לאן הייתם הולכים אחרי משפט כזה?

tlingit

New member
לאן הייתם הולכים אחרי משפט כזה?

אומר/ת מתאמן/מתאמנת על נושא מסויים: "חשובה לי הנורמטיביות - ששלא יסתכלו עלי בעין עקומה, אם כי אני לעצמי חי/ה עם זה בשקט" מה אתם "שומעים"
מה הייתם שואלים
 
ת'אמת, לא הבנתי

חסר לי ההקשר או הנחת היסוד. האם נורמטיביות זה כשלא מסתכלים בעין עקומה? ולמה הכוונה כשהמתאמן/ת אומר/ת 'זה'? למה 'זה' מיוחס? לנורמטיביות? לזה שמסתכלים בעין עקומה? למשהו אחר שלא נאמר במשפט הזה? אם רק את זה הייתי שומעת הייתי אומרת "לא הבנתי"
 

tlingit

New member
../images/Emo38.gif

זה = ההתנהגות הלא נורמטיבית, בחירות לא נורמטיביות בתחום המדובר נורמטיביות = לנהוג לפי מה שמקובל, שלא יסתכלו עלי בעין עקומה אני חשבתי על כלל המשפט, שמכיל סתירה פנימית, לפחות בעיני
 
כמו שאת הסברת זאת

זה נשמע כמו: "חשובה לי הנורמטיביות - אצל אחרים. כשמדובר בי אני חיה טוב מאוד בלי הנורמטיביות" באמת משפט שמנוסח עקום
 
ראשית שאלה אליך

האם זו השאלה שעלתה באימון? (אני מניח שזו שאלה מאימון) או שדובר על נושא או נורמה ספציפית שהמתאמן רוצה לעשות אחרת אך חושש מהתגובה של הסביבה? אם זו שאלה כללית הייתי מנסה להבין האם יש איזו נורמה ספציפית שמטרידה אותו וממשיך משם אם את כבר יודעת על משהו ספציפי - שתפי אותנו ונמשיך משם
הרעיון הוא, ואת כבר בטח מכירה אותי העיניין הזה, משאלות תאורתיות וכלליות לא מגיעים רחוק בדרך כלל הולכים סחור סחור ומתעיפים, פשוט לא נוגעים במה שבאמת מטריד. אלא אם כן מדובר באריסטו לא ניראה לי שמה שמטריד אותו באמת זה קונפליקט בין נורמטיביות ואי נורמטיביות מה שמטריד אותו זה משהו ספציפי שהוא רוצה לעשות אך מסיבה כל שהיא הוא מאמין שעשית משהו אחר ממה שנראה לו כנורמה יגרור תגובה שמפריעה לו מהסביבה.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
אני הייתי שואלת

מה חשוב בנורמטיביות עבורך? יש לי תחושה שמתחת ל"עין עקומה" יש מטען כבד והייתי מנסה לבדוק אותו.
 

IrisPeleg

New member
הייתי שואלת

רגע, לא הבנתי : אם את חיה עם זה בשקט אז אייך זה שאיכפת לך שיסתכלו על זה בעין עקומה? מבחינתי יש סתירה בגוף המשפט. תסביר-י לי "מה זאת אומרת 'לחיות בשקט'" "מה זאת אומרת 'מסתכלים על זה בעין עקומה". לא הבנתי
 

bisquit

New member
היי tlingit

מה אני שומעת? (על אף שזה .כמו פריים אחד מתוך סרט שעוד כמה תמונות בו היו שופכות יותר אור . אשחק עם הרעיון ואשתמש בגוף נקבה,רק כדי להקל על כתיבתי.) שומעת: אני מסתפקת בבינוניות ולא ממש טוב לי עם זה .מה שהכי חשוב לי זה איך מסתכלים עליי ולצורך העניין אני מעדיפה להישאר בנורמה, לא לקחת סיכונים, להישאר בתחום המוכר והסביר ולא לעשות בדיוק את מה שאני באמת רוצה. מה הייתי שואלת? 1. מה את חושבת על אנשים שהם נורמטיביים, מה זה אומר עליהם? 2. מה זה אומר עלייך להיות נורמטיבית? 3. מה זה אומר עלייך כשאנשים מסתכלים עלייך בצורה עקומה? 4. מה היית אומרת עלייך לו חרגת מהנורמה? 5. מה היית משנה? 6. (במקה שהיא עונה וכן בוחרת בשינוי...) ומה אז היה מופיע בחייך? במקרה שתאמר : לא הייתי משנה כלום) הייתי אומרת: האימן מתמקד במקומות שבהם אנחנו רוצים לשנות. ואם הכל בסדר,אין צורך לגעת. 7. על איזה תחום בחייך שבו כן היית רוצה שיפיע שינוי היית רוצה לעבוד? אלה כמובן שאלות כלליות, בפועל תשובותיה היו מכוונות אותי לשאול שאלות כאלה ואחרת... מקווה שהועלתי ולו במעט....
 

tlingit

New member
../images/Emo222.gif

ראשית, תודה לכולכם על התגובות, ארוכות או קצרות. כל תגובה אכן האירה צד נוסף בעניין ואני, כידוע לכם
, הכי אוהבת את זה. אמנם כמו שאמרה bisquit וכיוון גם אבי בכר 2005, זה פריים אחד מתוך שיחה שלמה, אבל זה משפט שהמשכתי לחשוב עליו גם אחרי שנגמרה פגישת האימון, בגלל כמות הסתירות והשיחות הפנימיות שהוא מכיל. הרבה מאד מחשבות עלו לי מסביב לו: חלק מהמחשבות שלי עסקו גם בנושא של עד כמה אנחנו צריכים למיין ולבחור בעצם במה להתמקד מתוך שיחה שלמה, שיכולה להכיל לא מעט "ארגזים" קטנים כאלה, ואיך הם יכולים (כמו שהזהיר אבי) לקחת אותנו לטיולים ארוכים מאד. כמה מפתה יכול משפט כזה להיות עבורנו כמאמנים, ואולי גם המתאמן/מתאמנת זורקים אותו אלינו מתוך כוונה כזו, במודע או שלא. ואולי לא בכל פעם שנקרה בפנינו משפט כזה כדאי לנו לחקור אותו. בנוסף ייתכן גם שערכי המתאמן אינם מכילים אותן רגישויות או תפישות שאנחנו חולקים כמאמנים, והוא לא תמיד רוצה לערוך מחדש את כל תפישותיו בכל התחומים וההקשרים, ואולי אנחנו כל כמה שלמדנו שזה חשוב, לא חייבים לשנות הכל
תשובותיהן של ענבל כהן חמו ו- IrisPeleg שיקפו לי באמת כיוונים ומשמעויות אפשריים, ויש משהו מעודד - מקצועית - בידיעה שמתודת האימון האישי עובדת באופן דומה גם כשההכשרות שלנו אינן זהות אנחנו חולקים תפישות דומות לגבי משמעויות ותובנות והתשובה שלbisquit פרשה אפשרויות שונות להתפתחות השיחה, שזה מהדהד את המחשבות שלי על כמות הכיוונים האפשריים שאליהם אנחנו יכולים לקחת את החקירה וגם שלא בהכרח המתאמן יראה מה שאנחנו רואים. מזמינה אתכם להעלות מחשבות נוספות אם יש לכם
 
למעלה