לאן נעלמו הפיות והגמדים ???

לאן נעלמו הפיות והגמדים ???

לאן נעלמו הפיות והגמדים ?? הם הפכו לבובות פלסטיק דליקות שמיוצרות בסין, אותם ניתן לקבל בתוספת 9.99 שח על רכישת כל ארוחת ילדים . ומה אירע לביתם? היערות, השדות, ההרים והאגמים ? כולם כיום שייכים לכל מיני תאגידים,שמוכרים לנו חופש באריזה ,ואושר במבצע , או במילים אחרות "איכות חיים" . ומה עם הזאטוטים איתם הם היו משחקים ? את דעתם כבר השיחו עם פלאפונים טלוויזיונים אשר אחיהם ואחיותיהן הפחות מערביים מועסקים בהרכבת החלקים . ואילו המבוגרים ...? הם כבר מזמן שכחו מהו קסם. אולי משום שמרביתם עסוקים בלכסות את המינוס של כרטיס האשראי .
 
מה זאת אומרת מה נעשה?

אם אתה שואל מה כבר נעשה בעבר - ראה את הקישור המצורף להודעה המקורית. אם אתה שואל מה אתה יכול לעשות - זה פשוט יציאה מתרבות הצריכה היא תמיד צעד אישי - למרות שיש לה אספקטים פוליטיים נרחבים (כמו כל פעולה ביומיום שלנו - כמו להחליט איזה סבון לקנות (אם בכלל) והאם ללכת למילואים וכו´. פשטות מרצון היא צעד אישי ופנימי אבל ההשלכות שלו - על הקשר בין הון לפוליטיקה ולתרבות, על הסביבה ועל הפער בין עשירים לעניים, על עסקים גדולים מול עסקים קטנים וכן על שלל נושאים אחרים כמו בריאות הגוף והנפש. יציאה מתרבות הצריכה תהיה מן הסתם צעד לא קל גם עבור הרבה "שמאלנים" שהשמאלנות שלהם מתבטאת רק בדעות המדיניות שלהם. מעבר לכך פשטות מרצון וכלכלה שאינה מבוססת על צמיחה אינסופית מתנגשת לא רק עם דעות ימניות קלאסיות אלא גם עם חלק נכבד מהכלכלה הסוציליאסטית הקדומה.
 

EverMan

New member
הבעיה היא שסוציאליזם לדעתי

צריך להתחיל באנשים , לא באי-קנייה מחברות "קפיטליסטיות ורעות". ז"א - צריך שתהיה לנו חברה קיבוצית , חברה שמאמינה בערכים , כאשר זה יהיה כך - החברות הללו פשוט יחדלו מלהתקיים.
 
לאו לאט

אני לא אמרתי שאני סוציאליסט - כלומר בעד כלכה שמכוונת מגבוהה על ידי המדינה. אני בעד שהכלכלה תהיה מכוונת - אבל בעיקר על ידי מבנים תרבותיים פוליטיים וחברתיים שונים - וכמה שיותר על ידי עקרונות דמוקרטיים. אני יכול להתחבר איתך לזה שצריך להקטין את אי השיוויון, ולעשות את זה לא על ידי נדבות וצדקה אלא על ידי מערכות מובנות ומניעת אי השיוויון מלכתחילה. סוציליסטים רבים ראו במנגנון של המדינה (או מתכנן מרכזי בלשון הכלכלנים ) את המנגנון היחיד שיכול לווסת את השוק - זאת לא האמונה שלי. אי- קניה מחברות קפיטליסטות רעות- זה בדיוק מה שיום חופשי מקניות הוא לא. הרעיון הוא לא להחרים כל מה שזז , אלא לנסות לחושב מחדש על הערכים והרעיונות שיש לנו בראש. לכן זה מתחבר למה שכתבת על זה ש"סוציליזם" (או חברה צודקת יותר) צריך להתחיל באנשים. צעדים רבים של השמאל היו מכוונים כלפי המדינה - חוק כזה או חוק אחר, מערכת מיסוי וכו´. ברמה היותר קטנה השמאל ניסה את הקיבוצים והקומונות. כאן מדובר קודם כל ברמה האישית. הרמה שבה לא צריך מפלגות או ארגוני עובדים. מעבר לכך יש השפעה על השוק במקום שבו אנחנו חזקים - שוק הסחורות - ולא במקום החולשה שלנו - שוק העבודה. בקשר לחברה שמאמינה בערכים - גם החברה הקפיטליסטית שמקדמת את תרבות הצריכה מאמינה בערכים - והעיקרי שבהם הוא הערצת הכסף (שזו בעצם הערצת הכוח - כסף הוא רק צורה אחת של כוח שיכול לבוא גם בצורה של כוח אלים, כוח פוליטי כוח תרבותי וכו´). לכן מה שאנחנו צריכים זו חברה שבה אנשים יאמינו בערכים אחרים. ובעיקר קודם כל, בחברה שתיתן להם אפשרות להסתכל בצורה מסודרת וביקורתית יותר בערכים שבהם הם מאמינים. הרעיון של קבוצות - שבבעלותן יהיו אמצעי הייצור - רק הוא יכול להוות אלטרנטיבה אמיתית (בעיני ) לקפיטליזם ולא חרם כזה או אחר או אפילו "חברה שמאמינה בערכים" (דבר המהווה נדבכך אבל לא תנאי מספיק). לסיכום - יום חופשי מקניות גורם ל"סוציליסטים" לחשוב לא רק על הקשר בין הון לשלטון - אלא גם על מוקד כוח נוסף עליו השתלט ההון והוא התרבות. בלי שחרור של התרבות מההון אי אפשר להאבק בו בשאר התחומים, ולהפך - הוצאת אנשים מתרבות הצריכה מהווה לא פעם צלצול השכמה מהתרדמה של המטריקס של תרבות הצריכה.
 

EverMan

New member
שאמרתי סוציאליזם התכוונתי במישור

החברתי - לא המדיני. מצטער אם הבנת זאת לא נכון ובעקבות כך נאלצת לכתוב כה עמוקות. אני באופן אישי כן סוציאליסט גם מדיני (אע"פ שאני לא מאמין שאפשרי עדיין להגיע לסוציאליזם מלא - סוציאל-דמוקרטיה זה בשבילי בנתיים)
 

shay or eli

New member
סוציאליסטים לא כאלה מעריצים של

המדינה. לנין כתב את המאמר "מדינה ומהפכה" ופירט את כל חולשותיה של צורה זו. הקיבוצים הם הרבה יותר מיקרו ממאקרו. ברוסיה ראו צורך בחיזוק המדינה ואי הגשמת חזונו של לנין בגלל שהוא לא התאפשר באותו זמן. יש הרבה צורות של סוציאליזם, לא רק חברות ממשלתיות.
 
למעלה