוריד את ההתנגדויות ולזוז, לעשות משהו. אתה אומר: "אני אוהב לדעת על מה אני משלם לפני שקניתי ולדעת לאן אני הולך לפני שיצאתי לדרך", אין בעייה. כשהלכת ללמוד את מה שלמדת ידעת בערך, למה אתה הולך? האם ידעת בדיוק איך זה יהיה? אם מה שחשבת שיהיה אכן כך היה? שר"ש זה "מסע" שרק אם פועלים לפי הדרכים הנכונות והידועות מגיעים למטרה. לא הרבה מתאימים למסע הזה. טל, אינני יודע מה הבעייה אצלך בשר"ש וזה לא חשוב כרגע. כמו שלי לא מתאים להיות עו"ד, רופא או רואה חשבון. אני מרגיש מתאים לשר"ש, אולי אתה לא מתאים לזה, אינני יודע זאת בצורה נחרצת. הצעה בשבילך, אם אתה קצת ראש פתוח ונענה לאתגרים, פגוש אותי וננהל שיחה בארבע עיניים ונראה. רק בפגישה ניתן להבין אם אתה מתאים או לא. ואני אסביר לך את השיטה ולמה הפוטנציאל להרבה כסף קיים. הבחירה בידך. צביקה
 

טל33

New member
ושוב חזרנו לאותה נקודה

לא אמרתי שכשכיר אני אקבל כסף אם אעבוד או לא - אם לא אעבוד יפטרו אותי. אמרתי שם אני יודע למה אני נכנס וכמה ארוויח. וכן - כשהלכתי ללמוד ידעתי בדיוק מה אני הולך ללמוד,וביררתי לפני איך השוק מתנהל ואיך העבודה וב90% הכל התממש. ושוב חוזרים להתחמקות מהסברים - מה הבעיה לתת הסבר כללי פעם אחת ולתמיד אנשים ידעו על מה אתם מדברים ויחליטו אם כדאי להם "לבזבז" זמן בפגישה אישית ? אני אוכל להחליט מראש אם אני מתאים או לא. פוטנציאל לרווח גדול קיים כמעט בכל דבר - בין אם אתה עוסק בשר"ש או כל דבר אחר. ומאיפה הרעיון ששכיר הוא ראש קטן ? אתה יכול לומר על עו"ד שהוא שכיר במשרד שהוא ראש קטן ? או רופא מנתח שמקבל משכורת מבית החולים ? או שוטר או עובד סוציאלי וכו´ וכו´. מה שמשתמע כל הזמן זה שמי שלא מוכן לנסות שר"ש או חושב שזה לא מתאים לו הוא ראש קטן שלא מוכן לקחת יוזמה.
 

tsveeka

New member
וואללה צודק

טל אין לי טעם להסביר לך. אם אתה לא מוכן להיפגש אז תהייה לי בריא והרבה בהצלחה. שיהיה לך רק טוב.
 
למעלה