לאחר כמה שמיעות...

SpaceDog

New member
לאחר כמה שמיעות...

אני חייב לציין שאני מאוכזב. נכון, זה לא כמו להקשיב לאלבום עם הבוקלט והמילים, ועדיין- האלבום הזה הוא לא יותר מאסופת שירים שאינם קשורים אחד לשני, ואפשר לומר שזה בערך השאריות של ADP. נכון, יש כאן כמה קטעים טובים, אבל לא יותר מזה. אני אמתין כמה ימים, ונראה אם אשנה, ולו במעט, את דעתי. דברו איתי, אנשים.
 

avivs

New member
לא חושב שיש פה

שאריות של ADP, למרות שאת ADP מאוד אהבתי. כן, לא הכי קל להאזין לאלבום מהתחלה ועד הסוף, אבל הוא עדיין מהנה. הייתי מוציא בשמחה את POLICE ME הכל כך מזעזע. אבל עם שאר השירים אני בסדר. פשוט הייתי משנה את המיקום שלהם באלבום. FAST HORSE מגניב. THAT GUY הפתיע אותי לטובה. הברידג' בSTARLING מגוחך. NOT DYING TODAY מגניב לגמרי. שיר כיפי שיהיה נהדר בהופעות. הסוף של LADY IN BLUE הוא הסיומת הטובה ביותר שהייתה לה באלבום כבר שנים רבות. STRONG BLACK VINE היה יכול להיות יותר טוב, והוא כן היה עובד יותר טוב בADP לדעתי. אבל בהופעה הוא יהיה מעולה. יש הרבה נקודות טובות באלבום הזה, אבל הוא בהחלט לא הכי טוב שלה. אני חושב שאלה שאהבו את ADP יחבבו את AATS בערך באותו המידה. אלה שלא אהבו בכלל את ADP (ולא חסר כאלה) יהיו יותר מרוצים מהאלבום הזה. רוב התגובות שקראתי מדברות על זה שמדובר בצעד משמעותי לכיוון חיובי יותר משני האלבומים האחרונים. בכל מקרה, נראה לי שיהיה קונצנזוס - האלבום הזה פי מאה יותר טוב מהביקיפר.
 
הקשבתי גם כמה פעמים

זה פשוט לא טורי. נחמד והכל, שום שיר לא מרגש. במקרה הטוב קליט, במקרה הרע מעורר גיחוך (ויש הרבה רגעים די מגוחכים).
 
Twinkle

אני מתייחסת אל טורי כאל הרבה יותר ממוסיקאית. ממש לא מפריע לי אם מוסיקאי טוב מוציא אלבום גרוע, כי אין לי ציפיות אישיות ממנו. אני אומרת - סבבה, יש כל כך הרבה אמנים חדשים עם מוסיקה מדהימה עכשיו - אז אני לא אשמע את האלבום הזה. אבל איכשהו, זה לא עובד עם טורי. טורי השפיעה עליי באופן אישי, כדמות (בין אם זו דמות ציבורית או אמיתית, זה לא משנה) שהייתה כמעט קיימת פיסית בחיים שלי. לאורך כל הקריירה שלה היא השתנתה והתפתחה, וזה די מדהים לראות את השינוי מLE לSW. לא, לא הייתי רוצה לשמוע שבעה אלבומים שנשמעים כמו LE, גם אם יש בהם את השירים הכי מדהימים בעולם. אני חושבת שמה שמונע מטורי להמשיך ליצור בשנים האחרונות (לא, האלבומים האחרונים הם לא יצירה, הם מוסיקת מעליות) זה הפחד שלה להשתנות - אולי זה הפחד להזדקן עבורה. אני חושבת שהבוטוקס והפאות והפוטושופ ובכלל כל הרצון הזה לשמר את המראה הישן, נמצאים גם במוסיקה. האלבום החדש הוא פשוט מיחזור - כל השירים מוכרים וקליטים, כי כבר שמענו אותם באלבומים הקודמים. הכל נובע מהמקום הזה של לשמור על הקיים ולהישאר טורי איימוס, כוכבת רוק צעירה ורגישה ובלהבלהבלה. ברגע שטורי תרפה מהרצון הזה לשמר ותבין שאנשים רוצים לראות אותה משתנה ומתפתחת, ומזדקנת באנושיות - אז היא תתחיל ליצור שוב. ואני מאמינה שזה יקרה. גם אם לא באלבום הבא ולא בזה שאחריו, מי שכתבה את Boys for Pele והסבירה איך המוסיקה באה אליה, לא תוכל להמשיך לדשדש ברדידות הזאת עוד הרבה זמן. מתישהו זה יפרוץ ממנה. סתם רציתי להביע תקווה. כן, טורי איבדה את עצמה, אבל יש לי הרגשה שהיא עוד תמצא את עצמה, וזה יהיה דרך המוסיקה שוב.
 

noosh

New member
אני ממש, ממש מקווה שאת צודקת.

בכל מקרה, היה טוב לקרוא את זה.
 
הלוואי.

אה, וכן- כתבתי את זה כבר פה? אני חשה סנילית מעט- מייבי קליפורניה העלה בי הנהון מחוייך עם ההתחלה שלו ואז הבנתי שזה פשוט כי שמעתי את האקורדים של amberwaves. מה שכמובן העלה בי את כל ההרגשה הנפלאה הזאת שיש כשמתחילים סקארלט. ואז קלטתי למה אני מחייכת והתעצבנתי קצת. כאילו, עבדו עליי. מה הולך. בע.
 

Applebite

New member
שימי לב שגם strong black vine

או לפחות הפזמון שלו (לא זוכרת עדיין את הבתים) זה האקורדים של little amsterdam...
 
לול

הקשבתי להם ביחד כדי לבדוק את הטענה שלך, וההבדלים בין טורי לגב' בוטוקס היו כל כך עצומים אחד מול השני שזה מבהיל
.
 

Applebite

New member
זה נשמע לי כואב במיוחד

ממש התעללות עצמית לשמוע ככה במקביל
למרות שאצלי שני השירים התנגנו בראש ביחד בלי ששמתי לב ואז קלטתי שאלה אותם אקורדים. זה התחיל בסטרונג בלק ויין ועבר לנה נה נה נה (או שזה ניי ניי ניי?) שבליטל אמסטרדם. (ולא חזר לסטרונג בלק ויין ובצדק
)
 

avivs

New member
אחרי כמה וכמה האזנות

הגעתי לשתי מסקנות: 1) אני אהיה חייב לערוך את האלבום. 18 שירים יהיו חייבים לרדת ל12-13 כדי שאוכל לסבול אותו. 2) זהו האלבום החלש ביותר של טורי אחרי הביקיפר. לקח לי זמן לעכל את זה, אבל עכשיו אני בתהליכי עיכול מתקדמים. מבחינת המילים הוא הגרוע ביותר שלה, נקודה. שירים שבריטני הייתה יכולה לכתוב, רק שאצלה הם עוד היו יכולים לעבוד. הבלגן באלבום הזה חוגג. הוא נשמע לרוב כמו שאריות של ADP, ונוס וסקרלט. גם בADP היה בלגן, אבל לפחות שם היו לשירים ביצים. לשירים החדשים אין אפילו ביציות. זה כל כך כואב לי לכתוב את הדברים האלה. אני לא אחד שבוכה על המוזיקה של טורי. מבחינתי ADP מעולה, למרות שארוך מדי. אבל AATS הוא כל מה שרע במוזיקה של טורי בשנים האחרונות. שירים עם יותר מדי הפקה, בלי דגש על המילים, ותחושה מתמדת של שירים שבעבר לא היו זוכים להיכנס לאלבומים שלה, אפילו בתור בדיחה. אולי בעתיד אני אצליח לחבב את האלבום הזה יותר. כי כן יש שם כמה וכמה שירים נחמדים. אבל נכון לעכשיו מבחינתי מדובר בנפילה. טורי צריכה להבין שמשהו כבר לא דופק, ואת זה היא רואה במצעדים וגם בביקורות שהיא מקבלת. עם כל הכבוד לעובדה שכבר 20 שנה היא בעסק, נשאלת השאלה עד כמה היא באמת בעסק, והאם העסק הזה לא נמצא במצב של ניוטרל כבר יותר מדי זמן. אולי הפתרון הוא לבוא לאלבום הזה עם אפס ציפיות, כמו שאמרו כמה אנשים חכמים ורעות. אבל קשה לי לבוא אל האמן האהוב עליי מבלי לצפות למשהו נהדר.
 

northern lad2

New member
אבל מה עם כל השירים הטובים שדלפו ??

אין לי עדין את כל האלבום- אבל שמעתי מספר רב שלש ירים (כל מה שדלף + שיר הנושא + Strong black vine. השירו האחרון הכי פחות מצא חן בעיני אבל את כל השאר מאוד אהבתי וקיבלתי את הרושם שרוב האנשים אהבו אותם גם כן. האם שאר האלבום כ"כ גרוע ? האמת שזה קצת מלחיץ שיש כאלה הודעות של אנשים שהם בד"כ אופטמיים ומבינים את השינוי של טורי ושל המוזיקה שלה.
 

avivs

New member
מה שדלף נחמד מאוד.

וגם שירים שלא שמעת לא רעים בכלל: FAST HORSE מגניב, STARLING מקסים חוץ מהברידג' המזעזע. THAT GUY היה הפתעה מאוד נעימה, והסוף של LADY IN BLUE הוא סיומת מעולה לאלבום. העניין הוא שגם מה שדלף הם שירים נחמדים, שפשוט הולכים לאיבוד בדרך. שיר הנושא באלבום הוא לדעתי רעש. לא מבינים מה היא אומרת, וזה נשמע כמו שיר שהיה יכול לעבוד נחמד בונוס. גם השיר "הביקיפר" היה נחמד, אבל מה הקשר שלו לשאר האלבום? סתם תקוע והולך לאיבוד. באלבום הזה יש הרבה שירים נחמדים, שכיף להאזין להם בזמן שעושים שיעורים או קוראים ספר. אבל המוזיקה של טורי בשבילי הייתה עד עכשיו הרבה יותר ממוזיקת רקע. אני לא רוצה להאזין לה כשאני עושה משהו אחר. אני בטוח שאחרי שאני אערוך את האלבום מחדש הוא ישמע הרבה יותר טוב. אבל העניין הוא שזה משהו שטורי צריכה לעשות בעצמה, כמו שהיא עשתה בצורה מופתית במשך רוב הקריירה שלה. כמו שנועה אמרה, היא כבר לא מצליחה לרגש אותי. והיא מנסה, מנסה בצורה כמעט נואשת. השיר MAYBE CALIFORNIA הוא שיר יפה שאמור לרגש עד דמעות. יש שם אמא שרוצה להתאבד, טורי ששרה כל כך יפה, כינורות ברקע... אבל זה פשוט לא עושה לי את זה. זו אותה הבחורה שהייתה צריכה רק את הקול שלה בשביל לגרום לי לצמרמורות באני ואקדח. עכשיו יש לה את המילים הכי ישירות בקריירה שלה, עם קול שצועק, "אני עומדת לבכות", מוזיקת רקע של סצינת מוות בסרטים... וזה פשוט משאיר אותי אדיש. אני בטוח שהרבה כאן ישמחו מהאלבום החדש, אפילו יתייחסו אליו כחזרה לשורשים. טורי היא עדיין טורי, ואפילו הרע שלה יכול לספק שעות על גבי שעות של הנאה. העניין הוא שאצלי, באופן אישי, קרה משהו עם האלבום הזה. איזושהי הבנה נחתה עליי לגביה, מה שכבר קרה ללא מעט אנשים בפורום הזה ובכלל בקרב המעריצים שלה. תמיד אמרתי שהטורי של היום טובה לא פחות מפעם, ושהשירים בADP אומנם שונים מאלה באלבומים הראשונים, אבל הם עדיין מיוחדים וכיף להאזין להם. זה נכון. אבל שלושה אלבומים ברצף שהמוזיקה לא בדיוק מצדיקה את המוניטין. ועל זה פחות או יותר טורי משחקת בשנים האחרונות - המוניטין שלה. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד.
 

northern lad2

New member
תודה על התשובה המנומקת

אני מתאר לעצמי שאצטרך לחכות ולשמוע בעצמי כשהדיסק יגיע אליי. מקווה שהדיסק "יגדל עליך" בכל זאת (זה כידוע קורה עם הרבה דיסקים של טורי... (תמיד אופטימי).
 

behappy

New member
כייף לקרוא תגובה כזו לשם שינוי

(כי אני מבינה את הטענות של הרבה אנשים פה אבל לא תמיד מסכימה איתן, וכאן הסברת ונימקת את הדברים). יש לי שאלה, בתור קלולס שלא שמעה את האלבום החדש ולא את ה- maybe california שהבאת כאן כדוגמה. למה הוא משאיר אותך אדיש? עם כל הקול שעומד לבכות וכו'? המילים החלשות? ADP דווקא כן מצדיק ואפילו מעצים את המוניטין שלה בעיניי, שמעתי אותו לאחרונה די הרבה ומבחינתי יש בדיסק הזה התקדמות מקצועית של טורי. יש לי הרגשה שטורי פשוט מוציאה מה שיוצא ממנה אם היא בסדר עם זה באותה תקופה, מבלי תמיד לשים אצבע על האיכות האסתטית של המוזיקה לאורך זמן. האלבום הראשון- ראשון, YKTR שמתכחשים לו
הוא היה נכון לאותה בחורה בת עשרים וקצת שרצתה כבר אלבום ולעשות מוזיקה ולירות איזושהי יריית פתיחה, לא משנה איזו, העיקר שתהיה ירייה, העיקר שתהיה פתיחה. אחר כך באמת הגיעו כמה יצירות מופת כי הבחורה הייתה : לא מאוזנת הורמונלית/ עבדה נורא קשה, התבגרה והשתנתה הרבה מאוד/ עשתה סמים/ הייתה במצבים פסיכיים שונים/ קיימה מערכות יחסים וקשרים רומנטיים שונים שהשפיעו עליה, וככה, כמו בהרבה מקרים של יוצרים גאוניים מכל הקשת האמנותית, נוצרו כמה יצירות מופת. (אז גם הביסיידים שנוצרו בתקופה הזו, מ-LE עד, נניח, סקארלט כולל, היו מעולים). עשו את זה לפניה ואחריה ולצערי הרב אני נתקלת ביותר ויותר ביוגרפיות של אמנים שמראות שבתקופות היצירה הפורות ביותר שלהם הם היו בטירוף רגשי או סתם חוסר איזון רגשי כזה או אחר, ובתקופות שדברים נפתרו, איכות היצירות ירדה בהתאמה. בלי להכליל, לא לכולם, אבל זו תופעה קיימת ודי רחבה. עכשיו, מעבר לעובדה שטורי היא בנאדם שעוברים עליו כך וכך דברים שמשפיעים עליה כאדם ועל היצירה שלה, זו דרך הביטוי שלה. זו השפה שהיא מכירה. הרבה אנשים, כשעוברת עליהם תקופה רגועה ונניח 'משעממת' יחסית, אומרים הרבה פחות, או אומרים את מה שיש להם לומר בלי יותר מדי להט, התלהבות, טירוף, כי כבר אין טירוף. בימים ותקופות שבסדר לי אני עונה למי ששואל לשלומי שהכל בסדר. אבל אם לעזאזל הבנאדם מתפרנס מכתיבה, הלחנה ושירה, הוא צריך להגיד. כי כל אחד צריך להגיד, לא משנה מה ואיך יש לו לומר. אז זה מה שטורי אומרת כרגע. וזה אכן משעמם ולפעמים גרוע ולא שווה התייחסות יתרה (ע"ע ביקיפר, עם כל כמה שיש בו קטעים חביבים מדי פעם). אני לא יודעת אם אי פעם טורי תחזור להיות הבחורה המטורללת והנהדרת שכתבה את BFP וחבריו. כמו שלא נראה לי שאני אחזור לאי אילו דברים שעשיתי בשלבים מוקדמים יותר של החיים שלי. ויכול להיות שהיא פתרה מה שהיה לה לפתור, סגרה כמה מעגלים שהייתה צריכה לסגור, יכול להיות שלא יהיו לה יותר מדי סערות בחיים מעכשיו. יכול להיות שהיא תיצור עוד שירים עם ביצים=] כמו של ADP (ושוב, כל זה בלי לשמוע את האלבום האחרון. אולי אחשוב שגם הוא טוב, אין לי מושג). יכול להיות שנגמר לה. זה מה שמבדיל אותה מהיצירות שלה, הן יישארו פה, היא עוד כמה זמן כבר לא.
 

noosh

New member
אבל זה מרגיש כלכך בינוני

וכלכך פלסטיקי, כמו התמונות שלה, שגם אם זה מה שיש לה להגיד עכשיו - זה מעובד מדי. עשוי מדי. מכסה על דברים. לא ממנה. כי את יכולה להיות בסדר ושמחה ועדיין לכתוב מאותו המקום בבטן ואת לא צריכה לחתוך כדי לבטא את עצמך בכנות. והמוזיקה היא כמו הקנבס היא כמו העט והנייר - היא לא תרמה אותך, ולא תשקר לך. היא לא תאפשר לך לשקר. את תעשי את זה כמעט, והיא תציג לך כמעט, פי כמה. וכאן אני אפנה אותך למה שאורין כתבה, כמה הודעות מעלייך, עם הנושא "Twinkle", ואולי זה יבהיר טוב יותר למה אני מתכוונת כשאני אומרת שאת לא צריכה לכאוב כדי לכתוב, את פשוט צריכה להיות כנה.
 
למעלה