לא בטוח שזה הפורום הנכון לשאלתי

קרמיט4

New member
לא בטוח שזה הפורום הנכון לשאלתי

שלום, השאלה נוגעת לתלמיד, ילד בן 8 שאינו מרוכז כלל במהלך שיעורים פרטיים ללימוד עברית. הילד אינו דובר עברית בעקרון. אחותו, בת 11 מרוכזת ובעל מוטיבציה. לא ניתן להפרידם -לבקשת ההורים. אין לי מושג כיצד לגרום לו להתרכז ולהתעניין. הוא רק מעוניין לשחק ודי מפריע... אם זה אינו הפורום הנכון, קבלו התנצלותי. אשמח לדעת אם יש פורום אחר לדיון בעניין. תודה
 
אולי בגלל הקושי של הילד בתפיסת

השפה הוא מעדיף לעשות דברים אחרים.אני לא שוללת בעיות אצל הילד אבל צריך לבחון מכל כיוון. אני מכירה אישית מקרה של עולה חדשה מארגנטינה שהגיעה למקום מסויים בארץ שהתמיכה והיכולת לקבל עולים לא הייתה מספקת בכלל. לאור הקשיים בקליטתה גם לילדה היה קשה ללמוד ולהשקיע. במקרה שלה הדבר נגמר רע הילדה החליטה לחזור לארגנטינה לאבא שלה. אבל אני יכולה להבין את הילד אם המקום לא ערוך כמו שצריך. יתכן ואני טועה אבל היו מיקרים גם כאלה
 
טיפול בשיעור הטרוגני

בהחלט זה הפורום ! הרי לך דוגמא לסופר הטרוגניות - הבדל בגילאים, במין, במידת הריכוז ובמוטיבציה. אין ברירה, אלא לחלק את השיעור לחלקים בהם הוא יוכל לשחק ברמה שלו והיא ברמה שלה, היא תצטרך לעבוד פרטני יותר, ואיתו תצטרכי לעבוד ביחד. לשחק איתו ולתת לה עבודה, כשאת בודקת איתה את העבודה, לתת לו משחק ליחיד, כלומר להכין - משהו כמו לוטו, או משחק אחר ליחיד. תוכלי לתת דוגמא של מה את מלמדת, ואולי ננסה לבנות ביחד את העבודה בשבילו ובשבילה.
 

קרמיט4

New member
תודה על התשובות

סליחה, רק עכשיו התפניתי להסתכל בהן. ה''חדשות'' הן שבינתיים הצלחתי להפריד את הילדים. באשר לבעיות עצמן: הילדה, בת אחת עשרה, קוראת אבל יש לה בעיות בכתיבה. לדוגמא: היא קוראת מילה כמו ''אמא'' אך כותבת ''אימה'' וכד'. בקשר לילד, בן שמונה, זה מאד מאד קשה. לפי מה שראיתי הוא אינו יכול לומר משפט שלם, אפילו פשוט, בעברית. גם כאשר אנחנו לבד - בלי האחות- אינו מרוכז. דוגמא: הוא רוצה לשחק בכדור. או. קי... ש יחקנו בכדור והתניתי את מסירות הכדור במסירת מילה בעברית יחד עם הכדור. זה עבד אך לא בטוח שמבחינה לימודית או חינוכית זו הייתה טקטיקה נכונה. לא ברור איזו מן המילים הוא אכן יזכור בסוף. בנוסף, קשה עד בלתי אפשרי להביא אותו לומר משפט, ולא רק לזרוק שם עצם לחלל האויר. אפילו משפט פשוט ללא פועל. לדוגמא: ''זה ספר''. במקרה כזה הוא יגיד ''ספר''. כמו כן קשה מאד מאד להושיב אותו לכתוב. והרי אם הוא לא יכתוב הוא לא יידע את האותיות. מה לעשות?... אין לי מושג כרגע. הם אמורים לעלות בעוד כמה שנים לישראל.
 
משחקי שולחן

אפשר להכין משחקי שולחן, בו משתתפים כולם, אלא שהכרטיסיות בהם משחקים יהיו מותאמות לרמות השונות. כך כל אחד יכול להתקדם לפי רמתו. מי שצריך בכתיבה, יצטרך לכתוב במשימות השונות של המשחק, ומי שצריך להגיד מילים או משפט, או לכתוב יצטרך לעשות כן. אם יש צורך בלוח מוכן למשחק "סולמות וחבלים" אוכל לשלוח.
 
סולמות ונחשים / חבלים

אני שולחת את לוח המשחק, ומה שצריך להוסיף זה - סולמות וחבלים לפי הרצון והצורך. אפשר שכל ילד מקבל לוח - ובו זמנית משחקים נגד שני ילדים, או כולם משחקים באותו לוח, או... כל פעם בלוח אחר, שכל ילד בעצמו שם את החבלים והסולמות. הילדים מאד אוהבים להחליט בעצמם. כדאי לשמור את הלוח ולהוציא על דפים צבעוניים כפי שרוצים. בהצלחה.
 
למעלה