לאחר קפאון בתחום, אושרו כללי התמ"א 38 החדשים

tapuzzo

New member
לאחר קפאון בתחום, אושרו כללי התמ"א 38 החדשים

המועצה הארצית לתחמון הבנייה החליטה בישיבתה ה-71 בנושא כללי תמ"א 38 על הכללים הבאים: בבניין קומה אחת יותרו 2 קומות, בבניין 2 קומות יותרו 2 קומות, בבניין 3 קומות יותרו 3 קומות ובבניין 4 קומות יותרו עוד 4 קומות. בבניין קומה אחת יותר 3 קומות אם על עמודים, ובלבד שאינו מדרוני ובעל כניסה מישורית, בבניין 2 קומות יותרו 4 קומות אם כולל עליית גג ובה חדר סתרים, עמודים, ארובה, או יציאה לגג. בבניין 3 קומות יותרו 4 קומות אם כולל דלתות פלדלת, טיח שפריץ, ו-5 קומות אם כולל קומת מחסנים, מסתור לפחים או חדר אחסון לציוד גינון. או 4 וחצי קומה כל עוד לא תשמש למרחב מוגן. לבניין 4 קומות יותרו 5 קומות אם כולל שעוני שבת, טורבינת רוח, ספסל בגינה או תיבות דואר חומות. במקרה של תיבות לבנות יותרו 4.5 קומות ובמקרה של מרפסת כביסה בניצב לדלת המטבח, 3.5 קומות. בבניין 5 קומות תותר תוספת 3 קומות במידה ו-2 קומות מתוך 5 קומות הן עמודים, וקשישים בדמי מפתח. לבנייני 4 קומות עם דמי מפתח, יותר להוסיף חצי קומה רק במידה והחצי השני לא ישמש מרפסת. לבנייני 3 קומות יכולת להוסיף 4 קומות במידה וקומה 1 תמוספר כקומה 2 מעל שתי קומות קרקע שימוספרו כחנייה תת קרקעית. בבניין 4 קומות כנ"ל לגבי 6 קומות ובבנייני 5 קומות כנ"ל מינוס חצי קומת גג ובתנאי שלא נתלית בגג כביסה על חבלים אלא על מתקן נייד מתקפל בלבד. בגג של בניין 3 קומות עם מתקן תליית כביסה מתקפל נייד, יהיה ניתן לנייד את המתקן בין שני בניינים כדי להוסיף 2 קומות ובלבד שיכללו מכבסה בקומת הקרקע. במסגרת החוק נוסחו עוד כ-988 כללים וסייגים לגבי שינוי שיטת התוספות. מומחים סבורים כי במידה ושוב לא תהיה הסכמה לא יהיה מנוס מלנסח הכללים מחדש בישיבה 72.
 

משה12333

New member
כללי התמ"א 38 החדשים שאושרו מסדירים את התחום של

פינוי-בינוי של בניין בודד (תמ"א 38 סעיף 2 - הריסה ובנייה מחדש).

יש בישראל הרבה בניינים בודדים ישנים (בניין רכבת או בניין בן 3 קומות על עמודים) שלא נבנו כחלק ממתחם שלם של בניינים ישנים שכאלה.

יש גם הרבה בניינים ישנים כאלה שהם חלק ממתחם ענק אבל לדיירים בבניין בודד בו נמאס לחכות לשאר דיירי הבניינים האחרים. לכן הם פונים לבד ליזם פינוי-בינוי שיהרוס אך ורק את הבניין שלהם מתוך יאוש מציפייה ארוכה להריסת כל המתחם.

בפ"ת, זהו בדיוק המקרה של בניין הרכבת הישן שהיה ברח' אורלוב 6.

חזית הבניין פונה אל כביש אורלוב שהוא למעשה ציר 481 (ציר ז'בוטינסקי-אורלוב-ספיר מצומת עלית בר"ג ועד לצומת סגולה בפ"ת). ציר זה הוא הכביש הראשון שנסלל בא"י, מיפו לפ"ת, מתוך כוונה להמשיכו צפונה מצומת סגולה ועד לחיפה. יפו וחיפה היו מרכזים אסטרטגיים לצבא הבריטי בעת המנדט בשל נמלי הים שלהם ולכן הבריטים סללו את הכביש ביניהם. היום, ציר זה משמש את כל קווי האוטובוסים המאספים (קווים לא ישירים) בין ת"א לבין צפון הארץ.

הבניין הישן היה בניין רכבת טיפוסי בן 3 קומות על עמודים זעירים, עם שתי כניסות בחזית כשמעל לכל כניסה נבנה חדר המדרגות. היו בו 24 יחידות דיור קטנות.

הבניין החדש שנבנה במקומו הוא בן 6.5 קומות על עמודים. העמודים הם רחבים ומוגנים מפני רעידות אדמה. הם מאפשרים עוד חניות ביניהם, מתחת לבניין, בנוסף לחניות שיש בקידמת הבניין החדש. יש בבניין החדש 39 יחידות דיור בנות 3 חדרים, 4 חדרים והוא מכיל גם פנטהאוזים.

הבניין החדש כבר מאוכלס והוא נמצא בתוך מתחם של בנייני רכבת ישנים שנמצאים משני צידיו ומאחוריו. בעתיד, גם בניינים אלה ייהרסו ודייריהם יעברו למגדלי מגורים חדשים או לבניינים כדוגמת הבניין באורלוב 6. יש כעת ויכוח בין העירייה לדיירים איזה פיתרון עדיף בשבילם כי מדובר באוכ' מאד חלשה של קשישים ומשפחות נתמכות סעד.









 
למעלה