לא בדיוק סטילס, אבל אתם יודעים הכל:)

nat992

New member
לא בדיוק סטילס, אבל אתם יודעים הכל:)

שלום לחברי הפורום התותחים. איש איש ותותחיותו שלו.
חבר ביקש שאתעד עבורו בווידאו את חתונתו הצנועה, ואני חושב להשתמש בפוג'י שלי.
XT20 +18-55, ולהסריט בפורמט FHD. (לא 4K כי ב FHD יש יותר פריימים פר שניה)

טיפים ועצות בנידון יעזרו מאוד, במיוחד מטרידה אותי המחשבה על איכות הסאונד שהוא יקבל. ויש גם הגבלה (מעצבנת!) של רבע שעה בלבד.
 

sagiKor

New member
אני חושב...

שאלא אם חברך מתכנן להתחתן עוד כמה פעמים, רצוי שמאד שבארוע שאין לו "שידור חוזר" יהיה צלם מקצועי שיודע מה הוא עושה ויספק את הסחורה.
XT20 ו 18-55 זה לא ציוד לצילום וידאו רציני.
 

חובב1

New member
ועם זאת, לא מצלמים חתונה בקצב פריימים גבוה

מצלמים בקצב פריימים שמספק תנועה טבעית בווידאו ומתאים לנושא ולסטנדרטים של הקרנה בישראל. כך, שאתה צריך לצלם בקצב פריימים של 25p וכמובן לא במצב אוטומטי אלא עם מהירות סגר של 1/50.
בקיצור, צריך לדעת קודם עקרונות בסיסיים של צילום וידאו לפני שמצלמים כזה אירוע.
ואגב, צפה להרבה פספוסים בפוקוס האוטומטי, במיוחד אם מדובר בתנאי תאורה חשוכים יחסית.
 

nat992

New member
תראה

זה לא הולך להיות מוקרן בשום מקום, מעבר למסך מחשב נייד ביתי מיושן.
אשמח להסבר. למה לצלם ב 25P אם אפשר ב 60P?
 

חובב1

New member
כי מספר גבוה זה לא בהכרח טוב יותר

60p מתאים אם רוצים להפוך את הווידאו להילוך איטי בעריכה לאחר מכן. אבל בצילום רגיל, 60p מייצר תנועה חלקה מדי ולא טבעית לעין. זה ידרוש ממך גם לעבור למהירות סגר של 1/120 וירידה ברגישות לאור. קולנוע, למשל, מצלמים ב- 24p.
כדאי לך לקרוא על עקרונות צילום בווידאו כי כל פשלה שתעשה בצילום, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לתקן אחר כך.
 

nat992

New member
מאוד מעניין

בסרטונים שאני עושה במשפחה, תמיד מעדיף 60 כי זה באמת יותר חלק ונעים בעין.
מפתיע אותי לשמוע שעדיף מלכתחילה ללכת על 24P או משהו.
 

sagiKor

New member
אין עדיף, יש תוצאה רצויה

צריך להבין את ההבדלים ולבחור במה שמעדיפים.
 

steiff

New member
העין האנושית יכולה להסתגל גם לצילום של 17 תמןנות לשניה

כך שקצב גבוה יותר לא בהכרח תורם למשהו שאי אפשר בלעדיו.
 

חובב1

New member
לא מצלמים אירוע בשוט רציף אחד

הוא כתב מקודם שהמגבלה על שוט רצוף היא רבע שעה. אירוע מצלמים בשוטים של דקות קצרות, אתה אמור לתפוס רגעים יפים ומעניינים ולא פיהוק מתמשך של שעתיים.
 

dudi4321

Active member
אספר את ההאכזבה שלי

ניסיתי עם D800 עם מיקרופון חיצוני. הבעיה הסאונד שהגיע מהרמקולים. אולי ההסרטה יצאה בסדר אבל הסאונד עם רעש רקע של כל הפיטפוטים מכל האנשים שמסביב.
מצד שני צילמתי הופעה ביתית עם עדשה 14ממ' ללא מיקרופון אבל אז ניגנו בפסנתר, חליל ומע' תופים ללא שירה.
שניהם על חצובה רגילה.
 

dudi4321

Active member
אתה צריך להתחבר עם כבל ישירות לציוד ההגברה

אאלט זה AUX אוגזילרי. בחיבור כזה הסאונד יהיה מושלם.
 

dudi4321

Active member
בקש מהם לצלם פרומו.

כדי לתרגל ולהתאמן. חבר מביא חבר, במובן שהם צריכים לעזור לך להצליח עבורם.
בכל מקרה מזל"ט.
 

eliyaho555

New member
סרט חתונה צריך אבל שפוי למה ?

מתי ראינו את סרט החתונה של הבן הבת ? התשובה לא ראינו לא ב6 שנים אחרונות ,ןלא מאז החתונות אז . ? צריך לצלם תחת פרופורציות . עד היום צלמתי כבר שלוש חתונות בוידאו , 2 בר מצוות , וכמה מסיבות . אז ? אף אחד מהמצולמים ,לא הודה לי כמו שצריך . נדה כלום בקושי תודה . כשחבר צילם לי בריתה ,אני קניתי לו מתנה ב400 שקלים . נצול המשחתת אילת קנית י משחתת אמיתית ממתכת . לי לא קנו כלום גם לא ב50 שקל . שבוע שעבר קניתי מתנות לאנשים שעזרו לי ב350 שקל . כנראה שאחרים זבל ,לא שווים את זה ,נקודה ,לא יודעים להעריך .לגבי הצלום תצלם ומה שיהיה יהיה .זה בדיוק מה שיצא זה מה צריך שיהיה ,בהצלחה ,נקודה.
 

steiff

New member
עבודה מקצועית זה לא רק ציוד מקצועי

זה גם לדעת את רזי המקצוע ולדעת איך לחבר הכל שיעבוד ויפיק תוצאות ראויות.

ציינו פה סאונד - נכון מאד. הייתי שותף בהפקה של כמה קליפים בבחירות המוניציפאליות לפני כמה חודשים. מהר מאד הבנתי שסאונד זה אתגר הרבה יותר גדול מצילום. לפחות כשמדובר בקליפ בחירות. הדבר הראשון שקניתי היה מיקרופון עם חוט ארוך. הדבר השני היה גימבל.
המצלמה? אייפון X עשה עבודה טובה יותר מכל המצלמות ה״מקצועיות״ שמסביב.

מובן שיש הבדל מהותי בין צילום קליפ של מועמד ותומכיו לבחירות לבין צילום אירוע, אבל המסר שלי הוא: אתה לא יודע מול אילו בעיות תעמוד עד שלא תגיע אליהן, והפתרון הוא לא תמיד ציוד באלפי שקלים. מיקרופון עם חוט ארוך שקניתי בהונג קונג ב-100 שקל לא יתאים לאירוע. בשביל זה תצטרך אולי מישהו שיסתובב עם ״בום״ או שתרכיב על המצלמה מיקרופון כיווני, או שתתחבר למערכת הסאונד של האולם ותקליט ישר ממנה. זה כבר יכול להיות הרבה יותר יקר ויכול להצריך עוזר ויכול להצריך עבודת עריכה והתאמה של ערוצי סאונד לווידאו.

ועוד לא דיברנו על תכנות העריכה, נפחי המידע העצומים, ועקומות לימוד.

לא שאני מנסה לרפות את ידך, אבל בשביל להוציא תוצאה מקצועית צריך להיות בעל מקצוע. קליפ בחירות מצלמים בכמה ״טייקים״ עד שמקבלים את התוצאה. חתונה - כמה כוסות צריך לשבור עד שיצא מצולם טוב?
 

nat992

New member
איזה מרפה את ידיי...

ההפך. אני מודה לך על כל טיפ וטיפ.
אמרתי לאדון חבר שבעיניי זו טעות לחסוך את עלות ההסרטה המקצועית, ובזה נגמר העניין. אצלם ככל וידי משגת, הסאונד ייצא גרוע, והסרטון יישאר כמזכרת בינונית לאירוע.

ואגב, ראיתי גם ביוטיוב השוואות לאינספור, וברבות מהם האייפון X אכן מסריט טוב יותר מציוד כבד ויקר פי עשרה. איך אתה מסביר את זה? האם תמו הימים שבהם נצרך ציוד כה יקר?
 

steiff

New member
עולם הווידאו אכן עובר מהפכה דיגיטלית

אולי מהירה יותר מעולם צילום הסטילז.

גודל החיישן שנדרש לצילום 4k ואפילו 8k קטן לעומת חיישני מצלמות הסטילז.
עליה בכוח העיבוד של המצלמה וייתור הצורך בסרט מגנטי - הקטינו את המצלמות ואת האופטיקה.

מכאן שהביצועים של אייפון אכן טובים יותר, ובתנאי שמתקיימים תנאים בסיסיים:
א. התאורה טובה מספיק.
ב. אופי הצילום לא מצריך אורכי מוקד שאין לאייפון להציע עם העדשה הקבועה שלו וקצת זום דיגיטלי.
ג. אין משחקים בעומק שדה (כי החיישן הפיצפון של האייפון לא מאפשר הרבה בתחום הזה).
 

nat992

New member
זה מדהים

יש השוואות ברשת בין GH5 ואייפון...
הייתרון הוא שאמרת בתאורה בעייתית, וכמובן - אורכי מוקד. ואולי גם בחיבור לאביזרים נוספים, או שאפשר היום כבר לחבר גם את האייפון ישירות למקור סאונד.
 

steiff

New member
אפשר לחבר ישירות למיקרופון חיצוני

אבל זה מצריך את המתאם המטופש הזה ממחבר עגול למחבר לייטנינג של אפל. אם יש לי טענה אחת גדולה לאפל זו ההחלטה המטופשת לבטל את יציאת האזניה הסטנדרטית. אבל זה כבר שייך לדיון אחר.
יש לי גם הסתייגויות לממשק זיהוי הפנים והוויתור על כפתור הבית, אבל לפחות הם שיפרו את זה משמעותית בגירסת מעה׳פ 12
 
למעלה