לאפרת - שירים בנושא שונות

מקסים, דומה לשיר עם הדגים.. העלה

בראשי רעיון לפעילות. לתת לכל קבוצה את שני השירים, הדגים והבקבוקים, שינסו למצוא במה הם דומים למרות השונות..
 
המשך רעיון...

אחרי שכל קבוצה מצאה את הדומה-שונה, ונערכה שיחה במליאה אפשר לתת לקבוצה למצוא לכתוב שיר משלהם למשל על: פרחים, בתים,תיקים....
 

איריסא

New member
שירים בנושא שונות

http://words4u.mikud.org/er19.htm אם אתם עדיין צריכים רעיות להפעלות השאירו הודעה ואשמח לתת לכם
 

איריסא

New member
השונה

המערכים מתוך פרויקט שעשיתי ילד עם שמש בלב ליד שלולית של מים פגש ילדה עצובה עם גשם בעיניים כשלחשו השניים זה לזה סוד זרחה לה בשמים קשת שכזאת! (להפליג עם כוכב) שיעור הקדמה על הלוח שלטים עם שמות+ כינויים (חשוב לבדוק שלא יופיע שם של ילד מהכיתה) גדי גמדי, איציק שמנצ´יק, עופר משקפופר, ליאת הצולעת, זיגי הג´ינג´י על כל ילד לבחור דמות אחת לכתוב ולצייר עליה (מהתוצרים של הילדים אפשר לגלות המון דברים לכן שימו לב מה הם מכינים) שיעור 1 סיעור מוחין על הלוח לגבי המילה שונה לאחר מכן הילדים מתבקשים למלא שאלון לגבי דברים אהובים(בעלי חיים, רגשות, ילדים, לשחק לראות לאכול וכו´) וגם לגבי דברים לא אהובים (לאכול לראות לעשות וכו´) המטרה להראות בכיתה שילדים אוהבים דברים שונים לאחר מכן כל ילד מקבל חלק מפאזל כותב עליו את השם ומקשט ניתן לכתוב על החלק משהו שהילד אוהב לאחר שסיימנו מנסים הילדים לחבר את הפזאל (רצוי שהצורה תהיה לב) כשסיימו להרכיב המורה מוריד חלק ושואל למה הוריד ומה קרה לתמונה (ללב) המטרה להגיע לכל חלק שונה אבל כל חלק חשוב וכולם מרכיבים את השלם בסיום מקראים את הקטע לפיכך נברא באדם יחידי
 

איריסא

New member
שיעור 2

מחלקים את הכיתה לקבוצות כל קבוצה מקבלת שיר אחר השירים: ג´ינג´י, אני ממושקף, הילד הכי קטן, זה מעצבן להיות שמן(מקורות: חופן שירים/ ילדים בשירים / יד ביד/ אני(מקראה)) כל קבוצה דנה בשיר שלה בעזרת כרטיסית עזר הכרטיסיה כללה את השאלות הבאות: מה מפריע לילד? נסו לחשוב כיצד מרגיש הילד? אילו הייתם נמצאים ליד הילד מה הייתם אומרים לו? חשבו כיצד לעודד את הילד(ע"י שיר סיפור סיסמא או כל דבר אחר) מומלץ לא לתת לקבוצה שיש בה ילד עם משקפיים את השיר על המשקפיים וכו´ לאחר שהקבוצות מסיימות כל קבוצה בתורה מחלקת את השיר לשאר הילדים ומקריאה אותו בסוף מתפתח דיון השיעור הזה עוזר מאוד לילדים להתמודד עם השונות שלהם בכך שרואים שיש עוד ילדים עם שונויות אחרות
 

איריסא

New member
שיעור 3

2 ילדים מהכיתה מתבקשים לבצע משימות כשהם עומדים על רגל אחת (לשיר לקפוץ לכתוב על הלוח וכו´) ילד מתבקש לבצע משימות כשעיניו מכוסות לאחר מכן שואלים את הילדים כיצד חשו האם התקשו וכו´ על הלוח תמונת העופר מתוך הסיפור העופר המסכן של עודד בורלא שואלים שאלות לגבי התמונה איך נראה העופר למה לפי דעתכם הוא נראה כך וכו´ מקריאים את הסיפור שאלות על הסיפור על הלוח תמונה של המנהיג הילדים מתבקשים לתאר אותו ולקשר בין העופר למנהיג ולהבדל בתגובה לאחר מכן לבקש מהילדים לקשר בין המשימות בהתחלה לסיפור הסיפור הוא משל הילדים מתבקשים לת דוגמאות לנמשל שלו לאחר מכן מספים קצת על הלן קלר ובטהובן שלמרות השטונות הגיעו להשגים על הלוח המשפט " האומץ להיות בלתי מושלם" דיון על המשפט וקישורו לשיעור רצון יכולת עידוד - מאפשרים הכל!
 

איריסא

New member
שיעור 4

הראתי לשני ילדים מהכיתה מטבע של 5 שקלים וביקשתי שיתארו אותה כל ילד נתן תיאור אחר (כל ילד ראה צד אחר של המטבע) הראתי את המטבע לכיתה ושאלתי למה קיבלתי תיאור שונה של אותו החפץ הקראת הסיפור האגרטל (עד הקטע "מדוע הראתי לכם את האגרטל") הילדים נתבקשו לכתוב תשובה לשאלה זו דיון על התשובות הקראת המשך הסיפור מציאת המסר הקראת כשם שפרצופיהם שונים (ספר האגדה עמ´ תנ"ב) לשיעורי בית קיבלו הילדים את הסיפור חמשת העיוורים והתבקשו לחשוב על הקשר בינו לבין השיעור
 

איריסא

New member
שעור 5

הילדים מקבלים דף וצריכים למלא "אילו הייתי" בעל חיים, מזג אויר, עצם גאוגרפי, חפץ, משהו אחר על הלוח כתוב "אני זה אני" מי שמסיים למלא את הדף צריך לכתוב שיר או סיפור על השורה הרשומה על הלוח מסכמים את תשובות הילדים המטרה להבחין שיש לנו רצונות שונים..... הקראת השיר אני אתה וכל השאר/ שולה אפרת דיון על השיר
 

איריסא

New member
הערה כללית

המערכים מובאים פה בקצרה במידה ותרצו פירוט לשיעור מסוים אשתדל לפרט
 

איריסא

New member
שיעור6

סיפור ברצף ריב החמורים(כישורי חיים) (חותכים את התמונות ל4 לפי הרצף) תמונה 1 על הלוח דיון על התמונה תמוה 2 דיון תמונה 3 דיון הילדים מתבקשים לכתוב את מחשבות החמור המשך דיון נסיונות למציאת פיתרון תמונה 4 דיון מסקנות נסיון להלביש את זה על החיים שלנו הסבר המשפט " אם אתה לא יכול לנצח אותו התטרף אליו" הילדים מקבלים דף עם כל התמונות ביחד ומתבקשים לכתוב סיפור
 

איריסא

New member
שיעור 6

הכיתה מתחלקת ל2 קבוצות כל קבוצה מקבלת כרטיס משימה שעליה לבצע 1 לסדר את כל כיסאות הכיתה במעגל 2 לסדר את כל כסאות הכיתה בערימה נתן להם זמן קצוב התלמידים כמובן לא יצליחו לבצע עורכים דיון הקראת הסיפור האב ובניו / לקרוא ולהבין קישור בין הסיפור למה שקרה בכיתה (דיון) הקראת הקטע "בלי אחדות אין שותפות (עוד על דברים שבלב) הילדים התבקשו לכתוב קטע זה בשפתם למצוא את הקשר לשיעור
 

איריסא

New member
שיעור 8

הסיפור על האיש הירוק עבודה בזוגות על כל שולחן יש מספר השולחן סרט ראש מקרפ אחד כחול אחד ירוק תגי זיהוי ריבוע בריסטול כחול וירוק עם חוט לשים על הצואר הילדים מתישבים לאחר הגרלה בא נקבע מספר השולחן והאם הם ירוק או כחול הם מתבקשים לשים את הסרט והתג הם קוראים את הסיפור על האיש הירוק ומתבקשים לכתוב את המשך הדוח שיח לאחר שכולם סימו כל זוג עומד מול הכיתה ומבצע את הדו שיח שלו לאחר מכן דיון על הסיפור ועל מה שכתבו הילדים
 

איריסא

New member
שיעור 9

סיעור מוחין למילה חבר כל קבוצה מכינה מודעת דרושים "דרוש חבר" הכוללת למה צריך מה התכונות וכו´ הצגת המודעות ודיון עליהם הקראת השיר רציתי חבר/ הגר שנהב על הלוח המשפט "חבר נועד למלא צרכים שלי" דיון על המשפט הקראת השיר יש חברים / אורה קוסטר
 

איריסא

New member
כמה תוספות חשובות

השיעורים (חוץ מ1 )כולם בקבוצות רצוי מאוד קבוצות מעורבות בנים בנות ורמות שונות לכל קבוצה יש תמונה של ילד/ ילדה (על שיפוד) על השולחן דרכה הם יכולים לדבר במידה ורוצים (הדבר עוזר במקרה וקשה להם להחשף) רצוי שיהיה בכיתה קיר פעים עליו יתלו כל התוצרים של השיעורים הילדים למדו כיצד לדבר ולהקשיב והכללים נתלו על הלוח הדיונים והשיחות לא מופנים אישית לאף תלמיד אלה תמיד כלליים בממידה ורואים שהילדים מספיק מוכנים לדבר בצורה אישית אפשר ללכת לכיוון זה
 
למעלה