לא הבנתי מה תקציב הרכבת לשנת 2005

מצב
הנושא נעול.
לא הבנתי מה תקציב הרכבת לשנת 2005

לא הבנתי מה תקציב הרכבת לשנת 2005
בזמנו היתה כתבה בהארץ בה הודיעה הרכבת על תקציב של 5 מליארד ש"ח תקציב מדינה במזומן ועוד 7 מליארד ש"ח בהרשאה להיתחייב (במחירי 2004) לא הבנתי מאיפה ה-7 מליארד . זו הדרישה של הרכבת שהוגשה לשר התחבורה ולשר האוצר . (האם הם אישרו את הבקשה ?????) לאומת זאת במישרד האוצר אומרים שתקציב הרכבת ב-2005 הוא 1.9 מליארד מתקציב המדינה והיתר ממקורות חוץ תקציביים . ועוד אומרים באוצר שיהיה איזון בין תקציב הרכבת לתקציב פיתוח הכבישים . לסיכום : 1) מה אתם לומדים מאיך שהמדינה מיתנהלת ??? 2) איפה פה התנופה האדירה שבפיתוח הרכבת שהובטח לנו ????? 3) האם עובדים עלינו בעיניים ?????? 4) האם הבנתם מה קורה פה ואיפה עומדים הדברים נכון להיום ????? איזה תקציב באמת יהיה לרכבת בשנה הקרובה????? תעשו לי סדר בבלגן!!!! בתודה , עמית גוד
 

fireman

New member
תשובה חלקית

לא הבנתי מה תקציב הרכבת לשנת 2005
בזמנו היתה כתבה בהארץ בה הודיעה הרכבת על תקציב של 5 מליארד ש"ח תקציב מדינה במזומן ועוד 7 מליארד ש"ח בהרשאה להיתחייב (במחירי 2004) לא הבנתי מאיפה ה-7 מליארד . זו הדרישה של הרכבת שהוגשה לשר התחבורה ולשר האוצר . (האם הם אישרו את הבקשה ?????) לאומת זאת במישרד האוצר אומרים שתקציב הרכבת ב-2005 הוא 1.9 מליארד מתקציב המדינה והיתר ממקורות חוץ תקציביים . ועוד אומרים באוצר שיהיה איזון בין תקציב הרכבת לתקציב פיתוח הכבישים . לסיכום : 1) מה אתם לומדים מאיך שהמדינה מיתנהלת ??? 2) איפה פה התנופה האדירה שבפיתוח הרכבת שהובטח לנו ????? 3) האם עובדים עלינו בעיניים ?????? 4) האם הבנתם מה קורה פה ואיפה עומדים הדברים נכון להיום ????? איזה תקציב באמת יהיה לרכבת בשנה הקרובה????? תעשו לי סדר בבלגן!!!! בתודה , עמית גוד
תשובה חלקית
התקציב שהובטח לרכבת ישראל עד לשנת 2008 הוא 20 מיליארד ש"ח, לא יודע איך יחלקו אותו בין השנים וכמה החברה תצטרך לגייס בעצמה (להזכירך רכבת ישראל הופרדה מרשות הנמלים והפכה לחברה, מה שמאפשר לה לגייס כספים "מבחוץ") 1. המדינה שלנו צולעת, לא מתנהלת ולא רק בנושא הרכבות. 2. איפה פה התנופה? אני חייב להודות שהשאלה הזו גרמה לי להרים גבה ולתהות איפה היית בשנה-שנתיים האחרונות. במהלך השנה האחרונה וזו שלפניה רכשה רכבת עשרות מערכי קרונות דו קומתיים ומספר גדול מאוד של קטרים חדשים מבחינת הציוד הנייד שהיה חסר ועדיין חסר. חשוב להזכיר שהתנופה לא אמורה להתבטא בקילומטרים של מסילה אם כי הדבר גם כן בעל חשיבות גבוהה אך הצטיידות בציוד חדש לצורך שיפור השירות הינה צעד עקרוני מאוד ובעל חשיבות עליונה מעבר לכך יש להזכיר את הקווים האחרונים שנפתחו כמו כפר סבא, תחנת הרצליה, תחנת נתב"ג שנפתחה לפני מספר ימים והקו אליה, שדרוג של תחנות רבות, הוספת המסילה השלישית באיילון וכפועל יוצא הרחבה של התחנות (פרוייקט שעדיין נמצא בביצוע, פינוי מסוף המטענים מתחנת באר שבע צפון, פתיחת הקו לרמת חובב והעברת מסוף המטענים לשם, שדרוג הקו לדימונה והקמת תחנת נוסעים חדשה, הקמת תחנת רכבת באר שבע האוניברסיטה, שבנייתה החלה לפני חודש ועוד פרוייקטים רבים ומגוונים כך שאתה לא יכול לטעון כי אין תנופה, יש תנופה אדירה שכרגע רק מצמצמת פערים של 20 שנה של הזנחה מצד הממשלה בנושא הרכבות במדינת ישראל. 3. כפועל יוצא מ2. לא עובדים על אף אחד בעיניים. 4. כנס לאתר "חדשות הרכבת" (יש לך לינק בקישורים) המעקבים והחדשות שיש שם יוכלו לסייע לך לצמצם פערים בכל הנוגע בפיתוח הרכבתי במדינת ישראל, זה יעזור לך לדעת פחות או יותר איפה הדברים עומדים יום טוב.
 

mucool2

New member
20 שנה? הגזמת

תשובה חלקית
התקציב שהובטח לרכבת ישראל עד לשנת 2008 הוא 20 מיליארד ש"ח, לא יודע איך יחלקו אותו בין השנים וכמה החברה תצטרך לגייס בעצמה (להזכירך רכבת ישראל הופרדה מרשות הנמלים והפכה לחברה, מה שמאפשר לה לגייס כספים "מבחוץ") 1. המדינה שלנו צולעת, לא מתנהלת ולא רק בנושא הרכבות. 2. איפה פה התנופה? אני חייב להודות שהשאלה הזו גרמה לי להרים גבה ולתהות איפה היית בשנה-שנתיים האחרונות. במהלך השנה האחרונה וזו שלפניה רכשה רכבת עשרות מערכי קרונות דו קומתיים ומספר גדול מאוד של קטרים חדשים מבחינת הציוד הנייד שהיה חסר ועדיין חסר. חשוב להזכיר שהתנופה לא אמורה להתבטא בקילומטרים של מסילה אם כי הדבר גם כן בעל חשיבות גבוהה אך הצטיידות בציוד חדש לצורך שיפור השירות הינה צעד עקרוני מאוד ובעל חשיבות עליונה מעבר לכך יש להזכיר את הקווים האחרונים שנפתחו כמו כפר סבא, תחנת הרצליה, תחנת נתב"ג שנפתחה לפני מספר ימים והקו אליה, שדרוג של תחנות רבות, הוספת המסילה השלישית באיילון וכפועל יוצא הרחבה של התחנות (פרוייקט שעדיין נמצא בביצוע, פינוי מסוף המטענים מתחנת באר שבע צפון, פתיחת הקו לרמת חובב והעברת מסוף המטענים לשם, שדרוג הקו לדימונה והקמת תחנת נוסעים חדשה, הקמת תחנת רכבת באר שבע האוניברסיטה, שבנייתה החלה לפני חודש ועוד פרוייקטים רבים ומגוונים כך שאתה לא יכול לטעון כי אין תנופה, יש תנופה אדירה שכרגע רק מצמצמת פערים של 20 שנה של הזנחה מצד הממשלה בנושא הרכבות במדינת ישראל. 3. כפועל יוצא מ2. לא עובדים על אף אחד בעיניים. 4. כנס לאתר "חדשות הרכבת" (יש לך לינק בקישורים) המעקבים והחדשות שיש שם יוכלו לסייע לך לצמצם פערים בכל הנוגע בפיתוח הרכבתי במדינת ישראל, זה יעזור לך לדעת פחות או יותר איפה הדברים עומדים יום טוב.
20 שנה? הגזמת
לפחות 30-40 שנה!!
 

fireman

New member
../images/Emo6.gif

20 שנה? הגזמת
לפחות 30-40 שנה!!

לא רציתי שיגידו שאני מגזים
 
יש משהו חדש ??????

תשובה חלקית
התקציב שהובטח לרכבת ישראל עד לשנת 2008 הוא 20 מיליארד ש"ח, לא יודע איך יחלקו אותו בין השנים וכמה החברה תצטרך לגייס בעצמה (להזכירך רכבת ישראל הופרדה מרשות הנמלים והפכה לחברה, מה שמאפשר לה לגייס כספים "מבחוץ") 1. המדינה שלנו צולעת, לא מתנהלת ולא רק בנושא הרכבות. 2. איפה פה התנופה? אני חייב להודות שהשאלה הזו גרמה לי להרים גבה ולתהות איפה היית בשנה-שנתיים האחרונות. במהלך השנה האחרונה וזו שלפניה רכשה רכבת עשרות מערכי קרונות דו קומתיים ומספר גדול מאוד של קטרים חדשים מבחינת הציוד הנייד שהיה חסר ועדיין חסר. חשוב להזכיר שהתנופה לא אמורה להתבטא בקילומטרים של מסילה אם כי הדבר גם כן בעל חשיבות גבוהה אך הצטיידות בציוד חדש לצורך שיפור השירות הינה צעד עקרוני מאוד ובעל חשיבות עליונה מעבר לכך יש להזכיר את הקווים האחרונים שנפתחו כמו כפר סבא, תחנת הרצליה, תחנת נתב"ג שנפתחה לפני מספר ימים והקו אליה, שדרוג של תחנות רבות, הוספת המסילה השלישית באיילון וכפועל יוצא הרחבה של התחנות (פרוייקט שעדיין נמצא בביצוע, פינוי מסוף המטענים מתחנת באר שבע צפון, פתיחת הקו לרמת חובב והעברת מסוף המטענים לשם, שדרוג הקו לדימונה והקמת תחנת נוסעים חדשה, הקמת תחנת רכבת באר שבע האוניברסיטה, שבנייתה החלה לפני חודש ועוד פרוייקטים רבים ומגוונים כך שאתה לא יכול לטעון כי אין תנופה, יש תנופה אדירה שכרגע רק מצמצמת פערים של 20 שנה של הזנחה מצד הממשלה בנושא הרכבות במדינת ישראל. 3. כפועל יוצא מ2. לא עובדים על אף אחד בעיניים. 4. כנס לאתר "חדשות הרכבת" (יש לך לינק בקישורים) המעקבים והחדשות שיש שם יוכלו לסייע לך לצמצם פערים בכל הנוגע בפיתוח הרכבתי במדינת ישראל, זה יעזור לך לדעת פחות או יותר איפה הדברים עומדים יום טוב.
יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
 
הרכבת עושה המון בתקציב יחסית מוגבל

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
הרכבת עושה המון בתקציב יחסית מוגבל
והקו הישן בירושלים הוא ברכה ולא צריך לזלזל בו כל כך או לא להתייחס אליו. בשביל הדתיים קו ירושלים - בית שמש הוא חשוב מאוד (2 ערים עם ריכוז גדול של דתיים וחרדים). והכל עושים בשלבים בגלל התקציב היחסית קטן.
 

mucool2

New member
צודק אבל יש עוד דברים

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
צודק אבל יש עוד דברים
אנסה לענות על חלק מהנקודות שהעלית. חלק ראשון: 2) אם תסתכל טוב תראה שתחנת "הראשונים" מוגבהת כך שהמסילה תוכל להמשיך אחריה ולהתחבר לקו האיילון שימשיך דרומה עד ראשון (כבר מתחילים לפנות את הדרך בחולון). 3)** מסילה שלישית היא לא סתמית בכלל. היא תקל את העומס שיש עכשיו בקו החוף ע"י זה שהיא תסיט את התנועה מכפ"ס/פ"ת. זה עדיין לא מספיק ויצטרכו בסוף גם מסילה רביעית לפחות, אבל אם אתה רוצה לחכות להסטת האיילון, תצטרך לחכות עוד הרבה מאוד זמן. חלק שני: 1) לפי מה שאני יודע, זה כבר בתכנון (אולי המומחים כאן יודעים מתי אמור להתבצע). 2) גם זה מתוכנן, אבל כנראה יש דברים יותר דחופים. 3) כדי לחשמל קו לא מספיק למתוח כבל, צריך גם לקנות ציוד חדש (קטרים) או להתאים אותו לחשמל. גם זה מתוכנן לשנים הקרובות. 4) לא מבין מה הבעיה. יקימו אותו עם כבל עילי מראש. זה יחסוך עבודה כפולה וזה לא סותר חשמול של כל קו אחר. הרבה יותר חשוב שהקו ב"ש יוכפל כמה שיותר מהר. 5) קו כרמיאל לא נראה כ"כ כדאי כרגע, ואולי הוא יאלץ להמתין קצת. מצד שני, אם כבר מחדשים את רכבת העמק, כדאי מאוד להמשיך אותה צפונה לטבריה, ראש פינה וקרית שמונה. נתקלתי ברעיון הזה כאן, אבל אין לי מושג אם יש תוכניות ממשיות (אולי מישהו יודע??). שכחת גם את חיבור שדרות ונתיבות. בקשר למספרים, באמת אין לי מושג, אבל שמעתי שר האוצר וגם ראש הממשלה הם חובבי רכבות ואני מקווה שזה יתבטא ביותר מעשים.
 
הבעיה שאיש לא יודע מי יהיו רה"מ ושר

צודק אבל יש עוד דברים
אנסה לענות על חלק מהנקודות שהעלית. חלק ראשון: 2) אם תסתכל טוב תראה שתחנת "הראשונים" מוגבהת כך שהמסילה תוכל להמשיך אחריה ולהתחבר לקו האיילון שימשיך דרומה עד ראשון (כבר מתחילים לפנות את הדרך בחולון). 3)** מסילה שלישית היא לא סתמית בכלל. היא תקל את העומס שיש עכשיו בקו החוף ע"י זה שהיא תסיט את התנועה מכפ"ס/פ"ת. זה עדיין לא מספיק ויצטרכו בסוף גם מסילה רביעית לפחות, אבל אם אתה רוצה לחכות להסטת האיילון, תצטרך לחכות עוד הרבה מאוד זמן. חלק שני: 1) לפי מה שאני יודע, זה כבר בתכנון (אולי המומחים כאן יודעים מתי אמור להתבצע). 2) גם זה מתוכנן, אבל כנראה יש דברים יותר דחופים. 3) כדי לחשמל קו לא מספיק למתוח כבל, צריך גם לקנות ציוד חדש (קטרים) או להתאים אותו לחשמל. גם זה מתוכנן לשנים הקרובות. 4) לא מבין מה הבעיה. יקימו אותו עם כבל עילי מראש. זה יחסוך עבודה כפולה וזה לא סותר חשמול של כל קו אחר. הרבה יותר חשוב שהקו ב"ש יוכפל כמה שיותר מהר. 5) קו כרמיאל לא נראה כ"כ כדאי כרגע, ואולי הוא יאלץ להמתין קצת. מצד שני, אם כבר מחדשים את רכבת העמק, כדאי מאוד להמשיך אותה צפונה לטבריה, ראש פינה וקרית שמונה. נתקלתי ברעיון הזה כאן, אבל אין לי מושג אם יש תוכניות ממשיות (אולי מישהו יודע??). שכחת גם את חיבור שדרות ונתיבות. בקשר למספרים, באמת אין לי מושג, אבל שמעתי שר האוצר וגם ראש הממשלה הם חובבי רכבות ואני מקווה שזה יתבטא ביותר מעשים.
הבעיה שאיש לא יודע מי יהיו רה"מ ושר
האוצר בעוד שנה. אם אנשים כמונו בפורום יעשו הרבה גלים בציבור, אולי גם שרי האופוזיציה (של היום) יידעו לקרוא את מפת דעת הקהל ויהפכו ל"חובבי רכבת"...
 

mucool2

New member
../images/Emo6.gif נכון מאוד

הבעיה שאיש לא יודע מי יהיו רה"מ ושר
האוצר בעוד שנה. אם אנשים כמונו בפורום יעשו הרבה גלים בציבור, אולי גם שרי האופוזיציה (של היום) יידעו לקרוא את מפת דעת הקהל ויהפכו ל"חובבי רכבת"...
נכון מאוד
 

mucool2

New member
מצד שני...

הבעיה שאיש לא יודע מי יהיו רה"מ ושר
האוצר בעוד שנה. אם אנשים כמונו בפורום יעשו הרבה גלים בציבור, אולי גם שרי האופוזיציה (של היום) יידעו לקרוא את מפת דעת הקהל ויהפכו ל"חובבי רכבת"...
מצד שני...
די סביר ששר האוצר יהיה ראש הממשלה בעוד שנה!!
 
אני לא מבין מה רע ברכבות דיזל

צודק אבל יש עוד דברים
אנסה לענות על חלק מהנקודות שהעלית. חלק ראשון: 2) אם תסתכל טוב תראה שתחנת "הראשונים" מוגבהת כך שהמסילה תוכל להמשיך אחריה ולהתחבר לקו האיילון שימשיך דרומה עד ראשון (כבר מתחילים לפנות את הדרך בחולון). 3)** מסילה שלישית היא לא סתמית בכלל. היא תקל את העומס שיש עכשיו בקו החוף ע"י זה שהיא תסיט את התנועה מכפ"ס/פ"ת. זה עדיין לא מספיק ויצטרכו בסוף גם מסילה רביעית לפחות, אבל אם אתה רוצה לחכות להסטת האיילון, תצטרך לחכות עוד הרבה מאוד זמן. חלק שני: 1) לפי מה שאני יודע, זה כבר בתכנון (אולי המומחים כאן יודעים מתי אמור להתבצע). 2) גם זה מתוכנן, אבל כנראה יש דברים יותר דחופים. 3) כדי לחשמל קו לא מספיק למתוח כבל, צריך גם לקנות ציוד חדש (קטרים) או להתאים אותו לחשמל. גם זה מתוכנן לשנים הקרובות. 4) לא מבין מה הבעיה. יקימו אותו עם כבל עילי מראש. זה יחסוך עבודה כפולה וזה לא סותר חשמול של כל קו אחר. הרבה יותר חשוב שהקו ב"ש יוכפל כמה שיותר מהר. 5) קו כרמיאל לא נראה כ"כ כדאי כרגע, ואולי הוא יאלץ להמתין קצת. מצד שני, אם כבר מחדשים את רכבת העמק, כדאי מאוד להמשיך אותה צפונה לטבריה, ראש פינה וקרית שמונה. נתקלתי ברעיון הזה כאן, אבל אין לי מושג אם יש תוכניות ממשיות (אולי מישהו יודע??). שכחת גם את חיבור שדרות ונתיבות. בקשר למספרים, באמת אין לי מושג, אבל שמעתי שר האוצר וגם ראש הממשלה הם חובבי רכבות ואני מקווה שזה יתבטא ביותר מעשים.
אני לא מבין מה רע ברכבות דיזל
אולי מישהו יוכל להאיר את עיני מדוע צריך להשקיע תקציבי עתק בחישמול כאשר מערכות הדיזל עובדות יפה מאוד? למי שיגיד לי שחשמל מזהם פחות אז זה נכון לגבי הערים ששם מוציאים את הגורם המזהם (קטר) מחוץ לעיר (תחנת כח) אבל ברכבות בינעירוניות אני לא מבין בשביל מה צריך לחשמל?
 

levikon

New member
מנהרות, האצה הרבה יותר מהירה.

אני לא מבין מה רע ברכבות דיזל
אולי מישהו יוכל להאיר את עיני מדוע צריך להשקיע תקציבי עתק בחישמול כאשר מערכות הדיזל עובדות יפה מאוד? למי שיגיד לי שחשמל מזהם פחות אז זה נכון לגבי הערים ששם מוציאים את הגורם המזהם (קטר) מחוץ לעיר (תחנת כח) אבל ברכבות בינעירוניות אני לא מבין בשביל מה צריך לחשמל?
מנהרות, האצה הרבה יותר מהירה.
ועוד מס' גורמים טכניים שאני בטוח שחברה אחרים יוכלו להסביר יותר טוב ממני.
 

python 4

New member
קו כרמיאל לא כדאי?

צודק אבל יש עוד דברים
אנסה לענות על חלק מהנקודות שהעלית. חלק ראשון: 2) אם תסתכל טוב תראה שתחנת "הראשונים" מוגבהת כך שהמסילה תוכל להמשיך אחריה ולהתחבר לקו האיילון שימשיך דרומה עד ראשון (כבר מתחילים לפנות את הדרך בחולון). 3)** מסילה שלישית היא לא סתמית בכלל. היא תקל את העומס שיש עכשיו בקו החוף ע"י זה שהיא תסיט את התנועה מכפ"ס/פ"ת. זה עדיין לא מספיק ויצטרכו בסוף גם מסילה רביעית לפחות, אבל אם אתה רוצה לחכות להסטת האיילון, תצטרך לחכות עוד הרבה מאוד זמן. חלק שני: 1) לפי מה שאני יודע, זה כבר בתכנון (אולי המומחים כאן יודעים מתי אמור להתבצע). 2) גם זה מתוכנן, אבל כנראה יש דברים יותר דחופים. 3) כדי לחשמל קו לא מספיק למתוח כבל, צריך גם לקנות ציוד חדש (קטרים) או להתאים אותו לחשמל. גם זה מתוכנן לשנים הקרובות. 4) לא מבין מה הבעיה. יקימו אותו עם כבל עילי מראש. זה יחסוך עבודה כפולה וזה לא סותר חשמול של כל קו אחר. הרבה יותר חשוב שהקו ב"ש יוכפל כמה שיותר מהר. 5) קו כרמיאל לא נראה כ"כ כדאי כרגע, ואולי הוא יאלץ להמתין קצת. מצד שני, אם כבר מחדשים את רכבת העמק, כדאי מאוד להמשיך אותה צפונה לטבריה, ראש פינה וקרית שמונה. נתקלתי ברעיון הזה כאן, אבל אין לי מושג אם יש תוכניות ממשיות (אולי מישהו יודע??). שכחת גם את חיבור שדרות ונתיבות. בקשר למספרים, באמת אין לי מושג, אבל שמעתי שר האוצר וגם ראש הממשלה הם חובבי רכבות ואני מקווה שזה יתבטא ביותר מעשים.
קו כרמיאל לא כדאי?
למה לא כדאי לסלול 20 ק"מ של מסילה בשביל עיר של למעלה מ- 50 אלף תושבים? בתור תושב כרמיאל אני יכול להגיד לך - העיר הזו צריכה רכבת, ואתמול אם אפשר.
 

mucool2

New member
"כרגע" יש דברים יותר דחופים

קו כרמיאל לא כדאי?
למה לא כדאי לסלול 20 ק"מ של מסילה בשביל עיר של למעלה מ- 50 אלף תושבים? בתור תושב כרמיאל אני יכול להגיד לך - העיר הזו צריכה רכבת, ואתמול אם אפשר.
"כרגע" יש דברים יותר דחופים
 

fireman

New member
הכל עניין של סדרי עדיפויות

קו כרמיאל לא כדאי?
למה לא כדאי לסלול 20 ק"מ של מסילה בשביל עיר של למעלה מ- 50 אלף תושבים? בתור תושב כרמיאל אני יכול להגיד לך - העיר הזו צריכה רכבת, ואתמול אם אפשר.
הכל עניין של סדרי עדיפויות
לדעתי יש יותר חשיבות להכפלת המסילה לבאר שבע ולסלילת הקו לירושלים פי כמה וכמה מאשר סלילת מסילה לכרמיאל שהיא עיר של 50 אלף תושבים בלבד. כמוכן קח בחשבון שהטופוגרפיה באזור כרמיאל בעייתית מה שיצריך פתרונות הנדסיים יקרים מאוד בדומה לקו לירושלים. עד כמה שידוע לי הקו לכרמיאל כרגע נמצא בשלב התכנון המפורט, ואגב 20 ק"מ של מסילה זה המון. את הקו לרמת חובב (12 ק"מ) לקח בין שנה וחצי לשנתיים לסלול וזה עוד שמדובר בקו לרכבת משא ולא לרכבות נוסעים.
 

mucool2

New member
לקח שנתיים למסילה להגיע לרמת חובב?

הכל עניין של סדרי עדיפויות
לדעתי יש יותר חשיבות להכפלת המסילה לבאר שבע ולסלילת הקו לירושלים פי כמה וכמה מאשר סלילת מסילה לכרמיאל שהיא עיר של 50 אלף תושבים בלבד. כמוכן קח בחשבון שהטופוגרפיה באזור כרמיאל בעייתית מה שיצריך פתרונות הנדסיים יקרים מאוד בדומה לקו לירושלים. עד כמה שידוע לי הקו לכרמיאל כרגע נמצא בשלב התכנון המפורט, ואגב 20 ק"מ של מסילה זה המון. את הקו לרמת חובב (12 ק"מ) לקח בין שנה וחצי לשנתיים לסלול וזה עוד שמדובר בקו לרכבת משא ולא לרכבות נוסעים.
לקח שנתיים למסילה להגיע לרמת חובב?
הם עבדו במלוא התפוקה או כנהוג בארץ (פעם הכלים פה, פעם שם)?
 

amirv

New member
חשבתי שהקו המחושמל

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
חשבתי שהקו המחושמל
הראשון יהיה לכפר סבא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה