לאחר סיום (כמעט) של תהליך יבוא אישי - GTR1400

raanansh

New member
לאחר סיום (כמעט) של תהליך יבוא אישי - GTR1400

אהלן,
בעקבות פניות של חברי פורום במסרים ובשרשור משבוע שעבר, להלן סיכום התהליך , מידע וטיפים למי ששוקל להביא אופנוע מחו"ל , המידע הוא לגבי אופנוע חדש הנרכש מספק (יש הבדלים עם אופנועים משומשים). מדובר על ניסיוני האישי בלבד ואין מדובר ביעוץ או הדרכה או כל דבר שיכול להתפרש בכך שאני ממליץ או לוקח אחריות על משהו...
אז קודם כל, וזו המלצה חמה, יבוא של אופנוע זה בפרקטיקה לא עבודה מסובכת כל כך, אבל מי שלא מכיר את השוק ואת הכללים עלול להיכוות קשות. לכן חשוב ללמוד את הנושא כמה שאפשר מכל ההיבטים (מיסוי, כללי תקינה, בירוקרטיה , התנהלות מול מוכר בחו"ל וכו') , *לא* להסתמך בכלל על חברות שילוח או ייעוץ ליבוא אישי! זה עלול לעלות ביוקר !
* מבחינת מיסוי , כדאי להביא אופנוע מארץ הייצור שלו , למשל אופנוע מארה"ב כדאי לוודא שיוצר שם (דוגמא, הארלי דיוידסון) , זה מפחית מעלויות המיסים. אופנוע יפני שמיוצר לארה"ב דרגת המיסוי שלו הכי גבוהה .
* מבחינת תקינה , לוודא מראש שהאופנוע בן פחות מ24 חודשים, מאחר ותהליך יבוא יכול לקחת זמן , הייתי נמנע מרכישה של אופנוע בן יותר מ20 חודש. ***חשוב*** מועד הייצור לא מופיע בטייטל אלא על גבי לוחית או מדבקה על גבי האופנוע וזה דבר ראשון שיש לבדוק טרם רכישה.
* דבר שני שיש לבדוק , בעיקר אם מיבאים אופנוע מארה"ב זה שבמד מהירות יש ספידומטר ואומטר לפי ק"מ ולא רק מיילים.
* דבר שלישי חשוב זה לזכור שאופנועים מארה"ב מגיעים עם פנסים אמריקאים שאינם עומדים בתקינה . במשרד הרישוי בארץ הדבר הראשון שבודקים שהפנס עומד בתקינה אירופאית.
* טיפ: מחירי האופנועים נמוכים בחודשי הסתיו ותחילת החורף, כמו כן, באופנועים חדשים עקב חילופי דגם לקראת סוף הקיץ יש ספקים המוכרים אופנועים חדשים לחלוטין הנחות. האופנוע שלי במחירון עומד על 17,000$ נרכש ב13,000$ שזה הבדל משמעותי.
*הובלה יבשתית עולה כסף, לכן רצוי להכניס לחישוב עלות הרכישה את מחיר ההובלה לנמל השילוח הובלה למשל מקליפורניה לניו יורק תעלה בין 1000-1500$ אם לא יותר. מנגד, הובלה מקומית בניו גרזי עולה כ100-150$. באתר USHIP.COM ניתן לקבל הצעות ממובילים בסגנון מכירה פומבית.
*כדאי להיעזר בחברת שילוח מוכרת אבל כפי שציינתי, לא להסתמך במאה אחוז עליה , הם בסה"כ רק משמשים כמשלחים וכל האחריות היא בסופו של דבר עליך.
*את כל תיאום ההובלה מול המוכר והמשלח לעשות מראש , אחסון במרכזים לוגיסטיים עולה כסף, כדי לדבר עם המשלח מתי המועד הכי מתאים לאספקה כדי להבטיח משך אחסון מינימלי בין הגעת האופנוע למועד השילוח.
* רצוי שהאופנוע יארז בארגז מתאים למנוע נזקים או פגיעות. חברות שילוח יפקו שירות זה, אך ניתן גם למצוא חברות פרטיות בתחום שיספקו זאת בעלות נמוכה יותר, אם רוכשים מספק - אפשר לחפש אופנוע ארוז מראש (כך אני קיבלתי אופנוע בארגז היצרן).

לאחר הגעת האופנוע לארץ הוא נפרק בנמלך , חברת השילוח יצרה קשרא וקישרה עם עמיל מכס שנפגש איתי בנמל והסדיר את תשלומי המכס והשחרור שלו.
* אני ממליץ לתאם הובלה של האופנוע מהנמל , מי שרוצה להוציא אותו בנסיעה צריך להגיע עם בקבוק דלק וכלי עבודה מתאימים , האופנוע שלי הגיע עם חלקי פיירינג מפורקים ולקח כשעתיים להוציאו מהארגז ולהרכיבו.
* לאחר שחרור האופנוע מהנמל , הולכים עם המסמכים למשרד הרישוי, צריך את הטייטל , רשומון היבוא והמ"ב ורשיון נהיגה, במשרד הרישוי מקבלים רשיון זמני ל-3 חודשים (אגרה של כ40 ש"ח) ובמכון רישוי מוציאים לוחית רישוי לאחר מכן בעלות של כ50 ש"ח. זמן המתנה במשרד הפנים כשעה וחצי. אחרי כן אפשר לעשות ביטוח ולנסוע באופנוע.
* השלב הבא זה תקינה לאופנוע שנעשית בעמדה 1 , אני עשיתי בחולון . מגיעים בימי שלישי בין 8-12 , יש להביא את הרשומון יבוא , מ"ב , ספר רכב , רשיון , ביטוח וטייטל. בבדיקה נבדק הפנס , הספידומטר , מספר מנוע ומספר שלדה, מידות צמיגים. הם לא מפספסים ויש לוודא שיש פנס אירופאי ומד אוץ מטרי באופנוע. **מומלץ** לאחר התהליך להיכנס למשרד הרישוי ולקחת מספר תור לצורך רישום רכב חדש.
* לאחר ביצוע התקינה (לוקח כחצי שעה-שעה) , הולכים למכון הדרום (או מכון רישוי אחר) ועושים עם טופס התקינה טסט לאופנוע (עלות כ35 ש"ח). טסט לוקח כחצי שעה נוספת (נסיעה , תשלום , טסט , נסיעה חזרה)
* חוזרים למשרד הרישוי ומגישים שם את המסמכים, הרשיון הקבוע מגיע בדואר .

בהצלחה
 

RaananC

New member
מזל טוב, תתחדש. ברשותך מס' תוספות לתהליך

כתבתי כבר פעמים רבות, מחירי האופנועים צונחים משמעותית מאוקטובר ועד ינואר (כולל) בחלקה הצפוני של ארה"ב בעיקר בחוף המזרחי ובמערב התיכון (אילינוי, איווה, וויסקונסין, ועוד) עקב חוסר האפשרות לרכב בחורף. בדצמבר ישנה הוזלה משמעותית נוספת במחירי חדשים של שנת הדגם היוצאת כך שניתן להוריד כמעט 40% ממחיר האופנוע המקורי או להכניס הרבה מאוד תוספות ללא תוספת תשלום.
לגבי הובלה בתוך ארה"ב אני ממליץ על חברת JC MOTORS, עלה לי 600 דולר לשלוח את האופנוע מסאן אנטוניו לשיקגו, הם מסודרים, מאורגנים וניתן לעקוב אוןליין אחר המשלוח.
http://www.motorcycleshippers.com/
לגבי פנסים בתקינה אירופאית לעומת אמריקאית, לפני כחצי שנה בוטלה הדרישה הזו להחליף פנסים אמריקאים באירופאים, זאת אני יודע בוודאות לגבי פחיות. מעניין שבאופנועים לא ישרו קו או שפשוט לקחת מקדם היסטריה כדי לא להתקשקש איתם בעמדה מס' אחת.
על מנת לפתוח את הארגז בנמל כדי לוודא את פרטי האופנוע כמו תאריך ייצור ומספר שלדה יזמינו אתכם כדי להיות נוכחים במעמד, זכרו להביא כלי עבודה כמו מברגה כדי לפתוח את הארגז. פתיחת הארגז היא על אחריותכם ולכן עליכם לדאוג לכלי עבודה מתאימים.
לא מומלץ לצאת מהנמל בנסיעה מכיוון שאין לכם רישוי או ביטוח לכן עדיף לקחת הובלה, עם אופנוגרר זה עלה לי 250 ש"ח מאשדוד לתל-אביב, ממש לא יקר.

זהו אני חושב.
ושוב מזל טוב ותתחדש.
 

iec

New member
בייבוא האחרון (2014) וגם זה של 2010 לא התעניינו בפנסים כלל.

האופנוע ייובא מארה"ב.
 

raanansh

New member
אז זהו, שאתה טועה, וכדאי לקחצת מקדם היסטריה זה.

אני ראיתי את ההנחיות מראש וכפי שאמרתי גם בחברת השילוח לא אמרו לי שיש צורך בהחלפת הפנס (אמרתי כבר שלא צריך לסמוך עליהם על כל דבר ?) ...בכל מקרה, בחולון שני בוחנים בעמדה מספר אחת בדקו את הפנס לוודא שיש עליו סימול תקינה אירופאי. אולי במקומות אחרים בארץ לא בודקים את זה - פה בדקו. אציין שהבדיקה נעשית רק בעמדה מספר אחת.
המזל שלי שיש לי אופנוע נוסף עם פנס אירופאי וההחלפה לא היתה סיפור משמעותי.
בכל מקרה, הטיפ הוא לשקלל את העלות של החלפת הפנס בעת חישוב כדאיות היבוא.
&nbsp
בנוסף, לא חייבים לפתוח את הארגז בנמל ולפרוק את האופנוע, למעשה גם לא רצוי , את הארגז אפשר להעמיס על מוביל רגיל, לאו דווקא של אופנועים, קיבלתי עלות הובלה מחיפה לראשון לציון ב300 ש"ח אך זה היה צריך להיעשות בתיאום עם כמה הובלות נוספות של המוביל. מאחר ובהסוף פרקתי שם את הארגז ובניתי שם את האופנוע - הבאתי לאחר מכן מוביל אופנועים.
&nbsp
נית לצאת בנסיעה כי ניתן לבצע במשרד רישוי את תהליך וצאת הרישיון הזמני ולהוציא פוליסת ביטוח באותו יום... אני בכל אופ]ן לא הייתי בונה על כך, מה יקרה אם אופנוע לא יניע ? בדיעבד, הייתי מעדיף שיביאו אלי למוסך את הארגז ולפתוח אותו בנחת.
 

Derish

New member
ע"מ לקבל תמונה פרקטית יותר

אשמח להבין כמה כסף חסכת באמצעות התהליך הזה וכמה שעות עבודה השקעת בו. מן הסתם לא לכל אחד ולא לכל אופנוע ההרפתקה הזאת תשתלם.

לדוגמה: חסכת 20K תמורת 20 שעות עבודה (+דלק להגיע לנמל, למשרד הרישוי וכו'). שווה אם אתה מרוויח שכר מינימום. פחות שווה אם אתה עו"ד או ח"כ.

חשוב להכניס את הדברים האלה לפרופורציה.
 

raanansh

New member
היו כל מיני עלויות , אבל בגדול

עלות האופנוע כולל עמלת שיק בנקאי והובלה מקומית בניו ג'רזי - טיפה פחות מ50,000 ש"ח.
מיסים בהתאם לרשומון יבוא 63,000 ש"ח
1200 ש"ח מיסי נמל ואחסון בארץ,
5500 ש"ח עלות שילוח
כ600 ש,ח לוחית רישוי, רשיון זמני,אגרה לתקינה, טסט,ביטוח חובה לשבוע בפול.
700 ש"ח הובלה מחיפה לראשון לציון
80 ש"ח הוצאות נסיעה לנמל חיפה
1000ש"ח החלפת פנס קדמי.
מגיעים לכ122000 ש"ח.
&nbsp
מעבר ליום בנמל שהעברתי בעיקר בהרכבה של האופנוע ובהמתנה למוביל, שאר העבודה לא ממש היתה משמעותית....
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Derish

New member
כלומר חסכון של 25K~ תמורת

יום עבודה (נניח אפילו שניים או שלושה, אם לוקחים בחשבון בלת"מים ואת כל הטיפול בענייני חו"ל) והנכונות להתלכלך קצת בגריז ובחלאת פקידים.

נשמע טוב, ובתור בונוס מקבלים בסוף היום את הסיפוק בלדעת שעשית זאת בכוחות עצמך.

בפן השלילי - אובדן אחריות, כנראה זמן אספקה ארוך יותר, ותחושת אי-ודאות כללית עד הרגע האחרון שעשויה להפריע לאנשים מסויימים.

אחלה.
 

iec

New member
אובדן אחריות? הוא מקבל אחריות כאילו קנה ממטרו.

לפי חוק.
 

Derish

New member
אם כך אז בכלל נהדר

אם כי לא לגמרי ברור לי ההגיון שבחוק הזה. למה שיבואן יתן אחריות אם המוצר נרכש מצד ג'? בגלל שהוא פועל כנציג בלעדי של היצרן בארץ?
 

iec

New member
ליבואן בארץ יש חוזה עם היצרן. היבואן הינו נציגות של היצרן

תחשוב...יצאת מהארץ עם ה-KTM שלך לטיול באירופה ונגיד שהוא התקלקל מסיבה זו או אחרת...אתה חושב שתצטרך לשלם בסוכנות KTM המקומית? ממש לא. יש לך אחריות בינלאומית.
אותו דבר תייר שמגיע לכאן ואותו הדבר עם הייבוא אישי.
 

vstrom1000

New member
אולי לכן אין הצדקה חד משמעית לבצע טיפולים אצל היבואן

אדם מגיע למוסך היבואן. יש אצלו תקלה והיצרן / יבואן נדרשים לתקן עבורו. אין עלות על חלקים ולא על עבודה.
מי משלם ליבואן על העבודה? האם זה היצרן או שאת העבודה הוא סופג ואילו את החלקים היצרן מממן?
&nbsp
האם היצרן בודק היכן ביצעת את הטיפול האחרון כשהיית עם האופוע בסלובניה ליד לובליאנה?
 

iec

New member
היבואן מקבל את החלקים מהיצרן וכן

את עלות העבודה לפי מחירון היצרן שלא תמיד עומד בקנה אחד עם מה שהיבואן רוצה...אבל אין לו הרבה מה לעשות.
בעידן המיחשוב ,היצרן יכול לברר בדיוק איפה ומתי נעשה הטיפול האחרון למרות שהם לא תמיד בודקים. בעיקרון היצרן מצפה שתעשה את הטיפולים אך ורק במוסך היבואן המורשה. אם זה לא יהיה כך-עלולות להיווצר בעיות לא גדולות הניתנות לפתירה ע"י התנהלות היבואן מול היצרן.
&nbsp
 

vstrom1000

New member
אבל אם אתה נוסע עם האופנוע לחו"ל ומטפל שם...

מה יגיד נציגו בארץ? קרי היבואן?
לכן אני חושב שבתקופת האחריות היצרן בד"כ הולך לקראת הצרכן. אם הלך המנוע הם יטפלו כי זה ממילא לא אמור לקרות בזמן כ"כ קצר וגם כמה מקרים כאלה יש? חבל על הוויכוח.
 

iec

New member
היצרן,במקרה שלי,לחלוטין דואג לי מאוד ולא יתנער מאחריות

במקרה שציינת.
למעשה אני מקבל שרות שלא חלמתי שאקבל ושמעולם לא קיבלתי בארץ. (שלא יובן לא נכון-השרות בהונדה הוא מעולה בכל קנה מידה ישראלי,כן?)
מנהלת שירות הלקוחות של דוקאטי איטליה דיברה איתי בטלפון 5 פעמים..בניהם התקשרה לשאול אם הכל בסדר ורצתה לברר איזה עיניין.
גם ליבואן פה לא איכפת שאני בכלל לא מטפל אצלו ,ולמרות כל מה שאמרו לי עליו הוא מתגלה כאיש חביב ביותר בעל תודעת שרות מצויינת...מקווה שזה ימשך כך.

 

מיצו

New member
נכון בתיאוריה. בפועל הם יכולים להערים קשיים

ולהכניס אותך ללופ.
 

iec

New member
זה נכון...לפעמים שווה לקחת את הסיכון ולפעמים לא.

 

M a x

New member
מקבל אחריות כאילו קנה ממטרו, קרעת אותי מצחוק


 
למעלה