לאצבעוני הגלילי

לאצבעוני הגלילי

קצת באיחור בגלל חו"ל ובכ"ז: א. להערתך על "אהבת שדי" כאילו אני בכוונה מתעלם ממישהו ומקדם משהו אחר: אינך מכיר אותי ולכן לא אעלב (למרות שהערב זובהחלט מעליבה). לגופו של עניין אין ולא יהיה מצב בו אני אומר משהו שאינו נכון (על פי מיטב ידיעתי והבנתי) על מנת לקדם מישהו או משהו שיש לי בו איזשהו אינטרס. התיחסותי תמיד הייתה ותמיד תהיה לופו של עניין. ב. אשר לריקוד "אהבת שדי". יש לי דעה מאד ברורה באשר ליצור ריקודי-עם ישראליים בחו"ל. בתוך ההגדרה יש כבר סתירה מהותית: ריקודי-עם ישראליים הם תרבות ישראלית היוצאת החוצה ולא תרבות אמריקאית הבאה אלינו. לצערי הש ריקודי-עם אינו כל כך מתאים למה שקורה ולכן יש גם ריקודים שמחברים בחו"ל. אבל מדוע אני חייב לדעת על כל צעד שמישהו הדביק לשיר ישראלי? בלי קשר לריקודיו של ישראל יעקובי שיש לו הרבה שורשים יהודיים וישראליים וריקודיו בדרך כל מיוחדים ויפים, כיצד אני אמור לדעת כל מה שהוא עושה. ניסיתי ואני עדיין מנסה לרכז אצלי את כל המידע, אך גם אני לא מסוגל לקיף את הכל. הארגון הקים מנגנון די מוצלח ואם כך מדוע שישראל יעקובי ואחרים לא יטרחו לעדכן את מעשיהם הריקודיים באתרים המספקים מידע זה?? אם הוא מחבר "ריקודי-עם ישראליים" מן הראוי שיעדכן את העם החי בציון. את דעתי בקשר להבדל בין שיר לריקוד באשר להפצתם ברבים כבר כתבתי ולא אחזור על כך אז לפחות שיעדכנו אותנו. ובנוסף, אם גדי ידע על קיומו של ריקוד ללחן שה הרי הוא בהחלט לא בסדר (בלשון המעטה) וארית מה כתבתי על כך בקשר לריקוד "חופשי ומאושר".
 
למעלה